‹ Zpátky na blog

Japonská císařská rodina vstupuje na Instagram: Chytrý krok s neobvyklým přístupem?

Miluju Japonsko a jeho bohatou kulturu, takže když jsem narazila na novinku o Instagramu japonské císařské rodiny, hned jsem si ji musela přečíst.

Pro ty, co to ještě nevědí: císařský dvůr v Tokiu si 31. března 2024 založil oficiální profil s názvem kunaicho_jp

Během prvního dne nasbírali přes 350 000 sledujících a sdíleli 60 fotek a 5 videí z oficiálních vystoupení císaře Naruhita a císařovny Masako za poslední tři měsíce.

Při sledování jejich profilu jsem si všimla, že došlo ke změnám. Aktuálně (19. května 2024) má profil 41 příspěvků, ačkoliv původně jich bylo 65. Zdá se tedy, že císařský dvůr upravil strategii publikování a odebral některé dřívější příspěvky.

Důvody této změny můžeme jen spekulovat, ať už je to snaha o přehlednější profil, nesplnění standardů, nebo cokoliv jiného, naznačuje to aktivní sledování a vyhodnocování strategie na Instagramu.

Moderní krok s nejasnou budoucností?

Tento krok vnímám jako velmi pozitivní z několika důvodů:

  • Snaha o modernizaci a oslovení mladší generace: Císařská rodina se dlouhodobě potýká s vnímáním jako reclusive a odtržená od reality. Instagram je ideální platformou pro budování transparentnosti a propojení s mladšími generacemi, které platformu hojně využívají.
  • Promyšlená strategie: I když účet zatím nenabízí možnost komentování ani Stories, sází na sdílení oficiálních fotografií a videí z plnění povinností císařského páru. To umožňuje sledovatelům nahlédnout do života císařské rodiny a lépe pochopit její úlohu.
  • Úspěch i bez rozsáhlé interakce: Vysoký počet sledujících a lajků dokazuje, že i omezený přístup k obsahu dokáže oslovit široké publikum. To otevírá otázky ohledně udržitelnosti této strategie a nutnosti budování hlubších vztahů s fanoušky v budoucnu.

Co je na tomto přístupu fascinující, je jeho neobvyklost

Omezená interakce s publikem je v dnešní době Instagramu ojedinělá.

Je to udržitelná strategie pro budování dlouhodobých vztahů s fanoušky?

Dokáže císařská rodina oslovit mladé i bez možnosti diskuze a sdílení vlastních zážitků?

To jsou otázky, které se v tomto kontextu vynořují a na které teprve čas ukáže odpověď.

Zamyšlení nad strategií japonské císařské rodiny

  • Potenciální výzvy: Jednostranná komunikace a absence možnosti budování komunity skrze komentáře a diskuze by mohly vést k omezenému zapojení sledujících. Otázkou je, zda tato strategie postačí pro dlouhodobé budování vztahů a budování loajality.
  • Možnosti zlepšení: Začlenění živých vysílání, Q&A a Stories by mohlo dále posílit propojení s fanoušky a zprostředkovat autentičtější obraz císařské rodiny.
  • Srovnání s jinými královskými rodinami: Zajímavé by bylo porovnat strategii japonské císařské rodiny s online aktivitami jiných evropských monarchií a analyzovat jejich úspěchy i neúspěchy.

Věřím, že tento krok císařské rodiny je odvážný a otevírá cestu k modernější a inkluzivnější komunikaci s veřejností.

I když s sebou přináší určité otázky a výzvy, jsem přesvědčena, že má potenciál přiblížit císařskou rodinu mladší generaci a posílit zájem o japonskou tradici a kulturu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *