Autentičnost se zdá být buzzwordem nejen pro marketéry.
V dnešní době se na sociálních sítích očekává, že věci budou autentické, protože to žádá trh a spotřebitelé. A to se bude očekávat i v roce 2023.
Když jsem před časem psala o aplikaci BeReal na LinkedIn a později o ní přispěla do CNN Prima NEWS, bylo mi jasné, že se tato aplikace stane populární u spotřebitelů a marketéři z toho budou mít těžké spaní.
Právě aplikace BeReal zasáhla do jádra autenticity a alespoň vzbudila velkou zvědavost po celém světě.
Umím si živě představit, jak probíhaly brainstormingy ve firmách a agenturách:
- „Jak to můžeme využít pro zviditelnění?“
- „Máme tam být?“
- „Co tam budeme každý den fotit?“
- nebo oblíbené: „Je tam naše cílová skupina?“
Ušetřím vás těchto otázek. Není jisté, zda bude BeReal v příštím roce stále vyhledávaný uživateli nebo marketéry. O tom se můžeme přít. Nicméně jedno je jisté: AUTENTICITA rozhodně nezmizí.
Ba naopak, bude po ní ještě větší poptávka.
Touch grass
Ve světě se objevil nový pojem „touch grass“ jako společenská urážka lidí, kteří tráví příliš mnoho času online a jsou tak trochu (nebo dokonce více) odpojení od reality.
„Touch grass“ (z angličtiny „dotýkat se trávy“) znamená odlepit se od nekonečných displejů našich telefonů a jít ven do přírody žít skutečný život.
Zdá se, že lidé to začínají brát vážně. Zejména po dvouleté pandemii se spotřebitelé snaží najít rovnováhu, což bude ovlivňovat preference obsahu na sociálních sítích.
Co budou chtít lidé vidět na Instagramu v roce 2023?
Rok 2023 bude na Instagramu plný autentického obsahu, kde budou tvůrci a influenceři ukazovat každodenní život bez filtrů a sestřihů. To je něco, co uživatelé chtějí vidět.
Už jsou unaveni z přeumělkovaných příspěvků, které mají představovat „sen“, který by každý chtěl žít.
A co vy, firmy?
Těšte se na novou éru autentického obsahu, který bude mít větší dosah a interakci s uživateli. Připravte se na změnu a začněte vytvářet upřímný a autentický obsah, který osloví vaši cílovou skupinu.
Je však potřeba si nejdřív uvědomit, že to co je autentické pro uživatele nebo influencera, málokdy stejně funguje pro značku.
Značky se o autenticitu snaží občasnými fotkami pejsků z kanceláře, avšak korunu tomu letos nasadily příspěvky o humanitární pomoci Ukrajině.
Pamatujete, jak každá firma vozila plenky pro děti, jídlo a oblečení v kufrech svých služebních aut a zaplavovala tím sociální sítě?
Dřív byste v rámci jejich propagace nic takového neviděli. A s koncem první vlny solidarity značky najely zase na ten zkostnatělý sales pitch.
Některé firmy si doteď ponechaly logo v barvách vlajky Ukrajiny…
Nic proti tomu, pomoc se cení a některé firmy se snažily o dobrou věc pomocí tzv. reakčního marketingu, což skvěle funguje pro rychlé dosahy.
Pokud však chcete mít na spotřebitele trvalý dopad, musíte přemýšlet skutečně jinak.
Zaměřte se na lidi
Začněte doopravdy ukazovat zákulisí vaší firmy, nejen nárazově (ti pejskové v kanceláři a pondělní týmové snídaně).
Lidé na sociálních sítích chtějí vidět vaše lidi a procesy, které stojí za vaší firmou.
Firmy by měly začít upřednostňovat své zaměstnance, vytvořit z nich ambasadory, aktivně je zapojovat do tvorby obsahu…
To je tajný recept na to, jak se stát v příštích letech autentickým lídrem na sociálních sítích. A neplatí to pouze pro Instagram, ale i pro další sítě.
Autenticita pochopitelně není to jediné, co vám v roce 2023 zaručí úspěch na sociálních sítích a stejně tak veškerý úspěch nepostavíte pouze na zaměstnancích nebo spolupracovnících.
Berte to jako jeden dílek skládačky, který vám třeba může chybět k dalšímu milníku.