Možná ještě netušíte, jakou mají na Instagramu hashtagy funkci a sílu, nebo už jste s nimi nějakým způsobem začali pracovat, ale ještě to není ono.
Dneska se vám pokusíme jednoduše vysvětlit, jak hashtagy fungují a jak byste s nimi měli pracovat.
Aby se vaše pracně vytvořené fotky dostaly k tomu správnému publiku, musíte k nim přidat (minimálně ve vašich úplných začátcích) klíčová slova (#hashtagy). Možná si říkáte, proč jsou ta klíčová slova tak důležitá? Je to jednoduché.
Lidé na Instagramu chtějí vidět konkrétní obsah a klíčová slova jsou pro ně jediný nástroj, který jim to umožní.
Vy, když chcete najít ve vyhledávači nějakou informaci, taky zadáváte “slova”, podle kterých vám vyhledávač najde to, co potřebujete. A tak to funguje i na Instagramu.
Navíc podle nových srpnových algoritmů je opravdu potřeba zaměřit se na výběr kvalitních a fungujících klíčových slov.
Když začnete s první tvorbou obsahu, ve většině případů budete zřejmě fungovat stylem: vyfotím fotku, proženu ji filtrem, napíšu k ní popisek a hashtagy? Ty si nechám až na konec, a tvořím je za chodu tak, jak mi půjdou pod ruku. To je bohužel špatně.

Pro firemní Instagram to ovšem musíte dělat efektivně a musíte si klíčová slova připravovat předem.
Tak, že je nejdříve prozkoumáte a poté použijete podle toho, jaký odhadujete jejich efekt.
Používejte relevantní hashtagy
Chápeme, že hashtagy jako #love #fun #happy #instafollow jsou hrozně COOL, ale co to vypoví o vašem oboru? Vlastně pořádně nic! Když tvoříte strategii pro firemní Instagram, je potřeba si udělat “sondu” mezi hashtagy a hledat oborově zaměřené hashtagy.
Jste koupelnové studio a zveřejníte fotku modro-bílé koupelny? Prosím, hlavně nepoužívejte hashtagy #blue #white #design.
Ztrácíte tím efektivitu a navíc jsou tyto hashtagy až příliš obecné a je pod nimi skryta miliarda offtopicu z celého světa.
Nekopírujte styl Leoše Mareše!
Možná jste si toho všimli nejen u Leoše, ale někteří lidé používají hashtagy místo některých slov a dělají #hashtag #z #každého #slova a píšou je zásadně anglicky, aby vypadali světácky. (pasáž jsme si půjčili z CiliChilli)
Leoš si to může dovolit, protože je to veřejně známá osobnost, která se hledá na Instagramu sama.
Vy to prosím nezkoušejte, budete díky hashtagům místo slov akorát odvádět pozornost pryč a přiláká vám to max. tak spammery!
Kolik používat hashtagů na 1 fotku?
Četli jsme už hromady studií, článků a názorů, kolik byste měli používat hashtagů a čert aby se v tom vyznal :))
Jsme přesvědčeni, že časem si vypozorujete na svých profilech sami, které hashtagy vám fungují a kterým je potřeba říct papá.
Na Instagramu můžete k 1 fotce do popisku nebo do komentáře přidat max. 30 hashtagů
Když to přešvihnete, fotka nebo komentář se vám neodešle. Respektive pokud narvete do popisku fotky více než 30 klíčových slov, fotka se vám zveřejní, ale zmizí vám popisek. A to zabolí, zvlášť když jste fotku nesdíleli skrz plánovací nástroj, ale tvořili jí přímo z mobilu.
Když do jedné fotky napíšete hashtag #cokolada ve všech jeho tvarech (#čokolada #čokoláda #cokoláda) tak je to docela plýtvání.
Vyberte si jeden tvar – ten, který má atraktivní počet fotek, nejsou tam každé 2 vteřiny nové fotky a jsou adekvátní k tomu, co na fotce ukazujete.
Dobrý Den,
Mám asi opačný problém. Jakto že mají některé hashtagy už i fotku (ikonu) a jak ji tam přidám … jde mi hlavně o #vinotekabrezany který chci propagovat a tak nějak nevím jak to uchopit …
Michale zdravím vás. Fotka se ve výpisu hashtagů generuje Instagramem automaticky z přidávaných. Nelze jí změnit.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na jede problém s hastagy. Měl jsem veřejný účet a přidával na něj fotky s hastagy. Pak jsem ale změnil názor ohledně soukromí účtu a upravil si účet na soukromý. Zkusil jsem to, že jsem v úvodních komentářích smazal hastagy, ale když hastagy vyhledám, příspěvek se u nich zobrazuje stále. Neexistuje možnost, jak udělat, aby příspěvky viděl jen ten, kdo mě sleduje?
Petře zdravím. S touto situací jsem se ještě nikdy nesetkala, takže upřímně nevím, jak vám poradit. Podle informací z Instagramu se vám fotky pod hashtagy budou zobrazovat vždycky, bez ohledu na to, jestli máte soukromý nebo veřejný profil (jste autor,proto je vidíte). Lidé, kteří vás však nesledují se k těm fotkám u hashtagů nedostanou. Napadá mě ještě zkusit vyčistit mezipaměť vašeho telefonu, jestli náhodou fotky nejsou “nakešované” v paměti a proto se zobrazují. Určitě by neuškodilo otevřít si např. anonymní okno prohlížeče v počítači, v něm otevřít konkrétní hashtagy a zkontrolovat, jestli se fotky stále zobrazují. Držím pěsti. Katka