Náš firemní Instagram prochází fází rebrandingu. Postupným vývojem a rozšiřováním týmu a našich služeb bylo potřeba podniknout změny.
Jak tedy přistupovat ke změně ve chvíli, kdy i vás čeká rebranding vašeho profilu?
Vyberte nový styl a držte se konzistence!
Ty nejúspěšnější profily na Instagramu mají svůj “rukopis”, jasně definovaný vizuální styl, opakující se prvky v jednotlivých příspěvcích. A tím byste také měli začít.
Pokud máte naprosto jasno, jakým směrem se má váš Instagram ubírat, gratuluju! (Proč sakra čtete tenhle článek, vždyť už to máte vymyšlený. Upalujte to realizovat :))
Jestli ale nevíte, jak byste se měli prezentovat, doporučuju najít si nějaké oblíbené profily nebo profily konkurence a zkuste z jejich obsahu vypozorovat klíčové podobnosti.
- Rozmyslete si, jak by měl váš Instagramový feed vypadat?
- Jak má na lidi působit?
- Jaký typ obsahu budete používat?
- Budou vaše fotky jednobarevné, silně filtrované, černobílé, desaturované?
- Stanete se trendsetterem ve vašem oboru?
- Je vaše vizuální komunikace moderní nebo spíše více konzervativní?
- Budou vaše fotky o detailech, o celcích nebo kombinace obojího?
Sedněte si nad čistý papír a zkuste 2 až 3 slovy popsat, o čem bude váš Instagramový profil
Klidně si udělejte 3×3 čtverečky a do každého políčka si napište, jaký typ obsahu by to mohl být.
Nastavte si barevnou konzistenci
Pravidlo každý pes, jiná ves tady moc dobře nefunguje.
Pokud chcete zaujmout nové fanoušky nebo udržet pozornost těch stávajících, potřebujete si stanovit jednotný vizuální styl, podle kterého vás vaši fanoušci lépe identifikují a budou vědět, že konkrétní obsah patří právě vám.
Chcete, aby vaše fotky měly podobný feeling?
Pak vždycky při editaci použijte stejný barevný filtr. Můžete využít filtry nabízené Instagramem a upravovat jejich intenzitu.
Ne každému však tyhle filtry vyhovují a proto doporučujeme využít presety v oblíbených editačních aplikacích.
Vyzkoušejte například aplikaci A Color Story
Můžete si zde nastavit filtry, kterými vždy před nasdílením proženete vaše fotky a maximálně doladíte některá drobná nastavení.
Je to jednoduché a neskutečně vám to šetří čas.
Jednotný styl popisků k fotkám nebo videím
Spousta lidí podceňuje popisky k fotkám, protože mají pocit, že silná a skvělá fotka zařídí vše. Ale stejně jako Facebook nebo Twitter je i Instagram sociální síť, kde se lidé propojují, komunikují, sdílejí své zkušenosti a pocity a vy tak máte jedinečnou možnost, jak se do této komunity zapojit.
Ujasněte si, v jakém stylu budete komunikovat.
Jestli budete vtipní, vážní, extra seriózní, nebo totálně ujetí. Nikde není pravidlo, jak byste měli komunikovat na Instagramu. Všechna pravidla si tvoříte vy sami.
Tón hlasu na Instagramu udává vaší značce směr a styl. Jak budete komunikovat, takové lidi k sobě budete přitahovat.
Nebojte se také experimentovat s EMOJIS a nahrazovat jimi některá slova nebo naopak jiná vypíchnout.
Nebojte se lidí ptát na jejich názory a s těmi dále pracovat v nových příspěvcích.
Nemažte nevhodné fotky, ale archivujte
Na závěr přichází otázka, co se starým obsahem, který už neodpovídá vašemu novému stylu?
Dříve se to na Instagramu řešilo smazáním starých příspěvků. To je ale velká škoda, protože u starých příspěvků máte lajky od konkrétních lidí nebo cenné komentáře.
Naštěstí existuje řešení: Archivace příspěvků
Znamená to, že si je uschováte soukromě a kdykoliv se k nim můžete vrátit. Nepřijdete tak o cenné komentáře, ani interakce s fanoušky.
Tuto funkci najdete ve svém profilu pod ikonkou hodin.
Rebrandovat stávající účet a vytvořit nové místo pro fanoušky může být vzrušující
A rozhodně na tom není nic špatného.
Pusťte se do vašeho nového stylu, vyhrajte si s novým obsahem, vylaďte popisky a jděte si za svým cílem.
Čeká nás ještě spoustu změn, ale když se vašemu Instagramu budete věnovat pravidelně, přinese vám vytoužené výsledky.