Předvánoční sezóna je v plném proudu a firmy na Instagramu se doslova předhánějí v tom, kdo bude mít působivější vizuály a příspěvky.
Chybí vám nápady, jak Instagramové nákupní šílenství využít ve svůj prospěch?
Pojďte se se mnou podívat na několik nápadů, díky kterým můžete vaši prezentaci na Instagramu před svátky vylepšit a získat více objednávek.
Vánoční UGC soutěže
Obsah generovaný uživateli (UGC) je jeden z nejvýkonnějších typů obsahu! Přesvědčilo se o tom už mnoho firem a podnikatelů, nejen z řad našich klientů.
Když se rozhodujete, jaký pleťový krém si máte koupit, kam pojedete na wellness nebo který e-shop má kvalitnější granule pro vaše psy, koho poslechnete více – firmu nebo cizí lidi (spotřebitele), kteří produkt nebo službu doporučují?
Pokud jde o nakupování, s největší pravděpodobností si necháme poradit od našich přátel, než od značek, protože přátelům logicky důvěřujeme více. Tenhle koncept tvoří pevný základ právě pro obsah generovaný uživateli na Instagramu.
Lze jej jednoduše definovat jako jakýkoliv typ obsahu, který se objeví na Instagramu (Stories, živé vysílání, fotka nebo video v profilu, IGTV video) a lidé v něm chválí váš produkt nebo službu, což má za následek povzbuzování ostatních lidí k tomu, aby udělali stejný nákup.
Jak na vánoční UGC?
Můžete po celé období svátků uspořádat speciální soutěž, která může trvat klidně jenom týden nebo celý prosinec.
Cílem této soutěže je povzbuzovat vaše sledující, aby se podělili o svůj příběh nebo zkušenost s vašim produktem nebo službou na Instagramu.
Skvělou ukázkou je soutěž od @ferreropralinky, kde má uživatel vytvořit vlastní dekoraci z pralinek, tu vyfotit a zveřejnit na Instagramu s s hashtagem #ozdobtopralinkou. Nejlepší dekorace Ferrero zveřejní a autora odmění! Soutěží se o 40 pyramid.
Vánoční soutěž
Soutěže na Instagramu frčí! Pokud letos uvažujete nad spuštěním speciální vánoční soutěže, naplánujte vaši komunikaci a aktivity ve více fázích a vítězi nabídněte zajímavou cenu.
Nezapomeňte také na ty, kteří se soutěže zúčastnili, ale nevyhráli. Můžete jim nabídnout speciální slevový kód. Takový přístup vytváří mezi sledujícími a vámi rostoucí vztah a láká je ke koupi vašich produktů nebo služeb.
Kampaň „12 dní do Vánoc“
Perfektní a hlavně funkční kampaň, která vám na Instagramu zajistí zvýšení dosahu příspěvků a zájem ze strany vašich sledujících.
12 dní před Vánocemi „odpočítávejte“ v příspěvcích nebo Stories nabídnutím zlevněného produktu, nebo ještě lépe produktem z limitované edice, který bude k dispozici pouze po dobu těchto 12 dnů, nebo v jeden konkrétní den.
Proč je tento typ obsahu tak efektivní?
Protože vytváří rozruch a lidé tak mají pocit, že by o produkt nebo službu mohli vyprodáním přijít.
To je zároveň motivuje k tomu, aby vás sledovali aktivněji a o možnost výhodného nákupu tak nepřišli.
Vytvořte průvodce vánočními dárky pomocí funkce Nakupování
Pro aplikování této strategie je nutné, abyste měli účet přepnutý na firemní a měli jste aktivovanou funkci Nakupování, která vám umožní označovat produkty ve vašich příspěvcích nebo ve Stories.
Označováním produktů ve vašem obsahu zvyšujete potenciální prodej generovaný Instagramem a to především díky přímému přístupu uživatelů k vašim produktům, než zdlouhavým procházením vašeho e-shopu.
Pro mnoho lidí je výběr dárků na Vánoce stres nebo těžký úkol. Usnadněte jim to tak, že s výběrem poradíte.
Vytvořte např. ve Stories set produktů, které budete označovat nákupními štítky ve stylu: „10 dárků pod 500 Kč nebo pod 200 Kč“.
Vánoční průvodce můžete vytvořit také na základě dalších kritérií:
- pohlaví
- ceny
- podle toho jestli jsou to přátelé nebo rodina
- podle typu produktů
Nezapomeňte, že pokud je váš produkt k dispozici v různých provedeních, barvách nebo velikostech, všechny možnosti přidejte na stránku produktu v rámci funkce Nakupování na Instagramu.
Je sice super, že tyto informace lidé najdou ve vašem e-shopu, ale nejlepší je, aby vaše prodejní stránka na Instagramu byla kompletní.
Uživatelé nebudou ochotní prokliknout se do vašeho e-shopu, pokud se produkt na Instagramu „neprodá sám“.
Zapojte letos do hry IGTV
Používání formátu IGTV rychle roste. Je to poměrně elegantní způsob, jak se můžete jako firma spojit s vašimi sledujícími a zvýšit důvěru a zapojení.
Protože ukazování lidské stránky vaší značky nebo vašeho podnikání okamžitě vytváří lepší vztah mezi vámi a vašimi sledujícími.
Během svátků můžete v IGTV sdílet zákulisní obsah vaší firmy:
- Ukažte, jak balíte dárky zákazníkům
- Ukažte plné nasazení ve vašem skladu
- Ukažte, jak doplňujete zboží, které zákazníkům stihnete dodat do Vánoc apod.
Výhodou zveřejňování vide v IGTV je délka nahrávání videí.
Můžete nahrát až 60 minutové video na výšku i na šířku (v případě, že obsah nahrajete z desktopové verze Instagramu), v textu můžete zveřejnit odkazy na váš web, které budou proklikávací a video se navíc propíše do vašeho profilu, takže o pozornost nepřijdete.
Vánoční tématický feed
Pokud jde o to, jak bude váš Instagramový feed vypadat mezi svátky, nabízí se v principu 2 možnosti:
- Buď se na to vykašlete a pojedete ve vašem standardním stylu
- Nebo se naopak stylem přiblížíte duchu Vánoc
Vždy samozřejmě s ohledem na konzistenci vaší značky.
Vaše fotky na Instagramu nemusí být o červeném balícím papíru a zlaté stuze. To je klišé.
Jakmile připravujete obsah do profilu, je dobré dopředu vidět, jak to bude vypadat s ohledem na již zveřejněný obsah a kombinaci různých fotek.