‹ Zpátky na blog

Vše, co potřebujete vědět o engagementu na Instagramu

Slyšeli jste někdy pojem „engagement“ na Instagramu, ale vůbec netušíte, o co jde? Nebo to naopak víte, ale vlastně vůbec netušíte, k čemu je to užitečné?

Co je to engagement a jak jej změřit?

Pojďme se podívat na to, proč je užitečné znát hodnotu engagementu a do jaké míry ovlivňuje vaši značku nebo profil.

Co je engagement na Instagramu?

Magické slůvko pro Influencery, strašák pro marketéry a nicneříkající číslo pro podnikatele nebo firmy :))

Engagement znamená česky zapojení, což je výraz pro „aktivitu“ vašich sledujících a uživatelů na Instagramu v souvislosti s vašim obsahem a profilem.

Co určuje engagement rate neboli míru zapojení?

Engagement rate je populární měřítko na Instagramu (ale i na jiných sociálních sítích). Tahle jednoduchá metrika vám pomůže změřit efektivitu vašich příspěvků na Instagramu a pomůže vám lépe porozumět, jaký vztah má vaše publikum k vámi zveřejňovanému obsahu.

Jinými slovy, hodnota ER (engagement rate) ukazuje, jak kvalitní je vámi sdílený obsah. 

Mírou zapojení se definují aktivity jako „lajky“ na příspěvcích, komentáře nebo tagování a mentions v příspěvcích.

Instagram je známý tím, že má vyšší míru angažovanosti, než kterákoli jiná síť sociální síť. Například Facebook a Twitter dosahují celkového engagementu 0,5% – 1,0%, zatímco Instagram má výchozí hodnotu 3% až 6%.

Zjednodušeně řečeno, pokud chcete prezentovat svoji značku na některé z těchto sociálních sítí bez nutnosti platit si PPC reklamu za zobrazení příspěvků vašim fanouškům, může pro vás být Instagram tou nejlepší dostupnou variantou.

Statistiky engagementu – vývoj od roku 2010

Pokud začínáte s firemním Instagramem, nejspíš se k vám pojem „engagement na Instagramu“ nějakým způsobem dostane.

Ze zkušenosti vím, že lidé se tím příliš nezabývají, nezajímají se nebo mají pocit, že je to na jejich malé podnikání na Instagramu příliš odborné – marketérské.

Na školeních nebo konzultacích však naše klienty učíme, jak s analytikou na Instagramu pracovat do hloubky a většinou jsou překvapeni z čísel, kterých dosahují nebo naopak nedosahují.

Když však v roce 2010 Kevin Systrom a Mike Krieger spustili aplikaci Instagram, metrika pro míru zapojení (engagement rate) prakticky neexistovala.

Jednoduše jsme sdíleli fotky s popisky a hashtagy a o víc jsme se nezajímali.

Vzhledem k tomu, jak popularita Instagramu postupně rostla, bylo jasné, že znát metriky pro výpočet engagementu se začalo jevit jako obrovská výhoda.

Jen pro představu se příští rok (2019) odhaduje aktivní počet uživatelů Instagramu jen v USA na 111 miliónů. Aktuálně je Instagram nejvíc oblíbený u uživatelů ve věku 18-29 let.

Celosvětově jsou nejvíc aktivní ženy ve věku 18-24 let a to v počtu 14,8%.

Není proto překvapením, že se většina módních značek rozhodla prezentovat na vizuálně zaměřené platformě, jakou je Instagram.

Jak funguje engagement v praxi?

Když například uvidíte roztomilý obrázek spícího mimina v kočárku a klepnete na něj (lajkujete), protože se vám to líbilo, už děláte dotyčnému profilu engagement (zapojujete se). Když vás zaujme nějaký příspěvek, pod který napíšete komentář, opět se zapojujete a děláte dotyčnému profilu engagement.

Tip: Na velmi populárním profilu značky Aerie můžete třeba na tomto příspěvku vidět 11.784 lajků a 85 komentářů – tomu se říká engagement!

 
 
 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Our latest t-necks come in the Real Soft® fabric you know & love. Now ribbed for an extra soft texture! Shop all 10 (yes, 10!) shades with the link in our bio.

Příspěvek sdílený aerie (@aerie),

Za poslední 2 roky od spuštění Instagram Stories a různých funkcí se zapojení uživatelů zvýšilo a stále zvyšuje a vy tak získáváte šanci na to, stát se populárními.

Čím víc se zabýváte vaším profilem, tím víc Instagramové algoritmy upřednostňují váš obsah

Čím víc budete v aplikaci aktivní, tím víc budete vidět (tímto zdravím všechny, kteří si práci s Instagramem „usnadňují“ automatickým sdílením na Instagram z počítače a tím jejich aktivita končí :)))

Mezi malými podnikateli je na Instagramu úspěšná adla.hackovani, která se specializuje na háčkované hračky na zakázku a ve svém profilu i Stories ukazuje, jak vypadá její práce, co konkrétně tvoří a diskutuje se svými sledujícími o jejich představách kolem návrhů nových hraček.

Adla je jasný důkaz toho, že když se správně naladíte na vaše fanoušky, můžete získat výborné interakce a u Adly konkrétně engagement ve výši 9,13% což je velmi vysoké číslo!

 

Proč se začaly firmy nebo značky zajímat o svůj engagement?

Ve chvíli, kdy spustil Instagram nový algoritmus (a neustále jej vyvíjí), aby zvýšil relevantnost obsahu, značky, firmy, ale i Influenceři začali měřit svůj denní nebo týdenní engagement, aby zjistili, jestli je jejich obsah pro followery relevantní nebo ne.

Důkazem toho je změna zobrazování příspěvků na titulní stránce, kdy už uživatelé nevidí obsah seřazený chronologicky, ale podle algoritmů.

Tahle změna vyvolala rozporuplné emoce, nicméně firmy nebo značky, které jsou závislé na marketingu na Instagramu, musely změnit své stávající strategie.

Od změny algoritmu se stále více značek a Influencerů muselo přizpůsobit a začít se soustředit na nové postupy.

1 komentář “Vše, co potřebujete vědět o engagementu na Instagramu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *