Od začátku roku, kdy Instagram spustil tuto funkci nabraly Stories na ohromné popularitě a pokud v tom vidíte jen hromadu mizejících fotek, videí, filtrů s pejsky, srdíčky nebo barevnými tužkami, pak je načase, abych vyzdvihla hlavní výhody, proč byste měli Stories zahrnout do obsahové strategie vašeho podnikání.
Denně 200 milionů aktivních uživatelů
V době, kdy Instagram spustil Stories se na něj svrhla obří vlna kritiky, že je to okopírování Snapchatu.
Kevin Weil poměrně trefně v rozhovoru pro Tech Crunch vysvětluje, že tak to v technologickém průmyslu funguje.
A zkušenosti mnoha lidí se Snapchatem? Neohrabaná aplikace, kterou ne každý pochopí a může pohodlně využívat.
Co pro vás tedy znamená 200 milionů aktivních lidí denně?
Obří šanci být vidět! Vaše Stories vidí na prvním místě vaši fanoušci, ale kdykoliv si je mohou přehrát lidé, kteří při vyhledávání zakopnou o váš profil.
Díky interaktivnímu obsahu je můžete poměrně rychle lapit a držet si jejich pozornost. A to celých 24 hodin!
Veřejná viditelnost
Kouzlo Stories je v jejich viditelnosti pro veřejnost. Příběhy neuvidí jenom lidé, kteří si vás dali sledovat. Uvidí je z mobilní aplikace kdokoliv, kdo vás objeví ať už v části “Explore” nebo při vyhledávání.
Existuje proto hned několik cest, jak se k vašemu 24hodinovému obsahu může někdo dostat.
A nejlepší na tom je, že okamžitě vidíte, kdo vaši Stories viděl, takže se můžete prokliknout na profil dotyčného a případně se s ním blíže seznámit.
Budování komunity
Není nic špatného tvořit takové Stories, ve kterých máte šanci označit někoho dalšího například z řad svých fanoušků, kolegů nebo partnerů. Funguje to skvěle.
Nejen, že dotyčným dorazí do Direct Message zpráva, ve které okamžitě vidí vaši novou Stories, ale je to také motivace k tomu, aby se na váš profil přišli podívat a případně si prohlédli i další Stories.
Fanoušci na Instagramu zaručeně ocení, pokud je při nějaké příležitosti označíte a vyzvete ve svých Stories – budujete si s nimi vztahy a ještě vám to dává šanci najít vztahy nové.
Na našich instagramových kurzech účastníci dost často pořizují Stories, a když jsem na záběru, označují mě v nich a jsem pak mile překvapena, když si je prohlížím. Kolikrát ani nevíte, že vás někdo fotí nebo natáčí na Instagram.
Není nic lepšího, než reálná a autentická reference od vašeho fanouška nebo člověka, se kterým spolupracujete.
Přidejte do Stories HASHTAGY
Možná to ještě nevíte, ale nově můžete do svých příběhů přidávat hashtagy. Je to další skvělá možnost, jak oslovit nové fanoušky.
Jak to funguje?
Přidejte do svého příběhu konkrétní hashtag a na stránce s jeho výpisem (funguje pouze v mobilní verzi Instagramu, ne na té počítačové) se v horní části objeví interaktivní kolečko se symbolem hashtagu.
Pokud na něj kliknete, můžete si prohlížet všechny Stories uživatelů na Instagramu, kteří konkrétní hashtag přidali do svého příběhu.
Při prohlížení jednotlivých Stories uvidíte drobným písmem pod hashtagem přezdívku uživatele, který tuto Stories vytvořil a můžete se tak jednoduše prokliknout na jeho profil.
Přímý proklik na váš web
To také není žádná novinka. Možnost prokliknout se ze Stories na něčí web si můžete všimnout především u zahraničních profilů, kde ve spodní části uvidíte “Swipe Up” s šipkou nahoru (česky „Zobrazit další“).
Když vyrolujete, otevře se vám cílová webová stránka.
- Tuto funkci ještě nemá aktivní každý. Podle zdrojů z internetu je potřeba, abyste měli přepnutý profil ze soukromého na firemní měli minimálně 10.000 fanoušků.
- O tuto funkci nelze nikde požádat, ani si ji koupit či aktivovat, takže zkrátka musíte počkat, až vám ji Instagram spustí (za stanovených podmínek).
Jak zjistíte, jestli už tuto funkci máte aktivní?
Otevřete si novou Stories a vedle nástroje s tužkou uvidíte ikonku sponky. Když na ní kliknete, můžete přidat libovolný URL odkaz na cílovou stránku, kam se lidé ze Stories prokliknou.
Buďte opatrní při používání odkazů, abyste spíše lidi nespamovali a držte se kontextu s danou Stories. Jen tak docílíte nejlepších výsledků.
Ukažte svůj „ksicht“ a zvyšte si tím engagement
Ukazovat sebe, svoji firmu, své zaměstnance – to nemusí být pro každého. Dost často se úplně zbytečně stydíme a trvá nám extrémně dlouho, než vystoupíme ze své komfortní zóny. Já ale říkám, že je to to nejlepší, co můžete udělat.
Lidé zkrátka chtějí vidět, kdo jste, jak vypadáte a jak vystupujete. Můžete mít perfektní a krásné fotky, ale když k tomu přidáte ještě dynamický obsah v podobě krátkých videí ve Stories, je to zásah do černého!
S neustálými úpravami Instagramových algoritmů je stále těžší a těžší udržet pozornost vašich fanoušků, nebo si získat nové.
Nebo můžete mít naopak pocit, že lidé vašim příspěvkům nerozumí tak, jak byste chtěli nebo s vámi vůbec nekomunikují (nekomentují fotky).
Využijte Stories k pochopení svého publika, vysvětlete v čem jste dobří, v čem jsou dobré vaše produkty. Stačí vám k tomu váš telefon, tady se nehraje na dokonalost.
Právě naopak, ty drobné nedostatky z vás dělají to, co na vás lidé budou milovat. Vyzkoušeno!!!
Obejděte algoritmy
Jak už jsem zmínila, dosahy šly za poslední týdny rapidně dolů a proto je potřeba hledat jiné cesty, jak dostat svůj pracně vytvořený obsah mezi fanoušky.
Už ani na Instagramu není možné, aby váš obsah viděli lidé přesně na minutu od jeho zveřejnění a to ještě ve 100%.
Díky Stories jste neustále na očích a díky tomu o vás lidé ví.
Pamatujte si jedno: Jakmile pravidelně nesdílíte obsah na Instagramu (ať už v profilu nebo ve Stories), lidé na vás hrozně rychle zapomenou.
A je fuk, že máte 10.000 fanoušků, protože vás předběhne konkurence, která na svém obsahu jednoduše maká a nefláká ho.
Recyklujte Stories na další využití
Další nesporná výhoda Stories – můžete je uložit do svého telefonu a případně nasdílet na jiné sociální sítě či kanály.
Některým lidem přijde škoda, že příběhy po 24 hodinách zmizí a tak je radši ani nezačnou dělat. To je mnohdy velká chyba.
My dost často své Stories ještě “zrecyklujeme” například do sestřihu videa z daného dne, které pak nasdílíme třeba na naší Facebookové stránce. A víme, že když to někdo nestihne na Instagramu, může si to dodatečně přehrát na Facebooku. Funguje to!
Nemusíte řešit “ideální čas”, kdy nasdílet Stories, aby měla nejvyšší dosah
Vaše příběhy budou vidět 24 hodin. Takže je jedno, kdy je nahrajete, protože lidé mají celý den na to, je objevit.
Je však potřeba přemýšlet nad tím, jaké rozestupy mezi jednotlivými příběhy děláte, aby to v případě zmizení toho nejstaršího v návaznosti na nejnovější dávalo smysl.
Žádné obecné doporučení, kdy sdílet Stories neexistuje. Musíte zkoušet, vyhodnocovat a optimalizovat na co u vás lidé reagují nejvíce.
A teď 3 praktické tipy:
Skryjte vaše Stories před konkurencí
Někdy nemáme chuť, aby na naše Stories koukala konkurence a kopírovala nás. Je to naprosto v pořádku a rozhodně byste se za to neměli cítit špatně.
Pokud z jakéhokoliv důvodu nechcete, aby konkrétní uživatel viděl vaše příběhy, skryjte jej před ním.
Jak na to?
Otevřete si tvorbu nové Stories a vlevo nahoře uvidíte ozubené kolečko – jděte do nastavení a vyberte první možnost “Před kým chcete příběh skrýt” > po rozkliknutí můžete vybrat z předem nabízených profilů nebo si dotyčný profil jednoduše vyhledejte ve vyhledávacím políčku a nastavení uložte.
Od této chvíle se dotyčnému vaše příběhy nebudou zobrazovat.
Skryjte Stories od lidí, kteří vás nebaví
Někdy se mi stane, že sleduju někoho, kdo má opravdu hezký profil, ale jeho Stories stojí za starou bačkoru nebo naopak vůbec nekorespondují s tím, proč jsem dotyčného začala sledovat.
Nechci jej však přestat sledovat, jen už nechci vidět jeho Storiesky.
Jak na to?
V horním řádku, kde se rozbrazují Stories, podržte prst déle na ikonce profilu a vyskočí vám menu >> zvolte Přerušit zobrazování pro …. (jméno profilu).
Od této chvíle se vám jeho Stories již nebudou nabízet.
Nesnažte se ve Stories za každou cenu jen prodávat vaše zboží nebo služby
Přineste fanouškům také zábavu a přidanou hodnotu. Jedině tak si udržíte jejich pozornost dlouhodobě a vybudujete si loajální základnu, která bude každé ráno čekat, až se rozsvítí kolečko s vaší profilovkou v horní části.
Instagram Stories jsou nakažlivé tím, jak jsou zábavné, interaktivní a vtahují diváky do děje.
Rozhodně byste s nimi neměli otálet a měli byste je zahrnout do své každodenní „Insta rutiny“.
Odměnou vám budou stále aktivní fanoušci, kteří budou v obraze co se týká dění ve vaší firmě.