Meta oznámila, že začne účtovat 30% poplatek za propagaci příspěvků (včetně Reels) na Facebooku a Instagramu prostřednictvím aplikací pro iOS, a to v reakci na změny, které provedl Apple ve svých směrnicích pro App Store.
Od konce tohoto měsíce, když inzerent použije aplikaci Facebook nebo Instagram pro iOS k propagování příspěvku, bude mu účtován prostřednictvím společnosti Apple servisní poplatek ve výši 30 % z celkové platby za reklamu (plus případné DPH).
Tento servisní poplatek si ponechává společnost Apple, nikoli Meta.
Z prohlášení Mety není jasné, jestli se poplatek vztahuje i na boostování Stories, které se v aplikaci nabízejí také, ale z logiky věci cokoliv můžete propagovat z mobilní appky bude zpoplatněno tímto poplatkem.
Co to znamená pro vás?
Pokud jste propagovali vaše příspěvky prostřednictvím aplikací Facebooku a Instagramu na iOS, budete muset buď přijmout tuto vyšší cenu, nebo najít alternativní způsoby, jak zvýšit dosah svých příspěvků bez poplatku.
Jak se vyhnout novému poplatku?
Reklamu spusťte z desktopové verze nebo v mobilním prohlížeči
Namísto aplikací pro iOS můžete propagovat váš obsah přes webové stránky Facebooku a Instagramu jak na mobilním zařízení, tak na stolním počítači. Tím se vyhnete poplatku Applu.
Nahrajte si peníze do svého účtu pro reklamy
Pokud si do svého účtu nahrajete peníze předem (něco jako kredit), pak můžete reklamy z mobilní aplikace Instagram a Facebook spouštět přes modré tlačítko, jak jste byli zvyklí, a poplatek se na vás nebude vztahovat.
Pozor! Kredit si tam musíte nahrát přes stolní počítač nebo v mobilní verzi prohlížeče.
Nesmíte to udělat přímo v aplikaci, protože by platbu opět zpracovával Apple a za toto “nabití kreditu” byste opět zaplatili poplatek ve výši 30 %.
Nový poplatek za zvýšené příspěvky na Facebooku a Instagramu pro iOS může mít významný dopad na malé podnikatele nebo influencery, pro které je boostování jejich obsahu jedním z důležitých aktivit pro posílení viditelnosti obsahu.
Ideální by samozřejmě bylo, aby si firmy a influenceři kampaně spravovali ve správci reklam, který je pro toto určen.
Z našich zkušeností však vyplývá, že pro typickou malou firmu nebo podnikatele s omezenými zkušenostmi s reklamou je to spíš nereálné.
Nový platební proces a následný poplatek za služby společnosti Apple startuje v USA koncem února a na další trhy a země se tento poplatek začne vztahovat v průběhu tohoto roku.