‹ Zpátky na blog

Instagram bude nově varovat uživatele před zablokováním nebo smazáním účtu

Facebook oznámil, že zaujímá aktivnější roli při odstraňování nevhodného chování v aplikaci Instagram a zavádí nové nástroje, které mohou smazat jak nevhodné příspěvky, tak celé účty.

Cílem těchto změn je jak jinak, než spokojenost uživatelů.

„Porušili jste některé z pravidel Instagramu. Váš účet za to brzy smažeme“.

Tak nějak budou znít nová oznámení, která vás přímo v aplikaci upozorní, že se až tak úplně nechováte fér.

Možná jste někdy v historii zveřejnili něco, co na platformě nemá co dělat, nevhodně jste komentovali, někoho šikanovali nebo se mu vysmívali za jeho barvu pleti, případně jste ve své Stories zveřejnili něco, co také nebylo podle Instagramových pravidel.

Jak sám Instagram píše na svých stránkách: „Pokud znovu zveřejníte něco, co je v rozporu s našimi pravidly, váš účet může být smazán.“

Doposud to na Instagramu fungovalo tak, že pokud jste porušili některé z pravidel, mohl vám Instagram deaktivovat účet.

To jste se dozvěděli prakticky až po deaktivaci účtu, když jste otevřeli aplikaci a vyskočila na vás notifikace ve smyslu, že „tudy vaše cesta nepovede“.

Jinými slovy: Nemohli jste se přihlásit, protože vás Instagram deaktivoval.

Složité proklikávání na odvolávací formulář bude minulostí

Díky takové deaktivaci (ať už oprávněné, nebo neoprávněné) jste se museli složitě proklikávat na Centrum nápovědy, kde jste museli vyplnit speciální formulář a čekat, jestli vám Instagram účet obnoví zpátky, nebo máte jednoduše smolíka.

Nyní chce Facebook tuto zkušenost implementovat přímo do Instagramu, abyste se nemuseli odvolávat externě přes Centrum nápovědy na Facebooku, ale přímo z aplikace Instagram.

Navíc byste měli získat „možnost“ své zablokování obhájit přímo v aplikaci, kde pro vás bude přirozeně celý proces příjemnější, než doposud.

Podotýkám, že „příjemnější“ bude primárně pro toho, kdo dostal blokaci neoprávněně a chce se logicky bránit.

Protože i to se na Instagramu děje.

Samozřejmě nelze tolerovat porušování pravidel jako jsou např. rasistické komentáře, zveřejňování nahoty, pornografie, spam apod.

Zlobíte? Poputujete na blacklist

Doposud to fungovalo tak, že když jste porušili nějaké pravidlo, většinou vás Instagram postrašil notifikací, že tohle byste dělat neměli a buď to u toho zůstalo, nebo vám dal třeba omezení na několik hodin, až dnů, co se funkcí týče.

A tradá, vesele pokračujte dál.

Nyní se však každým takovým „prohřeškem“ dostanete na speciální seznam, kde když dosáhnete jistého limitu, může dojít ke smazání vašeho účtu s minimální šancí na jeho obnovu.

Změna k lepšímu pro kojící matky a menstruující ženy?

Tato nová vlastnost na Instagramu by měla pomoct uživatelům pochopit, proč dostali nějakou blokaci a zároveň je ušetřit šoku z toho, že byl účet smazán.

Jak už bylo v médiích řečeno, stále je odstraňováno velké množství obsahu a účtů, které zjevně porušují pravidla a aktualizace tomu bohužel nezabrání.

Je to technicky nemožné.

Pak jsou tady fotky kojících matek nebo menstruujících žen, které o tom zkrátka chtějí diskutovat ve svých příspěvcích a dostávají za to blokace, protože je algoritmus nešťastně vyhodnotí.

Nový systém takovým lidem umožní se tzv. „očistit“ a nechat vyškrtnout z blacklistu.

Instagram se vzdává expanze

Jak už řekl šéf Instagramu Adam Mosseri, Facebook se nachází v takové fázi, kdy nepotřebuje nutně expandovat za každou cenu. Potažmo netlačí na zvyšování počtu uživatelů Instagramu, aby díky tomu vymáčkli maximum z každého (řeč je nejspíš o reklamách).

Chtějí se naopak soustředit na blaho uživatelů, na jejich bezpečí a příjemnou uživatelskou zkušenost.

Mosseri přiznal, že je tady jisté riziko zpomalení růstu Instagramu, ale to jsou ochotni přijmout.

29 komentářů “Instagram bude nově varovat uživatele před zablokováním nebo smazáním účtu

    • Katka Pavlíčková píše:

      Ahoj, Dominiku. Instagram nemá přesně daný počet napomenutí, po kterých někomu smaže účet. Všechno záleží na závažnosti a četnosti porušení pravidel. Pokud někdo pravidla opakovaně porušuje, může být jeho účet zablokován trvale.

      Často Instagram smaže účet při prvním „přehmatu“, když se jedná o vážná porušení pravidel jako nenávistný obsah, násilí nebo spamování. U méně závažných porušení může Instagram několikrát varovat nebo dočasně zablokovat některé funkce účtu, jako třeba možnost přidávat příspěvky nebo komentáře.

      Nejdůležitější je držet se komunitních pravidel a pokynů Instagramu, aby se předešlo riziku smazání účtu. 😉

      K.

  1. Kristyna Vagner píše:

    Dobry den, Dnes jsem si svůj nový IG profil, který mam linknuty s osobním (ale osobní to není, chci na něm propagovat svou firmu), registrovala do aplikace PLANOLY, načež mi v IG vyskocilo upozornění, že má u me IG podezření na automatické chování (mam se ujistit ze nikdo jiný nema přístup jinak mohu byt blokovana) hodně me to vyděsilo, nechci o účet přijít, můžete mi poradit co jsem v planoly apce udělala špatně? Moc děkuji

    • Katka Pavlíčková píše:

      Zdravím vás, Kristyno.
      Je pravda, že Instagram v posledních měsících zpřísnil svá pravidla ohledně automatického chování a aktivně bojuje proti botům a falešným profilům. Proto se může stát, že i nevinná aktivita v nástrojích pro správu sociálních sítí, jako je Planoly, může vyvolat varování o podezřelém chování.

      V tomto případě je důležité zachovat klid a proaktivně situaci řešit. I přesto, že s Planoly v BGRAM nepracujeme a máme s ním minimum zkušeností, zkuste tenhle postup:

      – Zkontrolujte nastavení Planoly a ujistětě se v appce nepoužíváte žádné funkce pro automatické lajkování, komentování nebo sledování. Tyto funkce jsou Instagramem zakázány a mohou vést k blokaci účtu.
      – Zkontrolujte nastavení propojení s Instagramem v Planoly. Ujistěte se, že máte povolený pouze přístup k těm funkcím, které skutečně potřebujete.
      – Odpojte Planoly od svého Instagramu a poté ho znovu připojte. Tím se vymažou všechna existující oprávnění a zajistí se, že Planoly má přístup pouze k tomu, co potřebuje.

      Věřím, že to pomůže. 😋 K.

  2. Kateřina píše:

    Dobrý den, dnes sem chtěla otevřít instagram a vyskočilo na mě: Uspali jsme vám, účet, na odvolání máte 180 dní. Pak vám účet trvale zablokujeme. Odvolejte se. Přišel mi kod na email a následně kod na tel. Pak jsme se do instagramu dostala.Je to v pořádku, nebo se jedná o podvod??

    • Katka Pavlíčková píše:

      Zdravím vás, Kateřino. Pokud na vás po otevření Instagramu vyskočila notifikace přes obrazovku, tak to pravděpodobně od Instagramu opravdu bude. Pokud by vám to přišlo třeba do Direct Message, tam už o nějakém podvodu hovořit lze, protože Instagram do zpráv nic takového neposílá. Nicméně odvolání není radno podceňovat. Jestli po vás Instagram chce potvrdit nějakou akci, často pošlou instrukce, tak je potřeba to udělat, aby opravdu k zablokování či smazání účtu nedošlo. Často se stává, že dostanete blokaci omylem, ale je potřeba si tím procesem projít.

  3. Lucie Churanová píše:

    Dobrý den, dnes mi také přišla zpráva do zpráv instagramu, od nosekvladimir, že mi pošlou odkaz, abych tak učinila, jinak mi bude ig smazán.

    • Katka Pavlíčková píše:

      Lucko, díky za info. Jak už bylo několikrát výše v komentářích zmíněno, jedná se o typické podvodné chování, které vás má vystrašit, abyste klikla a nechala si odcizit účet nebo se jinak napálit. Neklikejte. Katka

      • Jirka píše:

        Ahoj. Taky mi dnes přišlo na ig tenhle text že mám 180 dní na odvalování. Dal sem email přišel kód ale.na tel.cislo mi přijít nechce nevíte co dělat? Diky

        • Katka Pavlíčková píše:

          Jirko a to ti přišlo do Direct Message nebo ti to vyskočilo jako notifikace? Pokud do Direct Message, pak šlo pravděpodobně o podvod a způsob, jak z tebe vylákat kontakty. Doporučuji okamžitě změnit heslo a pokud nemáš aktivní dvoufázové zabezpečení pomocí autentifikační aplikace, obratem zapnout. Katka

  4. Karolina píše:

    Dobrý den, dnes mi přišla do zpráv na ig zpráva od meta. Guide 2, že mám poslat odkaz, který mi zašlou. Jinak mi smažou ig.
    Je to fake nebo ne?

    • Katka Pavlíčková píše:

      Zdravím, Kájo. Meta neposílá do zpráv takové informace, takže jde o nějaký typ podvodu, který se snaží vylákat proklikem údaje a ukrást účet. Bacha na to! Neklikat, nahlásit zprávu jako podvod, ihned poté nahlásit účet jako podvodný a zablokovat. Je to pár otravných kroků, ale může to zachránit „krk“ jiným nešťastníkům! :)) Katka

  5. julia jančichová píše:

    Dobrý deň,

    dnes mi prišla správa, že mi zablokujú účet do 24 hodin. Príde mi v sms odkaz na ktorý mam kliknúť a zaslať naspäť overovací kód. Na profilové fotke ma napísané Customer Service support centre. Mam nato kliknut?

    • Katka Pavlíčková píše:

      Zdravím Julia. Instagram nikdy neposílá zprávy (pokud myslíte zprávu na Instagramu, nikoliv SMS zprávu?) do doručené pošty s tím, že je potřeba ověřit SMS kód. Jedná se o jeden z nejčastějších podvodů na Instagramu, který z vás má dostat přihlašovací údaje, aby vám mohli ukrást účet. Nereagujte a profil nahlaste přes 3 tečky jako podvod a rovnou si jej zablokujte. Pokud by po vás něco Instagram vyžadoval, pak by vám vyskočila notifikace v aplikaci přes celou obrazovku. Katka

  6. Káťa Cendelínová píše:

    dobrý den,
    zcela bez důvodu mi instagram zamrazil účet, s důvodem , ze je mi méně než 13 let.
    obcanku jsem samozřejmě poslala , je mi 21, ale tento krok mi chodí dokola a ač ji pošlu, neukáže se žádná zprava o tom, ze tedy profil vyšetří.
    Jak je možné, ze me instagram takto obvinil a da se s tím něco dělat?

    • Katka Pavlíčková píše:

      Ahoj Káťo. Instagram před časem uživatele vyzýval k tomu, aby v aplikaci potvrdili svůj věk. Možná si ten krok přeskočila nebo ses tam uklepla v zadávání roku narození a automat, který to kontroluje, tě vyhodnotil jako dítě. Pokud tě Instagram vyzval k nahrání dokladu totožnosti, pak to může trvat i několik dnů než se s tvým účtem něco stane. Ať už jeho obnova nebo trvalé zrušení. Bohužel ti nedokážu lépe poradit. Katka

      • Lenka píše:

        Dobrý den. A po nahrání a odeslání dokladu pak dávají vědět na e-mail co se s účtem stalo a co se bude dít dál? A máme na odpověď čekat a už nic nedělat, nikam nepsat?A dá se insta nějak ochránit před blokaci? Předplatné? Moc děkuji za odpověď

        • Katka Pavlíčková píše:

          Lenko, zdravím. Pokud po kontrole Instagram usoudí, že je všechno v pořádku, budete schopná v aplikaci pokračovat dál, jak jste byla zvyklá. Ty kontroly přes nahrání dokladů většinou stíhají odbavit během 2-4 dnů. Kontrolní e-mail ještě dorazit může, ale často se stane, že nic nepošlou a appka prostě šlape dál.

          Jak se ochránit před blokací? V první řadě neporušovat jejich pravidla a zásady. Pročíst si, co je a není dovoleno a držet se toho.

          Nejsem si jistá, jestli bude předplatné ochranou před porušováním pravidel. Nemáme s tím zkušenosti.

          Pěkný den, Katka

  7. Petra píše:

    Dobrý den dnes mi přišla do žádosti o zprávy z práva že mi za 48 hodin zablokují profil nechápu vůbec proč nic jsem neporušila a chtějí mi ho zrušit co s tím ?

    • Katka Pavlíčková píše:

      Zdravím, Petro. Instagram nikdy do žádosti zpráv neposílá upozornění o tom, že by mělo dojít k blokaci. Pravděpodobně půjde o nějaký typ podvodu s účelem ukrást účet. Pokud by měl Instagram blokovat účet, tak vyskočí notifikace přes celou obrazovku telefonu. Katka

      • Petra píše:

        Dá se tomu nějak zabránit ? Víte včera jsem si dala na profil video jak tam cvičí můj pejsek a dnes ráno mi přišla divná zpráva od Meta že mi bude za 48 hodin deaktivovaný profil .vůbec nechápu proč na mém profilu nejsou zadná nevhodná videa ani fotky .PS žádné zprávy do emailu mi nepřišli

  8. Kamila Cibulková píše:

    Dobrý den, chtela bych se zeptat vcera vecer mi prislo ze bude probihat kontrola na mém účtu min do 24hod.
    Vubec nevím zda byl můj ucet smatan, blokovan, pozastaven je možné to nejak zjistit? Dekuji za zprávu

      • Katka Pavlíčková píše:

        Zdravím. Bohužel se nedá v tuhle chvíli dělat nic, než čekat. V
        rámci toho limitu 24-72 hodin Instagram rozhodne o oprávnění nahlášení a buď dodá instrukce, co je potřeba udělat, nebo o osudu účtu rozhodne sám.

      • Petra píše:

        Dobrý deň,

        dnes mi prišla správa, že mi zablokujú účet do 24 hodin. Príde mi v sms odkaz na ktorý mam kliknúť a zaslať naspäť overovací kód. Na profilové fotke ma napísané Customer Service support centre. Mam nato kliknut?

        • Katka Pavlíčková píše:

          Zdravím, Petro. Instagram nikdy takové věci neposílá přes zprávy. Pravděpodobně vás chce někdo nalákat na odcizení vašeho účtu. Pokud byste chtěla, můžeme se na to podívat. Pošlete nám to buď na e-mai info@bgram.cz nebo klidně do soukromé zprávy v Directu na Instagramu. Najdete nás tam jako @bgramcz

    • Jirka píše:

      Můžu se ještě zeptat co znamená když sem zadal email i tel. Vaše údaje kontrolujeme obvykle to zvládneme za den. Až bude kontrola hotová dáme vám vědět. Když vaše informace potvrdíme budete zase moct používat Instagram účet v opačném případě ho trvale zablokujeme. Co to má být??

      • Katka Pavlíčková píše:

        Ahoj Jirko. To znamená, že z nějakého důvodu Instagram kontroluje tvůj účet. Dost často je to náhodně vybraná kontrola, kdy to potvrdíš (přesně, jak jsi udělal) a během 24 hodin projdeš kolečkem kontroly, jestli je všechno s tvým účtem v pořádku. Většinou se nic nestane a jedeš dál. Pokud by Instagram zjistil, že nějakým způsobem porušuješ jejich pravidla, dají ti o tom vědět a napíšou ti, co po tobě chtějí. Katka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *