Podobně jako v reálném světě, kde máte svůj oblíbený koutek na posezení, i ve virtuálním světě Instagramu existuje místo, kam se rádi vracíte – a to je Homefeed. Je to jako vaše oblíbená kavárna na rohu ulice, kam zavítáte, abyste si odpočinuli a načerpali inspiraci, jenom s tím rozdílem, že zde najdete spoustu fotek, Reels a Stories místo šálku kávy či čaje.
Domovská stránka neboli Homefeed na Instagramu je hlavní stránka aplikace, kde se zobrazují příspěvky od lidí a firem, které sledujete, a také doporučené příspěvky a reklamy, které by vás mohly zajímat.
Jaké typy příspěvků v homefeedu najdete
- Příspěvky od lidí, které sledujete: To zahrnuje fotky, Reels a Stories.
- Doporučené příspěvky: Jedná se o příspěvky od lidí a firem, o kterých si Instagram podle svého algoritmu myslí, že by vás mohly zajímat. Tyto příspěvky se zobrazují na základě vašich zájmů, aktivity na Instagramu a interakcí s jinými uživateli.
- Reklamy: Jedná se o sponzorované příspěvky od lidí a firem, které platí za zobrazování reklam v Homefeedu. Reklamy jsou označeny jako „Sponzorováno“.
Jaké má homefeed možnosti?
Můžete si vybrat, jak se vám příspěvky v homefeedu zobrazují. Instagram nabízí tři možnosti zobrazení:
- Algoritmické zobrazení: Toto je výchozí nastavení, které zobrazuje příspěvky v pořadí, o kterém si Instagram myslí, že vás bude zajímat nejvíce.
- Chronologické zobrazení* (možnost Sleduji): Toto nastavení zobrazuje příspěvky v chronologickém pořadí podle toho, kdy byly zveřejněny.
- Oblíbené*: Toto nastavení zobrazuje příspěvky od lidí, které jste označili jako oblíbené (nastavujete to u každého profilu jednotlivě).
*Tyto dvě výše zmíněné možnosti musíte přepínat při každém spuštění Instagramu ručně vlevo nahoře pod nabídkou „Pro vás“.
Co ještě v homefeedu můžete
- Můžete skrýt příspěvky a lidi: Pokud se vám nějaký příspěvek nebo osoba nelíbí, můžete ho z homefeedu jednoduše skrýt.
- Můžete označit příspěvky jako „Není relevantní“: Pokud se vám zobrazuje příspěvek, který vás nezajímá, můžete ho označit jako „Není relevantní“.
To pomůže Instagramu zlepšit algoritmus a zobrazovat vám v budoucnu relevantnější příspěvky – vřele doporučujeme používat, jinak vás to tam nebude bavit.😉
Co vy a homefeed? Chodíte se na něj na Instagramu dívat často, každý den, občas nebo je to pro vás jenom vstupní brána do Stories?