Zavítejte do historie Instagramu™

  • 2009
  • 2013
  • 2017
  • až dodnes

21. října 2009

  • Kevin Systrom začíná pracovat na projektu Burbn. Prototyp webové aplikace, která byla inspirována jeho zálibou v jemné whisky a bourbonu.
  • Zásadní zlom nastal v březnu 2010, kdy se Systrom zúčastnil večírku pro Hunch, startup se sídlem v Silicon Valley. Na večírku se Systrom setkal se dvěma venture kapitalisty z Baseline Ventures a Andreessenem Horowitzem. Poté, co jim ukázal prototyp své aplikace, rozhodli se sejít se na kávu, aby o tom dále diskutovali.
  • Po jejich prvním setkání se Systrom rozhodl opustit svou práci a soustředit se na Burbn.
  • Během dvou týdnů získal počáteční financování ve výši 500 000 USD od společností Baseline Ventures a Andreessen Horowitz na další rozvoj svého podnikatelského záměru.

19. května 2010

  • Mike Krieger se připojil k projektu Burbn.
  • Poté, co se Krieger připojil, oba přehodnotili Burbn a rozhodli se zaměřit především na jednu věc: fotografie speciálně pořízené mobilními zařízeními.
  • Pečlivě studovali v té době přední aplikace v kategorii fotografie. U Kriegera a Systroma vynikla aplikace Hipstamatic, protože byla populární a měla zajímavé funkce, které můžete použít na fotografie, například filtry. Chyběly mu však možnosti sdílení na sociálních sítích; Systrom a Krieger viděli potenciál ve vybudování aplikace, která překlenula Hipstamatic a platformu sociálních médií, jako je Facebook.
  • Udělali krok vzad a „ohlodali“ Burbn na kost k jeho funkcím fotografování, komentování a „lajkování“.
  • Právě v té době přejmenovali svou aplikaci na Instagram™, kdy spojili slova instant a telegram.
  • Začali se také zaměřovat na zlepšení zážitku ze sdílení fotografií. Jejich záměrem pro aplikaci bylo, aby byla minimalistická a vyžadovala od uživatele co nejméně akcí.
  • Po osmi týdnech dolaďování aplikace ji dali přátelům k betatestu a vyhodnocení jejího výkonu. Po vyřešení některých chyb v softwaru ji uvedli ke spuštění.

6. října 2010

  • Spouští se oficiální aplikace Instagram™.
  • Za jeden jediný den nasbírala 25 000 uživatelů.
  • Na konci prvního týdne byl Instagram™ stažen 100 000krát.
  • Načasování vydání aplikace bylo nakonec náhodné, protože iPhone 4 – s vylepšeným fotoaparátem – byl uveden na trh jen o několik měsíců dříve, v červnu 2010.
  • Uživatelé Instagramu™ mohli zveřejňovat pouze média, která v té době odpovídala šířce 640 pixelů (iPhone 4).

12. prosince 2010

  • Instagram™ má 1 milion uživatelů

11. ledna 2011

21. března 2011

  • Probíhá první celosvětový InstaMeet.

3. srpna 2011

  • Byla nahrána 150 miliontá fotka

20. září 2011

  • Představení verze Instagram™ 2.0 se čtyřmi novými filtry a dalšími funkcemi

26. září 2011

  • Instagram™ má 10 milionů uživatelů

3. dubna 2012

  • Instagram™ je dostupný na Androidu
  • Za méně než jeden den je aplikace stažena více než milionkrát

9. dubna 2012

  • Facebook kupuje Instagram™ za zhruba 1 miliardu dolarů v hotovosti a akciích

30. dubna 2012

  • Instagram™ má 50 milionů uživatelů

26. července 2012

  • Instagram™ má 80 milionů uživatelů

5. listopad 2012

  • Instagram™ zpřístupnil webové rozhraní s omezenými funkcemi

11. prosince 2012

  • Představení verze Instagram™ 3.2 s novým filtrem

21. prosince 2012

  • Představení verze Instagram™ 3.4.1 přináší 25 jazyků

únor 2013

  • Instagram™ má 100 milionů uživatelů

2. května 2013

  • Představení funkce označování na fotografiích

20. června 2013

  • Instagram™ umožňuje nahrávat videa

12. prosince 2013

  • Instagram™ umožňuje posílání zpráv pomocí funkce „Direct“

prosinec 2014

  • Instagram™ má 300 milionů uživatelů

září 2015

  • Instagram™ spouští možnosti placených reklam po celém světě

22. října 2015

  • Instagram™ spouští funkci bumerang

31. května 2016

  • Instagram™ spouští obchodní (firemní) profily
  • Jak s nimi naplno pracovat vás naučíme třeba v online workshopu Instagramový Startér

červen 2016

  • Instagram™ má 500 milionů uživatelů

2. srpna 2016

  • Instagram™ spouští Stories

15. prosince 2016

  • Instagram™ má 600 milionů uživatelů

22. února 2017

  • Instagram™ představuje funkci více fotografií/videí v jednom příspěvku (karusel)

březen 2017

  • Instagram™ spouští funkci „Nakupování na Instagramu„.
  • Nákupní příspěvky vypadají jako organické příspěvky s tou výjimkou, že obsahují tlačítko „klepnutím zobrazíte produkty“ a odhalí tak název a cenu produktu.
  • Poté se dostanete na stránku s podrobnostmi o produktu s popisem a výzvou k akci v podobě tlačítka, které vás přesměruje na stránku produktu na konkrétním e-shopu.

červen 2018

  • Instagram™ má 1 miliardu uživatelů

20. června 2018

  • Instagram™ představuje IGTV a její samostatnou aplikaci

15. května 2020

  • Facebook kupuje službu Giphy a integruje ji do Instagramu™ 

19. května 2020

  • Instagram™ spouští funkci „Obchody na Instagramu

červenec – srpen 2020

  • Instagram™ spouští Reels

5. říjen 2021

  • Instagram™ ruší IGTV a spouští „Instagram video“