‹ Zpátky na blog

Máte už dost reklam? Facebook a Instagram nyní v Evropě nabízí možnost předplatného

Předplatné na Instagramu a Facebooku startuje

Hned na začátek bychom vás chtěli ujistit, že Instagram i Facebook budou i nadále pro nás všechny zdarma.

Meta jen nově nabízí službu, která nám obyvatelům v EU, EHP (Evropský hospodářský prostor) a Švýcarsku nabídne možnost platit si měsíční předplatné za používání Facebooku a Instagramu úplně bez reklam.

Jaký je hlavní důvod této novinky?

Aby Meta vyhověla vyvíjejícím se evropským předpisům, zavádí novou možnost předplatného.

V listopadu 2023 nabídne nám uživatelům, kteří používáme Facebook nebo Instagram a máme bydliště v těchto regionech, abychom si vybrali, zda budeme tyto personalizované služby nadále používat zdarma s reklamami, nebo si je předplatíme a přestanou se nám zobrazovat veškeré reklamy.

Meta tímto krokem splní požadavky na ochranu osobních údajů stanovené souborem evropských zákonů o ochraně osobních údajů, včetně zákona o digitálních trzích a nařízení GDPR.

Navíc dokud budeme platit předplatné, nebudou se naše údaje používat pro účely reklamy.

Pokud se rozhodneme nevyužít předplatné, nadále nás Facebook bude sledovat na internetu a na základě našeho chování pak na nás zacílí reklamy, jako jsme zvyklí doposud.

Cena a podmínky předplatného

Předplatné bez reklam bude dostupné pouze osobám starším 18 let.
Cena bude záviset na tom, kde si předplatné zakoupíme.

  • Přímo na webu Instagramu9,99 EUR/měsíc (zhruba 245 Kč)
  • V aplikaci Instagram za 12,99 EUR/měsíc (zhruba 319 Kč)

Proč je nákup z aplikace dražší? Protože v systému iOS nebo Android se vždy platí ještě poplatek Applu nebo Google za zpracování platby.

Předplatné se bude zpočátku vztahovat na všechny Facebook a Instagram účty, které máme ve svém Centru účtu propojené.

Od 1. března 2024 ovšem bude každý další účet zpoplatněn částkou 6 EUR/měsíc (zhruba 147 Kč) při koupi na webu a 8 EUR/měsíc (zhruba 197 Kč) při koupi přímo v aplikaci Instagram.

Tento příplatek je však matoucí, protože není jasné, jak brát “dodatečné” účty nad rámec primárního účtu.

Vztahuje se to na účty, které je potřeba do Centra účtů přidat před 1. březnem? Nebo se to bude vztahovat až na účty přidané po 1. březnu či na ty nově vytvořené?

Těžko říct. 🤔 

Konec zobrazování reklam v EU mladším 18 let

Meta navíc připravuje samostatný plán pro mladé uživatele Instagramu a Facebooku, kdy od 6. listopadu 2023 dočasně přestane zobrazovat reklamy mladším 18 let po celé Evropě.

Jak dlouho toto omezení bude trvat není zřejmé a Meta ani informaci doposud neupřesnila.

Sami jsme zvědaví, kolik lidí je skutečně ochotno zaplatit, aby se jim přestaly zobrazovat často až „otravné“ reklamy. Budete patřit mezi ne?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *