Ano, je běžnou praxí, že některé firmy používají strategii „copy-paste“ pro sdílení obsahu na různých sociálních sítích jako jsou Instagram, Facebook a LinkedIn.
Tento přístup spočívá ve sdílení stejného nebo velmi podobného obsahu na těchto platformách.
Funguje to? Není z toho uživatel unaven? Může to oslovit potenciální zákazníky? A jaká je udržitelnost tohoto modelu?
V praxi se setkáváme nejčastěji s těmito důvody, proč se firmy pro tuto metodu rozhodnou:
- Nemají dostatek času, lidí nebo zdrojů na to, aby vytvářely unikátní obsah pro každou síť.
- Myslí si, že stejný obsah bude fungovat na všech sítích a zvýší se tím jeho dosah.
- Nemají dostatek zkušeností. Zvlášť jestliže jsou na sítích nově, mohou si myslet, že metoda copy-paste je jednoduchý a efektivní způsob, jak začít.
- Mají kladné zkušenosti z minulosti a jejich motivace je vede k tomu, že i přes měnící se trendy a preference uživatelů v této strategii chtějí pokračovat.
- Osoba, která je ve firmě zodpovědná za sítě, nemusí mít jasnou představu o tom, jak nejlépe přizpůsobit obsah pro jednotlivé sítě, nebo může mít obavy z experimentování s různými typy obsahu.
- Bojí se experimentovat. Nechtějí riskovat, že by některý jejich obsah nebyl úspěšný.
Věřte, že v tomto výčtu důvodů bychom mohli ještě pokračovat.
V krátkodobém horizontu vám může metoda copy-paste fungovat
Můžete dosáhnout vyššího dosahu a zvýšit povědomí o vaší značce.
Myslete ovšem na to, že sledující vydrží pouze omezené množství identického obsahu v jeden moment.
Hrozí vám tedy reálné riziko, že si vás díky tomu mohou dát odsledovat na většině nebo i všech sítích, na kterých vás sledují.
V dlouhodobém horizontu tedy může být tato metoda spíše kontraproduktivní.
Efektivita této strategie závisí na několika faktorech:
- Vaše cílovka: Každá sociální síť má trochu jiný typ uživatelů a různé očekávání ohledně obsahu. Například Instagram je silně vizuálně orientovaný, zatímco LinkedIn je více zaměřený na profesní obsah.
- Interakce uživatelů: Uživatelé mohou být unaveni nebo frustrovaní, pokud vidí stejný obsah, ještě hůř ve stejný čas, na různých sítích, zejména když vás sledují na více sítích.
- Algoritmy dané platformy: Každá sociální síť má svůj vlastní algoritmus pro posuzování a zobrazování obsahu, a co funguje na jedné síti, nemusí fungovat na druhé.
- Typ obsahu: Některé typy obsahu, obvykle obecněji cílené služby nebo produkty a příspěvky o nich, mohou být ve stejné nebo hodně podobné podobě vhodné pro více sítí.
Zatímco jiné je lepší přizpůsobit specifikům chování a očekávání na dané síti, protože například cílí úzce jen na vybranou část vašeho publika.
Uživatelé sociálních sítí jsou zvyklí na čerstvý a zajímavý obsah
Jestliže vidí stejný obsah na více sítích, mohou se cítit unavení nebo podráždění. To může vést k tomu, že vás jednoduše přestanou sledovat.
Ať už v té podobě, že si kliknou na “unfollow” nebo o váš obsah přestanou jevit zájem a i když budou stále na vašem seznamu sledujících, algoritmus jim váš obsah přestane aktivně doručovat.
Kromě toho může copy-paste metoda vést také k tomu, že budete působit neprofesionálně. Lidé si budou říkat, že nemáte čas nebo energii na to, abyste se věnovali svému marketingu.
Chcete být na sítích úspěšní? Musíte se naučit, jak vytvářet poutavý ale hlavně relevantní obsah pro každé publikum.
To se může zdát obtížné, ale je to nevyhnutelné, jestliže chcete jednoduše zaujmout a udržet si pozornost svých zákazníků.
Pokud se i přes to všechno rozhodnete pro metodu copy-paste, měli byste si být vědomi rizik, která to s sebou přináší.
Tvořit originální obsah pro každou síť? Nebude to neefektivní?
Možná se obáváte, že v případě tvorby originálního obsahu pro každou síť, nebude tento obsah dostatečně efektivní. Nebo, že nebude ve vašich silách svépomocí tvořit obsah, který vaše publikum zaujme.
A kolik času vám to zabere? Co když se na tom zadřete natolik, že už nebudete mít čas na nic jiného?
Nebojte se. Tyto obavy se dají poměrně jednoduše překonat.
- Když například prodáváte oblečení, můžete vytvořit jeden originální příspěvek o nové kolekci. Ten pak jednoduše modifikujete pro každou sociální síť tak, aby odpovídal cílovému publiku dané sítě.
- Ani u poskytování služeb nemusíte být v křeči. Opět stačí vytvořit 1 originální příspěvek o vašem podnikání. Ten pak upravíte vizuálně a/nebo textově pro každou sociální síť tak, aby se zaměřoval na výhody, které vaše služby nabízejí konkrétnímu publiku dané sítě.
Rozumíme, že správa sociálních sítí může být a je pro mnohé firmy výzvou, která hraničí často až se strachem nebo odporem.
Je často náročné vyvážit požadavky různých sítí, zatímco zůstáváte věrni sdělení vaší značky a zároveň efektivně využíváte dostupné zdroje.
Právě zde se může ukázat jako užitečný osvěžující pohled zvenčí.
V BGRAM se specializujeme na to, abychom vám pomohli překonat právě tyto výzvy
Naším cílem není jen převzít správu vašich sítí, ale také poskytnout cenné vhledy, které vám umožní lépe pochopit dynamiku a specifika každé sítě.
Nic si nepřejeme víc, než abych vaše každodenní digitální přítomnost byla nejen konzistentní, ale taky rezonovala s vaším cílovým publikem na každé síti, kterou se rozhodnete využít a v neposlední řadě nevyčerpávala vaše cenné lidské i finanční zdroje.
Nabízíme širokou škálu služeb, od konzultací a školení pro vás a vaše týmy až po kompletní správu sociálních sítí a tvorbu obsahu.
Věříme, že každá firma je jedinečná a zaslouží si individuální přístup, který odpovídá její specifické situaci a cílům.
V případě, že máte zájem o prohloubení vaší strategie sociálních sítí nebo si přejete zjistit více o tom, jak můžeme pomoci vaší značce růst, rádi s vámi probereme možnosti a poskytneme další informace.