‹ Zpátky na blog

Sociální média v roce 2018: Co nás čeká?

Čeká nás rok plný inovací a více času tráveného na sociálních sítích.

Loni jsme si všimli spousty nových funkcí a při pohledu na nadcházející trendy se budou sociální média i nadále vyvíjet a překvapovat nás.

Vybrala jsem proto ty nejzajímavější trendy a o těch vám teď něco málo povím.

Nastane rok Stories, které budou udávat trendy na Instagramu

Storiesky (mizející příběhy) jsou zjevně nejúspěšnějším prvkem, který Instagram za celou svoji dobu existence (Instagram vznikl v roce 2010) představil.

V srpnu 2017 hlásila aplikace 250 milionů aktivních uživatelů denně oproti konkurenčnímu Snapchatu, který měl pouze 166 miliónů denně.

Je tedy jasné, že Instagram udělal krok správným směrem.

Rok po startu Stories se denní nárůst uživatelů nezastavil, naopak stále roste.

Z marketingového hlediska je nejpřínosnější funkcí ve Stories možnost přidat URL odkaz do každého jednotlivého příběhu (podmínkou je min. 10.000 fanoušků a firemní profil). Ve srovnání s dalšími video platformami jsou navíc metriky Instagramu skvěle měřitelné.

Dosavadní statistiky navíc dokazují, že video ve Stories drasticky překonává všechny ostatní typy obsahu.

Rozmach živých vysílání

Jedním z hlavních důvodů, proč byste měli začít s živým vysíláním je jednoduše rostoucí popularita a velké publikum, které na něj čeká.

Máte jedinečnou možnost oslovit stovky, až tisíce nových zákazníků kliknutím na jediné tlačítko.

Je to způsobeno rozmachem technologií. Každý rok získáváme lepší telefony nebo tablety.

Což logicky hraje do karet aplikacím, které jsou vychytanější a u uživatelů tak logicky vzbuzují zvědavost.

Sami si vzpomeňte, jak na tom byly ještě před 4 lety naše smartphony a co umí dnes. Telefony se zvětšují, mají vyšší kapacitu baterií a zvyšují se i datové rychlosti.

V příštích několika letech budeme mít 5G internet, který bude synonymem standardu.

Díky stále se zlepšující a zvyšující kvalitě zpracování videa na internetu zvládnou naše zařízení více streamingu (živého vysílání) a to bude obrovská změna.

Že by sbohem tradiční televizi?

 

Influeceři budou ještě více hýbat marketingem

Kdo se alespoň trochu zajímá o online marketing nám dá za pravdu , že Influenceři rostou jako houby po dešti.

Tento „nový“ typ marketingu dost často „náctiletých“ se stal atraktivním byznysem pro spoustu lidí, kteří se nebáli jít s kůží na trh a nechat si za to platit.

Nelze ani popírat, že vliv Influencer marketingu na růst kupujících je fatální. A tento trend bude ještě pokračovat.

Zatímco byla generace Mileniálů považovaná za nejaktivnější co se týká nakupování na internetu, přidává se k ní generace Z, která se stane obrovskou kupní silou na trhu.

Obě skupiny tvoří doslova většinu světové populace a budou to právě oni, koho může Influencer marketing nejlépe ovlivňovat. A taky, že se to stane.

O nákupech Generace Z budou rozhodovat sociální média

U generace Z (také známá jako generace M, internetová generace – je společný název pro skupinu lidí narozených od poloviny 90. let 20. století do současnosti) ještě chvíli zůstaneme.

Podle výzkumu RetailDrive je u Generace Z 2-3x pravděpodobnější, že jejich nákupní rozhodnutí ovlivní sociální média, než nějaké slevy a tradiční prodejní balast.

Samozřejmě i zde je rozhodující cena, nicméně i tak se generace Z nechá ke koupi snáz přesvědčit pomocí sociálních médií.

A jen pro zajímavost, denně sleduje až 81% dětí z Generace Z alespoň hodinu online videa, takže pokud se nad tím zamyslíte do hloubky, můžete z toho pro firemní marketing vytřískat poměrně dost.

Jen budeme muset přehodnotit svoji strategii pro sociální sítě a přizpůsobit se tomu, co chtějí “mladí” doopravdy vidět.

Komunikační platformy se stanou dalším místem pro marketing

Řeč je o aplikacích jako Facebook Messenger, Instagram Direct Message, WhatsApp nebo WeChat.

Aplikace fungují na principu zasílání zpráv mezi přáteli a jsou velmi populární. Brzy se stanou aplikace plnohodnotným prodejním kanálem i pro firmy.

WhatsApp před několika dny oznámil, že brzy spustí tzv. “firemní profily”, které si budete moct založit a využívat nejspíš zdarma.

To znamená, že získáte super nástroj pro zákaznickou podporu, protože v řeči jejich uživatelů to vypadá nějak takhle:

Věděli jste například, že WeChat (v Čechách není známá) je čínská chatovací aplikace, která už překonala 1 miliardu uživatelů?

Stejně tak WhatsApp, který dosáhl v červenci 2017 skoro 1,5 milionů uživatelů..

Největším počtem uživatelů jsou Mileniálové a Generace Z, kterým můžete nabídnout vaše služby nebo zboží.

Trendy pro letošní rok 2018 předpovídají, že budete muset na platformách trávit zase o něco více času

To znamená, že budete muset zamakat na vaší strategii a zavést změny a nové postupy. Samozřejmě to dělat nemusíte, jen se tak oberete o možnosti, které se nabízí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *