21. října 2009
- Kevin Systrom začíná pracovat na projektu Burbn. Prototyp webové aplikace, která byla inspirována jeho zálibou v jemné whisky a bourbonu.
- Zásadní zlom nastal v březnu 2010, kdy se Systrom zúčastnil večírku pro Hunch, startup se sídlem v Silicon Valley. Na večírku se Systrom setkal se dvěma venture kapitalisty z Baseline Ventures a Andreessenem Horowitzem. Poté, co jim ukázal prototyp své aplikace, rozhodli se sejít se na kávu, aby o tom dále diskutovali.
- Po jejich prvním setkání se Systrom rozhodl opustit svou práci a soustředit se na Burbn.
- Během dvou týdnů získal počáteční financování ve výši 500 000 USD od společností Baseline Ventures a Andreessen Horowitz na další rozvoj svého podnikatelského záměru.
19. května 2010
- Mike Krieger se připojil k projektu Burbn.
- Poté, co se Krieger připojil, oba přehodnotili Burbn a rozhodli se zaměřit především na jednu věc: fotografie speciálně pořízené mobilními zařízeními.
- Pečlivě studovali v té době přední aplikace v kategorii fotografie. U Kriegera a Systroma vynikla aplikace Hipstamatic, protože byla populární a měla zajímavé funkce, které můžete použít na fotografie, například filtry. Chyběly mu však možnosti sdílení na sociálních sítích; Systrom a Krieger viděli potenciál ve vybudování aplikace, která překlenula Hipstamatic a platformu sociálních médií, jako je Facebook.
- Udělali krok vzad a „ohlodali“ Burbn na kost k jeho funkcím fotografování, komentování a „lajkování“.
- Právě v té době přejmenovali svou aplikaci na Instagram™, kdy spojili slova instant a telegram.
- Začali se také zaměřovat na zlepšení zážitku ze sdílení fotografií. Jejich záměrem pro aplikaci bylo, aby byla minimalistická a vyžadovala od uživatele co nejméně akcí.
- Po osmi týdnech dolaďování aplikace ji dali přátelům k betatestu a vyhodnocení jejího výkonu. Po vyřešení některých chyb v softwaru ji uvedli ke spuštění.
6. října 2010
- Spouští se oficiální aplikace Instagram™.
- Za jeden jediný den nasbírala 25 000 uživatelů.
- Na konci prvního týdne byl Instagram™ stažen 100 000krát.
- Načasování vydání aplikace bylo nakonec náhodné, protože iPhone 4 – s vylepšeným fotoaparátem – byl uveden na trh jen o několik měsíců dříve, v červnu 2010.
- Uživatelé Instagramu™ mohli zveřejňovat pouze média, která v té době odpovídala šířce 640 pixelů (iPhone 4).
12. prosince 2010
- Instagram™ má 1 milion uživatelů
11. ledna 2011
- K fotkám můžete nově přidávat hashtagy (pracovat s nimi vás 7. rokem učíme třeba v tomhle kurzu)
21. března 2011
- Probíhá první celosvětový InstaMeet.
3. srpna 2011
- Byla nahrána 150 miliontá fotka
20. září 2011
- Představení verze Instagram™ 2.0 se čtyřmi novými filtry a dalšími funkcemi
26. září 2011
- Instagram™ má 10 milionů uživatelů
3. dubna 2012
- Instagram™ je dostupný na Androidu
- Za méně než jeden den je aplikace stažena více než milionkrát
9. dubna 2012
- Facebook kupuje Instagram™ za zhruba 1 miliardu dolarů v hotovosti a akciích
30. dubna 2012
- Instagram™ má 50 milionů uživatelů
26. července 2012
- Instagram™ má 80 milionů uživatelů
5. listopad 2012
- Instagram™ zpřístupnil webové rozhraní s omezenými funkcemi
11. prosince 2012
- Představení verze Instagram™ 3.2 s novým filtrem
21. prosince 2012
- Představení verze Instagram™ 3.4.1 přináší 25 jazyků
únor 2013
- Instagram™ má 100 milionů uživatelů
2. května 2013
- Představení funkce označování na fotografiích
20. června 2013
- Instagram™ umožňuje nahrávat videa
12. prosince 2013
- Instagram™ umožňuje posílání zpráv pomocí funkce „Direct“
prosinec 2014
- Instagram™ má 300 milionů uživatelů
září 2015
- Instagram™ spouští možnosti placených reklam po celém světě
22. října 2015
- Instagram™ spouští funkci bumerang
31. května 2016
- Instagram™ spouští obchodní (firemní) profily
- Jak s nimi naplno pracovat vás naučíme třeba v online workshopu Instagramový Startér
červen 2016
- Instagram™ má 500 milionů uživatelů
2. srpna 2016
- Instagram™ spouští Stories
15. prosince 2016
- Instagram™ má 600 milionů uživatelů
22. února 2017
- Instagram™ představuje funkci více fotografií/videí v jednom příspěvku (karusel)
březen 2017
- Instagram™ spouští funkci „Nakupování na Instagramu„.
- Nákupní příspěvky vypadají jako organické příspěvky s tou výjimkou, že obsahují tlačítko „klepnutím zobrazíte produkty“ a odhalí tak název a cenu produktu.
- Poté se dostanete na stránku s podrobnostmi o produktu s popisem a výzvou k akci v podobě tlačítka, které vás přesměruje na stránku produktu na konkrétním e-shopu.
červen 2018
- Instagram™ má 1 miliardu uživatelů
20. června 2018
- Instagram™ představuje IGTV a její samostatnou aplikaci
15. května 2020
- Facebook kupuje službu Giphy a integruje ji do Instagramu™
19. května 2020
- Instagram™ spouští funkci „Obchody na Instagramu„
červenec – srpen 2020
- Instagram™ spouští Reels
5. říjen 2021
- Instagram™ ruší IGTV a spouští „Instagram video“