Aplikace Instagram prochází další vlnou obměny funkcí a tlačítek a tentokrát jde o nejvýraznější změnu za posledních několik měsíců.
V aplikaci na spodní liště s hlavními ikonkami funkcí se to mění.
Pojďte se s ikonkami seznámit, ať vás příští otevření aplikace nezaskočí.
Vypadá to, že Instagram stále šlape do trendu krátkých 15 vteřinových videí jako na Tik Toku a proto přidává kartu Reels na spodní lištu hlavních ikonek v aplikaci.
Stejně tak přidává kartu Nakupování. Ikonky lupy a plusko (pro tvorbu obsahu do profilu a Stories) přesouvá do horní části aplikace.
Nově mizí ikonka pro tvorbu Instagram Stories (kamera vlevo nahoře). O žádné funkce samozřejmě nepřicházíte. Jen vám nejspíš bude chvíli trvat si na nové rozmístění zvyknout.
Nové rozmístění ikonek
- Notifikace a tvorba obsahu do profilu a Stories je nahoře napravo.
- Reels a Nakupování jsou dole na hlavní liště.
Samotný Instagram se k přidání karty Reels na spodní lištu vyjádřil následovně:
„V Instagramu jsme se vždy soustředili na mladé lidi a tvůrce, protože určují trendy. Ke změnám nyní dochází velice rychle, včetně toho, jak obě tyto skupiny používají Instagram a komunikují se světem. Letos díky pandemii a tomu, že se lidé museli po celém světe ukrývat před virem, jsme si všimli, jak je o krátká zábavná videa doslova velký zájem.“
Já k tomu jen dodám, že tento zájem o krátká videa primárně způsobila sociální síť Tik Tok, od které si Instagram pro vytvoření nástroje Reels, vzal velkou inspiraci.
Karta Reels se testuje už od září
Už v září Instagram přidal speciální kartu Reels uživatelům v Indii, kde je Tik Tok zakázán a díky tomu se tam stala funkce velmi populární.
V té době se ozvali také uživatelé z Německa a Itálie, kteří potvrdili, že jim karta Reels už v aplikaci naskočila.
Pokud jste už v minulých týdnech kartu Reels měli v aplikaci, pak jste nejspíš byli součástí beta testování a funkci jste si mohli užívat přednostně.
Původní návrh:
Na obrázku si můžete všimnout, že na spodní liště přibyly karty Reels a Nakupování. Ještě však nejde o finální podobu, ale o jednu z testovaných verzí.
Budou díky tomu Reels oblíbenější?
Na internetu se v různých diskuzích dočtete, že uživatelé Reels považují za méně dobrou, mnohdy až nepovedenou kopii Tik Toku.
Proto můžete stále vidět spoustu Tik Tok videí, která jsou dodatečně nahrána na Instagram, ať už do profilu nebo do Stories.
Instagram si chtěl urychlením funkce zajistit oblibu publika, když se v USA jednalo o tom, že prezident Trump Tik Tok ve státech zakáže. To se však nestalo, velký třesk Reels se nekoná. ?
Nemyslím si, že by se Reels povedlo převzít popularitu Tik Toku.
Ale přidáním karty na hlavní lištu v aplikaci ji denně uvidí miliarda uživatelů po celém světě, takže to logicky bude uživatele podněcovat nástrojem ze zvědavosti minimálně procházet.
Instagram si tímto krokem samozřejmě připravuje půdu pro spuštění reklamních prostor ve videích Reels, což je zase další způsob, jak sám může monetizovat tento prostor.
Pokud se pustíte do formátu Reels, můžete díky tomu navázat kontakt s mladšími uživateli Instagramu, což pro mnohé firmy bývá problematické.
Karta Reels
- Kliknutí na kartu Reels se vám okamžitě spouští náhodná videa, která zabírají celou obrazovku vašeho telefonu. Máte tedy 100 % fokus na jednoho uživatele.
- Pohybujete se potáhnutím prstu nahoru a dolů, kdy jednotlivý video obsah prakticky “odhazujete” rolováním.
- Po stranách si můžete všimnout rozmístění prvků, jako je tomu na Tik Toku.
Vývoj e-commerce nahrává nové kartě Nakupování
Majitelé e-shopů s fyzickými produkty, které lze na Instagramu tímto způsobem už nějaký ten pátek prezentovat, se mohou těšit z nové karty Nakupování, která také přibyla na spodní liště aplikace.
I v této části Instagram plánuje spustit možnosti placených reklam pro podnikatele a firmy.
Tuto kartu začal testovat už v červenci 2020, takže mnozí uživatelé si na funkci mohli již dávno zvyknout.
Karta Nakupování
- Můžete se zde inspirovat například výběry od tvůrců nebo doporučenými obchody samotným Instagramem.
- Instagram zde podporuje také malé podnikatele.
- Najdete zde doporučení od editorů, videa produktů nebo doporučení tzv. “sbírek” produktů, které si rovněž můžete sami vytvářet.
Příprava na Facebook Pay
Přidání karty Nakupování je příkladem expanze obchodů na Instagramu.
Dá se tedy očekávat, že dalším krokem bude s největší pravděpodobností vývoj služby Facebook Pay, která umožní uživatelům snadné provádění nákupů přímo v aplikaci Instagram jedním kliknutím.
I přesto, že mnozí uživatelé již v aplikaci několik měsíců mají funkci “Objednávky a platby”, tak Facebook stále pracuje na regulačních detailech svých in-stream plateb.
Nakonec však budeme všichni moct nakupovat na Instagramu bez nutnosti aplikaci opouštět.
Obě nové karty jsou pro Instagram nesmírně důležité a změna nese riziko, že se aplikace stane „přeplněnou“ z hlediska rozmístění ikon.
Už nyní je toho na titulce opravdu moc!
Nicméně Instagram uvažuje tak, že pokud lidé díky tomu stráví v aplikaci více času, nakonec zde utratí více peněz a Instagram bude spokojený. ?
Na závěr jen dodám, že nové ikony se uživatelům v aplikaci objevují postupně, takže pokud ještě vidíte staré rozmístění, užívejte si to, než k vám dorazí to nové.