‹ Zpátky na blog

Nové změny v algoritmu: Instagram dává šanci menším tvůrcům a trestá plagiátorství!

Instagram se chystá zavést řadu změn ve svém algoritmu v naději, že bude lépe sloužit menším tvůrcům a znevýhodní agregátory obsahu (účty, které zveřejňují zkopírovaný obsah).

Co to pro vás v tuto chvíli znamená?

  • Každý způsobilý (neporušuje pravidla a podmínky Instagramu) obsah se zobrazí malé skupině diváků, o kterých si Instagram myslí, že se jim bude líbit.
  • Nejlepší příspěvky v těchto skupinách získají větší distribuci a umístění.
  • Pokud se najdou dva totožné příspěvky, pouze originál bude mít další distribuci a umístění (karta prozkoumat, doporučené atd.).
  • Pokud se najde duplicitní obsah, nahradí se sdílený/znovu použitý obsah originálem od původního tvůrce.
  • Váš obsah, který bude znovu použitý někým jiným, bude označen vaším uživatelským jménem a obdržíte oznámení o přiřazení autorství.
  • Instagram potrestá účty, které opakovaně sdílí obsah jiných uživatelů. Pokud v rozmezí 30 dnů více než 10x zveřejníte obsah od někoho jiného, který není nijak upraven, Instagram jej přestane zobrazovat a dostanete 30denní restrikci. V nastavení účtu se budete muset odvolat.

Proč to Instagram dělá?

Obecně by to mělo hrát do karet malým tvůrcům. Instagram sice neuvedl, s jakým počtem sledujících vás bude považovat za „malého tvůrce“, ale odhadujeme to v rozpětí 500 až 10 000 sledujících.

Tímto krokem se vám má dostat jakési uznání za vaši práci a měli byste získat větší šanci na oslovení nových publik nad rámec vašich sledujících.

Instagram bude záměrně sdílet vaše příspěvky (zejména Reels) s vybraným publikem a pokud si povede dobře, bude zobrazen více lidem.

Dříve byly Reels hodnoceny především na základě zapojení sledujících účtu, což často vedlo k tomu, že větší účty získávaly největší dosah.

Co je důležité vědět

  • Tyto změny se týkají především Reels, ale Instagram také naznačil možné rozšíření na další formáty v budoucnu (karusely, single posty).
  • Remix vašeho Reelu se považuje za „originální“ obsah, takže se na něj toto pravidlo nevztahuje.
  • Změna algoritmu se týká distribuce nefollowerům na kartě Prozkoumat a v doporučených příspěvcích. Nemělo by to tedy ovlivnit, jak váš obsah vnímají vaši stávající sledující.

Co vás nyní čeká?

  • Máte větší šanci, že si vašich Reels všimne širší publikum.
  • Je důležitější než kdy dříve, aby vaše Reels byly kvalitní a originální.
  • Nezapomeňte uvádět zdroje, pokud používáte cizí materiál.
  • Využívejte hashtagy, abyste oslovili relevantní publikum.
  • Popisky k Reels jsou důležité primárně z hlediska interního SEO, sekundárně jako informativní hodnota pro diváka.

Z čeho máme v BGRAM v tuto chvíli obavy?

  • Co účty, které jsou na Instagramu už roky, mají hromadu sledujících (nespadají do kategorie menších tvůrců), ale taky dřou na svém obsahu? Těch se to týká nebo netýká? Instagram mlčí.
  • Vztahuje se to i na firemní účty nebo je nutné mít přepnuto pouze na účet „Tvůrce“? Nebo Instagram považuje za tvůrce kohokoliv, kdo „tvoří obsah“ na platformě? Není to z jejich komunikace zcela patrné.

Tak či tak jde o významnou změnu algoritmu od roku 2020 s důrazem na plagiátorství. Dejte nám v komentářích vědět, co si o změně myslíte vy?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *