Když koncem roku 2016 Instagram v aplikaci spustil funkci Nakupování, pro mnoho e-shopů s fyzickými produkty to znamenalo značné usnadnění při prodeji produktů.
Instagram je totiž typický tím, že neumožňuje vkládat do obsahu odkazy a proto je pro obchodníky složitější z hlediska konverzí.
O 3 roky později, konkrétně v březnu 2019, spouští Instagram na vybraných trzích (předším USA) přímé nakupování v aplikaci.
Jde o možnost zakoupit váš produkt přímo v aplikaci včetně zaplacení, bez nutnosti ji opouštět přechodem na e-shop.
Do Česka se však tato funkce nikdy nedostala. 😥
Podniky v regionu EMEA (kam spadá i Česko) již nebudou moct hostovat obchod na své stránce na Facebooku nebo Instagramu ani používat označování produktů v příspěvcích.
Výjimka platí pro 11 trhů (Dánsko, Francie, Německo, Itálie, Nizozemsko, Norsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Velká Británie a Ukrajina), kde Meta vidí budoucí příležitost pro zavedení pokladen (funkce přímého zaplacení v aplikaci).
Na těchto vybraných trzích bude Meta i nadále podporovat obchody bez povolených pokladen na Facebooku a Instagramu.
Co se 10. srpna 2023 změní?
Firmy a podnikatelé, kteří nespadají do podporovaných trhů (například my v ČR) již nebudou moct na své Facebook stránce a Instagram profilu provozovat Obchod, pokud nemají v USA povoleno placení na Facebooku a Instagramu.
Označovali jste ve svém obsahu produkty?
Pak bohužel nebudete moct využívat funkce spojené s Obchody, včetně označování produktů v příspěvcích, Reels nebo Stories.
Z profilu vám také zmizí tlačítko “Zobrazit obchod”.
Rovněž nebudete moct v Business Manager vytvářet nová vlastní nebo lookalike publika odvozená od lidí, kteří navštívili váš obchod.
V rámci placených reklam budou moct podnikatelé a firmy i nadále vytvářet reklamy na jejich produkty bez nutnosti mít Obchod.
Firmy, které aktivně využívají reklamy s produktovými tagy nemusí nic dělat, protože jejich kampaně budou pokračovat bez přerušení.
Zdroj: Commerce Manager v rámci nástrojů Meta Business Suite