‹ Zpátky na blog

Jak vytvořit místo na Instagramu: Praktický návod

Místa na Instagramu jsou skvělým způsobem, jak označit, kde jste pořídili fotku, natočili video nebo kde se nachází vaše firma. Pomáhají lidem snadno najít místa, která navštívili jejich přátelé nebo oblíbené značky.

Ale co když otevřete nový podnik a vaše místo se na Instagramu neobjeví?

Bohužel, nová místa na Instagramu nelze vytvořit přímo. Všechna místa, která můžete označit, pocházejí z databáze Facebooku. Proto je potřeba jít na to trochu jinak.

Proč nemůžete vytvářet nová místa přímo na Instagramu?

Instagram používá stejnou databázi míst jako Facebook. Když tedy na Instagramu označujete místo, čerpá přímo z Facebooku. Pokud místo na Facebooku není, nemůže se zobrazit ani na Instagramu.

To znamená, že musíte nejdříve vytvořit místo na Facebooku, aby bylo dostupné i na Instagramu.

Důležitá doporučení před začátkem

  • Než se pustíte do vytváření místa, ujistěte se, že máte správně nastavené=povolené polohové služby na svém telefonu. Tím zvýšíte šanci, že bude místo schváleno a správně zobrazeno
  • Místo vytvářejte ideálně přímo na místě s mobilem v ruce, aby GPS telefonu přesně zaměřilo polohu. Tím se zvýší šance, že Facebook místo schválí.
  • Dělejte si snímky obrazovky každého kroku, který provedete. Pokud by se místo nepodařilo vytvořit, nebo byste potřebovali zpětnou kontrolu, budete mít přehled o všech zadávaných údajích a krocích. Občas uniknou drobné detaily, které mohou být klíčové.

Jak si vytvořit místo pro Instagram přes Facebook

  1. Otevřete aplikaci Facebook na svém mobilu a zůstaňte na úvodní stránce.
  2. Klikněte nahoře na možnost „Co se vám honí hlavou„, jako kdybyste chtěli vytvořit nový příspěvek.
  3. Vyberte možnost „Oznámit polohu“ (Check In). Tato funkce vám umožní přidat nové místo.
  4. V prvním řádku „Hledat“ napište název svého podniku (např. název ateliéru). Ignorujte nabídnuté možnosti a sjeďte až úplně dolů.
  5. Zvolte „Přidat [název vašeho podniku]“.
  6. Objeví se vám nová nabídka „Vytvořit vlastní místo„.
  7. Vyplňte název místa (např. jméno vašeho podniku).
  8. Vyplňte přesnou adresu i město. Pokud vás červený puntík na mapě nenašel, klikněte na mapu a posuňte červenou značku přesně tam, kde se váš podnik nachází.
  9. Uložte vlastní místo. Není potřeba zveřejňovat příspěvek, stačí jen dokončit vytvoření místa.

Na co si dát pozor

  • Ověření a schválení: Facebook někdy nová místa ověřuje, aby zajistil, že splňují jejich požadavky. Může se stát, že místo nebude schváleno, pokud informace nejsou přesné.
  • Jak dlouho trvá, než se místo objeví na Instagramu: Místo se nemusí objevit na Instagramu ihned. Obvykle to trvá několik hodin, ale v některých případech to může trvat i několik dní.
  • Smazání místa: Vytvořené místo na Facebooku nemůžete sami smazat, ale vy nebo jiní uživatelé ho můžete nahlásit, pokud obsahuje chybné údaje nebo porušuje pravidla.

Přidání adresy přímo do profilu na Instagramu

Pokud má vaše firma na Instagramu pouze jednu adresu, tedy nemáte více poboček, můžete využít funkci přidání adresy přímo ve vašem profilu.

Tato adresa se zobrazí hned pod vaším popiskem profilu, a uživatelé se na ni mohou snadno prokliknout – Instagram je automaticky přesměruje například na Google Mapy, kde uvidí přesné umístění vašeho podniku.

Proč mít adresu na profilu?

Pokud máte fyzickou prodejnu nebo místo, kam mohou zákazníci dorazit, měla by tato adresa být na vašem profilu vždy viditelná. Zjednodušuje to zákazníkům cestu k vám a zvyšuje šanci, že vás snadno najdou.

Jak přidat adresu na Instagramu

  • Otevřete svůj profil na Instagramu a klikněte na Upravit.
  • Sjeďte dolů do sekce Veřejné informace o firmě a klikněte na Možnosti kontaktu.
  • Zde najdete možnost Adresa, kde můžete vyplnit ulici, město a PSČ.
  • Uložte změny a vaše adresa se začne zobrazovat přímo na vašem profilu.

Nejlepší postup pro firmy

Ideální je kombinovat oba přístupy – přidat adresu na profil a zároveň vytvořit místo pomocí Facebooku. Tímto způsobem se vaše firma propíše i na Instagram mapu, a stane se tak snadno dohledatelnou pro uživatele, kteří ve svém okolí prozkoumávají podniky.

Pozor na typ účtu

Pokud máte účet přepnutý na Tvůrce, nemáte možnost přidat adresu na profil. Tato funkce je dostupná pouze pro firemní účty. Pokud tedy potřebujete zobrazit adresu, přepněte zpět na firemní účet, kde můžete tuto funkci plně využít.

Je důležité podotknout, že pokud si firma napíše adresu pouze do kontaktních údajů na profilu, ale nevytvoří místo pomocí Facebooku, nebudou moct ani oni sami, ani jejich zákazníci označovat tuto lokalitu v příspěvcích nebo Stories.

Pouze vytvořením místa přes Facebook se zajistí, že bude možné označovat konkrétní polohu ve všech typech obsahu na Instagramu.

Alternativní řešení pro firmy: Ukažte místa na svém webu

Pokud se místo na Instagramu neobjeví, můžete vytvořit vlastní rozcestník mimo Instagram. To znamená, že na svých webových stránkách vytvoříte stránku s mapou, kde označíte všechna svá místa nebo adresy.

  1. Vytvořte si stránku na svém webu, kde zobrazíte všechny vaše pobočky nebo místa podnikání. Můžete zde přidat mapu s geotagy, kde přesně označíte, kde vás zákazníci najdou.
  2. Přidejte odkazy nebo mapu: Na této stránce můžete mít klikací odkazy na jednotlivá místa nebo interaktivní mapu, kde si návštěvníci mohou prohlédnout všechny vaše adresy najednou.
  3. Odkazujte na tuto stránku v profilu: Tento rozcestník můžete snadno propojit s vaším instagramovým profilem tak, že na něj odkážete v sekci „Odkazy“.

Vytváření nových míst na Instagramu není vždy přímočaré a může vyžadovat trochu trpělivosti.

Pokud budete postupovat podle našeho návodu, máte velkou šanci, že se vaše místo objeví i na Instagramu.

A pokud to nevyjde, můžete vždy vyzkoušet jiné způsoby, jak zákazníkům ukázat, kde vás najdou.

2 komentáře “Jak vytvořit místo na Instagramu: Praktický návod

  1. Vendula Dittrichová píše:

    Dobrý den, problém s nemožností lokalizace našeho podniku na IG právě řešíme.
    Vše máme dle uvedených rad nastaveno, na FB máme místo v mapě, na IG adresu v kontaktech atd., přesto není možné místo resp. polohu zadat. Jde o expozici PRAGA MAGICA. Můžete mi poradit, co by mohlo být špatně, prosím?

    Předem moc děkuji

    Vendula Dittrichová

    • Katka Pavlíčková píše:

      Zdravím vás, Vendulo.

      Děkuju za váš komentář! Pokud se vám zatím nedaří místo na Instagramu vytvořit, doporučuju zkontrolovat několik věcí, které by mohly být příčinou problému. Nejprve se podívejte, jestli je místo „PRAGA MAGICA“ na Facebooku veřejně dostupné. Můžete to zjistit třeba tak, že se z Facebooku odhlásíte a pokusíte se místo vyhledat jako běžný uživatel.

      Další možností je, že by mohl být problém v názvu nebo přesnosti polohy. Když už na Facebooku existuje víc míst s podobným názvem, může to někdy způsobit komplikace. Doporučuju zkusit název lehce upravit, třeba na „PRAGA MAGICA Expozice“, aby byl jedinečný. Taky se mrkněte na mapu, jestli červený puntík přesně odpovídá poloze expozice. Pokud není přesný, Instagram místo nemusí rozpoznat.

      Synchronizace mezi Facebookem a Instagramem může někdy trvat déle, než se očekává. Obvykle to bývá otázka hodin nebo dní, ale někdy se proces protáhne. Pokud to není hotové ani po týdnu, může být problém na straně Facebooku.

      Důležité je taky ověřit, že máte správně propojený Instagramový účet s firemním Facebookem. To jde zkontrolovat přes Business Suite v sekci účty. Pokud ani to nepomůže, může být problém přímo v databázi míst na Facebooku. V takovém případě je nejlepší obrátit se na podporu Facebooku přes Business Manager a požádat je o pomoc.

      Držím palce, ať se problém brzy vyřeší! Katka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *