Facebook před necelými 2 lety spustil vlastní platformu Brand Collabs Manager, do které se mohou zaregistrovat influenceři.
Pokud bude mít nějaká firma zájem o uzavření spolupráce s někým vlivným, jednoduše si na této platformě influencera najde pomocí filtrů pro různá cílení a facebookové kampaně mohou začít.
Nyní se nástroj rozšiřuje dále do Evropy a zahrne i instagramové tvůrce.
Jak se dnes hledají influenceři?
- Buď si ho najdete sami, což může zabrat poměrně dost času a navíc předem netušíte, jestli bude influencer kvalitním spolupracovníkem.
- Nebo vás kontaktuje on sám přímo na Instagramu (či Facebooku), protože vás objeví např. přes hashtag nebo jiný profil.
- Nebo můžete využít služeb třetích stran, které vám na své platformě nabídnou za nějakou úplatu prostor pro vyhledání a dohodnutí spolupráce.
Jaké funkce Brand Collabs Manager nabídne?
Hned na začátek musím říct, že nástroj je poměrně komplexní a velice dobře se v něm orientuje.
Co je to vlastně Brand Collabs Manager?
Jedná se o databázi influencerů z Facebooku i Instagramu, se kterými se může firma spojit a začít s nimi spolupracovat.
Influenceři si na platformě budou moct vyhledat nové obchodní partnery (firmy, které se do Brand Collabs Manageru zdarma registrují) a budou jim moct sdílet přehledy o svých příspěvcích, statistiky dosahů a zájmu o jejich obsah.
Odpadne tak nutnost každé firmě posílat screenshoty statistik přímo z aplikace.
Náhled do statistik počítá i s novinkou v podobě skrývání lajků u příspěvků, což influencery moc netěší.

Jakmile se s influencerem domluvíte na spolupráci, v aplikaci Instagram aktivujete nástroje placeného partnerství a influencer začne označovat placený obsah touto funkcí, v Brand Collabs Manageru uvidíte veškeré statistiky.
Je to naprosto transparentní spolupráce, díky které snáz zhodnotíte, jestli se vám vyplatilo do spolupráce investovat nebo to byly vyhozené peníze.

Omezení pro některá podnikání
Značkový obsah propagující zboží, jako jsou produkty pro vapování, tabákové produkty nebo zbraně, nebude povolený.
Zásady pro reklamu na Facebooku inzerci takových produktů už dlouho zakazují. V nadcházejících týdnech začne Facebook/Instagram tyto zásady přísněji prosazovat.
Pro značkový obsah propagující zboží, jako je alkohol nebo doplňky stravy na redukci hmotnosti, budou platit zvláštní omezení
Tyto zásady vejdou v platnost v roce 2020, kdy bude Facebook i nadále pracovat na vylepšování jejich nástrojů a metod detekce.
V současné době například Facebook pracuje na tvorbě specifických nástrojů, které mají tvůrcům pomoct s dodržením těchto nových zásad.
Patří mezi ně i možnost, aby mohli tvůrci (influenceři) podle věku omezit, komu se jejich obsah zobrazí.
Podmínky pro influencery
Pokud jste tvůrce a chcete začít používat Brand Collabs Manager, musíte splňovat následující podmínky:
- mít minimálně 1 000 sledujících
- za poslední 2 měsíce (60 dnů) musíte dosáhnout u vašich příspěvků engagement alespoň 15 000 uživatelů
nebo
- za poslední 2 měsíce (60 dnů) musíte mít minimálně 180 000 minut zhlédnutí všech vašich videí nebo 30 000 1minutových zhlédnutí videí, která jsou dlouhá alespoň 3 minuty
Vzhledem k tomu, že Facebook tyto nástroje do Čech teprve zavádí a bude chvíli trvat, než je začnou influenceři využívat, nemusí být používání Brand Collabs Manageru dostupné pro všechny.