‹ Zpátky na blog

4 způsoby, jak si vylepšit popis na Instagramovém profilu

Váš popisek v profilu (říká se mu BIO a najdete ho v nastavení pod položkou „životopis“) je jediné místo na Instagramu, kde můžete novým fanouškům říct, co děláte a proč by vás měli sledovat.

Je to taky jediné místo, odkud se lidé mohou prokliknout na váš web nebo do e-shopu.

Je proto sakra důležité, abyste s ním pracovali maximálně efektivně.

Kontaktní údaje už nemusíte psát přímo do profilu

Od té doby, co Instagram spustil funkci firemních profilů již  není potřeba plýtvat drahocenným místem v profilu. E-mail, adresu pobočky a telefonní číslo raději zadejte do této části.

 

Je nutné si propojit facebookovou firemní stránku s Instagram účtem a tyto funkce získáte automaticky.

Představte váš obor nebo vaše zaměření

Neměli byste fanouškům / potenciálním zákazníkům zbytečně „zatajovat“, kdo jste a čím se zabýváte. Nenechte je hádat z fotek, napište jim to hned v popisku.

Kdo jste, kdo je vaše firma, co nabízíte, co prodáváte, v čem jste jednička?

Můžete si toho všimnou například na našem Instagramu, kde se lidé okamžitě dozví, že se specializujeme na Instagram pro firmy a děláme školení, přednášky a kurzy.

Pokud ve svém headline navíc použijete klíčová slova vašeho podnikání, velice vám to pomůže ve vyhledávání na Instagramu (viz Katčina „Instagram škola s Katkou“).

Jaká klíčová slova se hodí?

Musíte si udělat jednoduchý průzkum na Instagramu, pomocí funkce EXPLORE > vyhledávání. Budou na vás často vyskakovat slovíčka, která lidé vyhledávají? Můžete to využít při tvorbě strategie pro váš profil a při vypisování profilu.

Skvěle to dokazuje například bloggerka Maca, která si do svého headline přidala klíčová slova „Lifestyle blogger“, takže když někdo bude hledat téma lifestyle nebo blogger, je velká pravděpodobnost, že  by se mu její profil mohl ukázat.

Můžete si všimnou, že naprosto jednoduše popsala, čemu se v bloggování konkrétně věnuje, co ji zajímá a to ji skvěle nahrává vůči potenciálním zájemcům (v tomto případě firmám), aby s ní navázali sponzorované partnerství.

Kouzlo osobnosti v praxi

Tady se nemusíte bát odlišit od konkurence. Buďte maximálně kreativní, nestyďte se pustit uzdu fantazii. Používejte jednoduchá a dobře pochopitelná klíčová slova.

Popište vaši firmu jako kamarádovi v hospodě. Přece s ním nebudete mluvit jako s právním poradcem. Instagram funguje úplně stejně.

Tón, jakým budete prezentovat váš byznys už v profilu, bude rozhodujícím faktorem pro zaujetí nových fanoušků.

Nikoho nezajímá obecný bullshit o tom, jaké máte kvality jakosti, nejkvalitnější služby, jak jste tradiční firma a další zbytečná omáčka.

 

Skvěle to předvedl třeba profil známé značky Amazing Places, což je server, který objevuje ta nejkrásnější místa pro dovolenou v České republice.

V profilu je jasná message, klíčová slova i výborný CALL TO ACTION text.

Fanoušek má okamžitě možnost označit svoji fotku jejich hashtagem a to dává profilu další obsah (UGC) pro sdílení. Tleskám!

Brandové a soutěžní hashtagy

Je víc, než důležité, aby vaše značka měla svůj vlastní hashtag, díky kterému můžete poměrně aktivně rozšířit své pole působnosti na Instagramu.

Lidé milují hashtagy a velmi rádi je používají. Pokud máte podnik se jménem „Cukrárna na Letné“, udělejte si například hashtag #cukrarnanaletne a nebojte se jej používat.

Pořádáte soutěž? Vymyslete pro ni kreativní hashtag, pod kterým lidé mohou označovat svoje fotky a vy pak můžete vybírat z výherců a zároveň zvýšíte povědomí o vašem profilu na Instagramu.

Emojis neboli smajlíci

Smajlíky známe všichni. Jeden smajlík vyjádří naprosto jasnou věc, kterou byste museli obkecávat 2-3 slovy, na které tady nemáte prostor (do profilu můžete napsat max. 150 znaků). Lidé mají rádi obrázky a lépe si vás zapamatují.

Když prodáváte šaty, boty nebo brýle, použijte takové smajlíky.

 

Instagram je o vizuálech a tím jsou i smajlíci, nebojte se toho.

Profil bez CALL TO ACTION funguje hůře

Ať už jste výrobce, prodejce, e-shopař nebo prodáváte online produkty, váš profil by měl obsahovat jasnou výzvu k akci. To je totiž ten hlavní důvod, proč by lidí měli a CHTĚLI kliknout na odkaz.

Instagram neumožňuje vkládat aktivní URL odkazy do příspěvků, komentářů ani do Direct Message, takže tady máte jedinou šanci, jak toho dosáhnout.

Napište lidem nad odkaz, proč by na něj měli kliknout – máte speciální slevu, akci na konkrétní produkty nebo služby?

Máte nový článek na blogu, vyšlo vám nové video? Nabízíte e-book zdarma nebo pořádáte akci ve vašem městě? Tohle všechno jsou skvělé CALL TO ACTION texty pro podporu prokliku.

Navíc URL odkazy a CALL TO ACTION text můžete měnit kdykoliv libovolně, když se akce změní.

 

Na našem profilu aktuálně propagujeme naše lednové webináře o Instagramu, tentokrát se speciálními hosty.

Díky tomu mohou lidé přímo přejít na konkrétní www stránku, kde se registrují do webináře, který mohou sledovat online a zdarma.

2 komentáře “4 způsoby, jak si vylepšit popis na Instagramovém profilu

  1. Martin píše:

    Ahoj, zkoušel jsem do svého popisu přidat i emotikony, tak jak píšeš ve svém článku, ale narazil jsem na problém. Nastavení jsem provedl ze svého Iphonu a zjistil jsem, že se některé emojis na zařízeních s jiným OS vůbec nezobrazí, resp. jen křížky. Existují třeba nějaké univerzální emotikony (zatím jsem nic takového nenašel) nebo jak by se dal podle tebe tenhle problém vyřešit?
    Díky

    • Katka Pavlíčková píše:

      ahoj Martine. Se zobrazováním smajlíku na všech zařízeních je to někdy otrava a opravdu se nemusí zobrazovat všechny. Zvlášť, když je používáš z iOS klávesnice, tak Androiďáci prostě nevidí. Doporučila bych ti použít smajlíky z webu http://emojipedia.org kde přesně vidíš, na jakých zařízeních budou konkrétní smajlíci vypadat. Nic jiného mě v tuhle chvíli nenapadá :)) Držím ti pěsti. K.

Článek již není možné komentovat.