Jako Michal David nesnáší loučení, tak se i já trápím s úvody našich novinek na blogu. 😁 Nebudu chodit kolem horký kaše a jdeme na ně.

Instagram spouští digitální avatary

Už začátkem února Instagram oznámil, že se v aplikaci bude objevovat možnost vytvořit si svého 3D avatara. Toho pak budete moct používat ve Stories nebo Direct Message.

Avataři jsou klíčovým stavebním kamenem budoucnosti osobní identity každého uživatele, který se chce zapojit do metaverse.

Nyní jsou k dispozici ve Spojených státech, Kanadě a Mexiku a v příštích měsících budou dostupné v dalších regionech po celém světě.

 

Avataři na Instagramu - BGRAM

Avataři už nějaký ten pátek fungují například na Facebooku, kde si můžete vytvořit svoji virtuální postavičku, tu si obléknout a používat jí ve statusech nebo v Messengeru.

Chcete-li se podívat, jestli už si můžete nastavit svého avatara, přejděte na Nastavení, poté na Účet a poté na Avatary.

Proměňte vaše storieskové výběry na Reels video

Nová funkce vám umožní proměnit váš zveřejněný výběr na Reels video. Jednoduše otevřete svůj výběr na svém profilu a vyberte možnost “Převést na sekvenci”.

Tento nástroj upraví vaše příspěvky ze Stories do jednoho videa a nabídne i doporučenou hudbu, se kterou to synchronizuje do rytmu.

Je potřeba vědět, že funkce vytáhne pouze klipy z vašich Stories a ty zvýrazní. Pokud ve výběru máte nějaké video, tak se z něj načte jenom pár vteřin a navíc to bude přebito hudbou. Pokud tam tedy máte nějaká mluvená videa, není to ideální.

Řekla bych, že je to docela zábavný způsob, jak částečně zrecyklovat již jednou zveřejněný obsah na vašem profilu.

Testování 90 vteřinových Reels

Aktuální délka je až 60 vteřin, a 90 vteřinové délka je aktuálně ve zkušební fázi, takže to moc lidí nemá. Pro lidi jako jsem já, kteří nevynikají ve stručnosti by se to docela hodilo. 😁

Zobrazte si vaši aktivitu na Instagramu

Instagram všem uživatelům uvolnil funkci nazvanou „Vaše aktivita“. Tato funkce, jak název napovídá, vám poskytuje rozpis vašeho chování v aplikaci – čas v aplikaci, interakce s obsahem, nedávná vyhledávání a další.

K této funkci se dostanete z nabídky Nastavení.

Hromadné mazání vašich příspěvků

V části “Vaše aktivita” ještě chvíli zůstaneme, protože zde také najdete možnost hromadně smazat vaše příspěvky z vašeho profilu.

Když v této části přejdete do “Fotky a videa”, můžete si vybrat kategorii (příspěvky, Reels a videa) a tam se vám otevřou všechny příspěvky. Můžete si je filtrovat, hromadně označit a rovnou smazat nebo archivovat.

Nové zabezpečení v případě krádeže Instagram účtu

„Kontrola zabezpečení“ byla rozšířena pro všechny uživatele a umožňuje potvrdit připojené účty a další funkce.

Přejděte do svého profilu > Nastavení > Zabezpečení > Kontrola zabezpečení a tam se podívejte, v jaké kondici váš účet je.

Instagram rovněž pracuje na nových způsobech, jak potvrdit vaši identitu, pokud dojde k hacknutí vašeho účtu. Do 24 hodin budete moct v podstatě zavolat příteli, aby ověřil vaši totožnost.

Když vám totiž dneska někdo hackne účet, je velmi málo možností, jak se k účtu můžete dostat zpátky. Nové řešení, na kterém Instagram pracuje by mohlo být skvělé.

Konec IGTV, reklam v IGTV a in-streamových reklam

Už v říjnu 2021 Instagram oznámil, že ruší IGTV a sjednocuje veškerý video obsah do tzv. “Instagram video”. IGTV v App Storu i Google Play sice stále ještě svítí, ale brzy aplikaci uděláme pápá.

Zároveň jsme si u našich klientů při nastavování placených reklam pro Instagram všimli, že již nemůžeme umístit video reklamy in-stream. Jako alternativu nám nabízí placement Reels.

Tohle se mi zdá jako krok zpět pro monetizaci tvůrcům obsahu. Na druhou stranu se to snaží Instagram nahradit stickerkovými nálepkami pro Reels a dalšími možnostmi.

Aplikace Instagram pro iPad stále nemá vysokou prioritu

Při výměně názorů na Twitteru s youtuberem Marquesem Brownleem a Adamem Mosserim (šéf Instagramu), Mosseri řekl, že Instagram je často dotazován na aplikaci ‌iPad‌ a na to konto dodal, že „stále to prostě není dost velká skupina lidí, aby byla pro naši společnost prioritou“.

Ačkoliv oficiální aplikace Instagram pro iPad neexistuje, systém iPadOS 15 zlepšil zážitek z používání aplikace Instagram pro iPhone na iPadu, protože aplikace pro iPhone na iPadu nyní mohou běžet v režimu na šířku.

Instagram nově upozorní na změnu uživatelského jména

V testu se v posledních dnech objevila informace, že Instagram testuje novou notifikaci, která se vám zobrazí ve chvíli, kdy někdo, koho sledujete, změní své uživatelské jméno.

Instagram pracuje na možnosti archivace Reels

Aktuálně již zveřejnění Reels nemůžete oproti klasickému obsahu v profilu archivovat, ale pouze smazat. Nově testovaná funkce by vám měla umožnit Reels archivovat.

Je však nutné myslet na to,  že pokud někdo vaše Reels použil pomocí funkce remix, budou jim smazány.

Stejně tak všechny Reels, které použily váš původní zvuk budou ztlumeny (bez zvuku). Na to pochopitelně musíte myslet také vy, jako tvůrci Reels, pokud používáte v Reels neoriginální zvuk.

Instagram pracuje na možnosti poslat zprávu všem uživatelům zmíněným ve Stories

Představte si, že u někoho vidíte Stories, ve které jsou zmíněni (stickerkou) 2 nebo 4 profily. Nová funkce by vám umožnila napsat soukromou zprávu všem zmíněným ve Stories.

Ne jako hromadnou zprávu, ale jako samostatnou zprávu každému zvlášť.

Instagram nabídne označování produktů v příspěvcích

Uživatelé s ověřenými profily mohou už nějakou chvíli označovat produkty ve svých příspěvcích na profilu, což je mimo jiné také jeden ze způsobů monetizace. Instagram se ale nedávno rozhodl, že tuto funkci rozšíří i mezi běžné uživatele, bez nutnosti ověření.

Nutno podotknout, že toto rozšíření se týká zatím jen uživatelů v USA, ale plánuje se zavedení i v ostatních zemích.

Funguje to jednoduše. Při vytváření příspěvku nejdřív označíte firemní účet a poté může přidat její produkty pomocí shopping tagů přímo do příspěvku. Instagram se snaží nabídnout relevantní produkty, ale nabídne se i možnost procházení všeho, co je u konkrétní firmy dostupné. Data jsou čerpána z katalogu produktů v Commerce Manageru, který si musí firma nastavit.

Skvělá cesta pro B2C firmy na Instagramu.

Instagram API umožňuje plánovat karuselové příspěvky

Nyní můžete použít nástroje třetích stran k naplánování karuselových příspěvků na váš profil. I když ne všechny aplikace to stihly implementovat, například námi doporučovaný Later tuto funkci zavedl prakticky okamžitě.

Mimochodem věděli jste, že jsem se za BGRAM stala oficiálně certifikovaným specialistou pro Later? Tady je to černé na bílém. 🤪

Testování nového jednotného kanálu pro veškerý obsah

Instagram testuje nový hlavní kanál s příspěvky, Stories a Reels ve formátu full-screen (na celou obrazovku telefonu).

Vzhledem k vyvíjejícím se trendům v používání aplikace se s ní počítá již delší dobu. A nyní se zdá, že je o krok blíž realitě: Nový, plně integrovaný domovský kanál by se zbavil horního panelu Stories a vše by se zobrazilo v atraktivním uživatelském rozhraní na celé obrazovce, kterou lze posouvat prstem. Pokud už máte zkušenosti s procházením Reels v kanálu Reels, nebylo by to pro vás nic nového.

Stories by byly zobrazeny s lištou rámečků ve spodní části displeje, která by naznačovala, že můžete přejetím doleva zobrazit další rámečky se Stories, zatímco videa by místo toho měla lištu průběhu přehrávání (něco jako posuvníček).

Z mého pohledu by šlo o daleko intuitivnější a logičtější způsob zobrazování obsahu na Instagramu, který by také lépe odpovídal vyvíjejícím se trendům používání na základě zkušeností z TikToku.

Nové zobrazování by jednoznačně mohlo přispět algoritmickým změnám na základě vaší reakce na každý konkrétní příspěvek, na rozdíl od současného formátu, který prezentuje věci různými způsoby a často zobrazuje víc než jeden příspěvek na obrazovce najednou.

Nová stickerka “Naplánováno” pro podporu eventů

Na tuhle stickerku se osobně fakt těším. Už nějakou chvíli lze do klasických příspěvků ve feedu přidat pomocí funkce “Přidat připomenutí” něco jako notifikaci na vaší událost (offline i online).

Tahle Stickerka by zvýšila engagement takových událostí ve Stories.

V našich alfa i beta testovaných verzích aplikací ještě přístup k funkci nemáme, ale v zahraničí už se o tom aktivně mluví.

Instagram přidává do hashtagů nové výzvy, které pomáhají zvýšit podporu pro neziskové organizace

Jak můžete vidět na přiložených obrázcích, když nyní hledáte určité hashtagy související s charitativními tématy, vyskakovací okno (nebo tlačítko “Podpořit” pod celkovým číslem příspěvků u hashtagu) se vás zeptá, zda chcete sdílet stránku s hashtagem se svými kontakty, nebo zda chcete vytvořit vlastní sbírku pro danou tématiku hashtagu , přičemž 100 % vybraných peněz se dostane na účet příslušné neziskové organizaci.

Instagram to začal testovat nejprve u populárních dlouhodobých hnutí po celém světě typu #BlackLivesMatter #womensrights a také #climatecrisis

Podpora neziskovek pod hashtagy na Instagramu - BGRAM

O důležitosti hashtagů na Instagramu vás učíme už 7. rokem. Letos jsme pro vás vyrobili online kurz Instagram™ Hashtag Masterclass (samostudium), ve kterém se dozvíte, jak funguje SEO vyhledávání obsahu na Instagramu a budete umět pracovat s hashtagy od A-Z.

54 krátkých a velmi praktických lekcí v kurzu vám asi napoví, že jsou hashtagy na Instagramu poměrně komplexní problematika a existuje mnoho variant, jak s nimi pracovat, ale také nepracovat.

A to je pro březen a duben vše. Na viděnou zase v květnu. 😊 Katka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.