‹ Zpátky na blog

7 nejčastějších chyb, které dělají firmy na Instagramu

Není den, co bych na Instagramu neobjevila nový profil české, slovenské, nebo zahraniční firmy, která začíná se svým Instagramem.

Bohužel se často opakují stále stejné chyby, kterými jsme si prošli v začátcích i my. Dneska budu psát o 7 nejčastějších, kterým byste se měli vyhnout a případně je rychle napravit.

Váš účet je soukromý

Možná to děláte nevědomě, ale určitě tím přicházíte o své fanoušky a především o potenciální zákazníky. Jak chcete ukázat své podnikání, když ho skrýváte?

 

  • V nastavení vašeho profilu vypněte funkci „Soukromý účet“ a nechte svůj profil otevřený všem.
  • Profily, kde svítí šedé políčko „soukromý účet“ jsou pro firmu nepoužitelné.

Neúplný profil (BIO)

Pokud lidé nevědí, čím se zabýváte, v čem vynikáte, tak vás přejdou dál. Využijte maximum 150 znaků, které Instagram v popisu profilu umožňuje a použijte stručná klíčová slova, která lidem jasně vysvětlí, kdo jste.

Nezapomeňte použít CTA (call to action neboli výzvu k akci) a zadejte URL adresu, kam si přejete, aby se lidé proklikli. Musíte je vodit za ručičku, vyplatí se vám to.

Rozmazané fotky

Pokud fotíte novějším chytrým telefonem, čočky na těchto zařízeních jsou již na super úrovni a umí krásné ostré fotky. Někdy se stane, že vám to ulítne a fotka je malinko rozmazaná.

V takovém případě jí můžete/musíte doostřit například v aplikaci Instagramu a problém je vyřešen.

Jestli ale patříte mezi lidi, kteří se spokojí se slovy „Takhle to stačí“, tak je to špatně. Dobré fotky jsou klíčem k úspěchu na Instagramu a pokud se vám fotka nepodaří, radši ji nafoťte znovu nebo vyberte jinou.

To samé platí pro „nažloutlé“ fotky, které se dost často podaří vyfotit při horším světle např. v barech, kde jsou žluté žárovky. Lidé takto fotí jídlo a úplně mu to nelichotí.

Vyzkoušejte některou z aplikací pro úpravu barevnosti fotky. Můžu doporučit např. Afterlight nebo Pixlr. Fungují pro iOS, Windows i Android telefony.

Sdílení soukromých fotek na firemním profilu

Věřím, že jako šéf firmy máte krásné děti a chcete se svým fanouškům pochlubit, že se manželce právě narodilo miminko. Takové fotky si raději nechte na soukromý profil. Lidé vás začali sledovat kvůli oboru, kterému se věnujete.

Držte se strategie, kterou jste si na Instagramu zvolili a nepolevujte. Fotky roztomilých štěňátek, momentky z vaší dovolené a další soukromé věci tady asi moc nepatří.

Sdílíte příspěvky moc často

Bohužel i s tímto se setkávám na dosti profilech, které jsem s chutí začala sledovat, ale časem jsem si je odebrala. Chápu, že připravovat podklady na Instagram je časově náročné. Ale nesmí na to doplácet vaši fanoušci.

Sdílejte pouze 1 fotku, nesdílejte 3 ani 4 hned za sebou. Tapetujete FEED, obtěžujete tím vaše fanoušky a děláte si špatné jméno.

Naplánujte si pravidelné postování fotek a sledujte v jaký čas vám fanoušci reagují nejvíce.

Sdílíte fotky nepravidelně

Nahrajete fotku na Instagram a další dva dny na to kašlete. Úspěšné Instagramové profily jsou úspěšné především proto, že pravidelně sdílejí fotky. Lidé si velice rychle zvyknou na periodicitu a už se těší na každý nový den, kdy od vás zase uvidí novou fotku.

Instagram je plný zajímavých firem a lidé na vás zapomenou, pokud se jim nebudete připomínat.

Používáte fotky z fotobank nebo ryze produktové fotky (alá na bílém pozadí)

Na takové fotky radši zapomeňte! Na Instagramu nejlépe zafungují vámi vytvořené fotky nebo vizuály.

Kupované fotky z fotobank jsou pouze jakási ilustrace a stavět komplexní vizáž vaší značky na ilustračních fotkách nemusí zafungovat.

To samé platí pro produktové fotky od výrobce. Ty jsou mnohdy nafocené v úplně jiném prostředí, na které vaši fanoušci = potenciální zákazníci nemusí být zvyklí.

Pokud potřebujete upozornit na nové zboží, raději ho kreativně nafoťte v autentickém prostředí a dokažte vašim fanouškům, že zboží máte opravdu fyzicky skladem a mohou si jej okamžitě zakoupit a vyzvednout.