‹ Zpátky na blog

Instagram bude nově varovat uživatele před zablokováním nebo smazáním účtu

Facebook oznámil, že zaujímá aktivnější roli při odstraňování nevhodného chování v aplikaci Instagram a zavádí nové nástroje, které mohou smazat jak nevhodné příspěvky, tak celé účty.

Cílem těchto změn je jak jinak, než spokojenost uživatelů.

„Porušili jste některé z pravidel Instagramu. Váš účet za to brzy smažeme“.

Tak nějak budou znít nová oznámení, která vás přímo v aplikaci upozorní, že se až tak úplně nechováte fér.

Možná jste někdy v historii zveřejnili něco, co na platformě nemá co dělat, nevhodně jste komentovali, někoho šikanovali nebo se mu vysmívali za jeho barvu pleti, případně jste ve své Stories zveřejnili něco, co také nebylo podle Instagramových pravidel.

Jak sám Instagram píše na svých stránkách: „Pokud znovu zveřejníte něco, co je v rozporu s našimi pravidly, váš účet může být smazán.“

Doposud to na Instagramu fungovalo tak, že pokud jste porušili některé z pravidel, mohl vám Instagram deaktivovat účet.

To jste se dozvěděli prakticky až po deaktivaci účtu, když jste otevřeli aplikaci a vyskočila na vás notifikace ve smyslu, že „tudy vaše cesta nepovede“.

Jinými slovy: Nemohli jste se přihlásit, protože vás Instagram deaktivoval.

Složité proklikávání na odvolávací formulář bude minulostí

Díky takové deaktivaci (ať už oprávněné, nebo neoprávněné) jste se museli složitě proklikávat na Centrum nápovědy, kde jste museli vyplnit speciální formulář a čekat, jestli vám Instagram účet obnoví zpátky, nebo máte jednoduše smolíka.

Nyní chce Facebook tuto zkušenost implementovat přímo do Instagramu, abyste se nemuseli odvolávat externě přes Centrum nápovědy na Facebooku, ale přímo z aplikace Instagram.

Navíc byste měli získat „možnost“ své zablokování obhájit přímo v aplikaci, kde pro vás bude přirozeně celý proces příjemnější, než doposud.

Podotýkám, že „příjemnější“ bude primárně pro toho, kdo dostal blokaci neoprávněně a chce se logicky bránit.

Protože i to se na Instagramu děje.

Samozřejmě nelze tolerovat porušování pravidel jako jsou např. rasistické komentáře, zveřejňování nahoty, pornografie, spam apod.

Zlobíte? Poputujete na blacklist

Doposud to fungovalo tak, že když jste porušili nějaké pravidlo, většinou vás Instagram postrašil notifikací, že tohle byste dělat neměli a buď to u toho zůstalo, nebo vám dal třeba omezení na několik hodin, až dnů, co se funkcí týče.

A tradá, vesele pokračujte dál.

Nyní se však každým takovým „prohřeškem“ dostanete na speciální seznam, kde když dosáhnete jistého limitu, může dojít ke smazání vašeho účtu s minimální šancí na jeho obnovu.

Změna k lepšímu pro kojící matky a menstruující ženy?

Tato nová vlastnost na Instagramu by měla pomoct uživatelům pochopit, proč dostali nějakou blokaci a zároveň je ušetřit šoku z toho, že byl účet smazán.

Jak už bylo v médiích řečeno, stále je odstraňováno velké množství obsahu a účtů, které zjevně porušují pravidla a aktualizace tomu bohužel nezabrání.

Je to technicky nemožné.

Pak jsou tady fotky kojících matek nebo menstruujících žen, které o tom zkrátka chtějí diskutovat ve svých příspěvcích a dostávají za to blokace, protože je algoritmus nešťastně vyhodnotí.

Nový systém takovým lidem umožní se tzv. „očistit“ a nechat vyškrtnout z blacklistu.

Instagram se vzdává expanze

Jak už řekl šéf Instagramu Adam Mosseri, Facebook se nachází v takové fázi, kdy nepotřebuje nutně expandovat za každou cenu. Potažmo netlačí na zvyšování počtu uživatelů Instagramu, aby díky tomu vymáčkli maximum z každého (řeč je nejspíš o reklamách).

Chtějí se naopak soustředit na blaho uživatelů, na jejich bezpečí a příjemnou uživatelskou zkušenost.

Mosseri přiznal, že je tady jisté riziko zpomalení růstu Instagramu, ale to jsou ochotni přijmout.

11 thoughts on “Instagram bude nově varovat uživatele před zablokováním nebo smazáním účtu

  1. Káťa Cendelínová píše:

    dobrý den,
    zcela bez důvodu mi instagram zamrazil účet, s důvodem , ze je mi méně než 13 let.
    obcanku jsem samozřejmě poslala , je mi 21, ale tento krok mi chodí dokola a ač ji pošlu, neukáže se žádná zprava o tom, ze tedy profil vyšetří.
    Jak je možné, ze me instagram takto obvinil a da se s tím něco dělat?

    • Katka Pavlíčková píše:

      Ahoj Káťo. Instagram před časem uživatele vyzýval k tomu, aby v aplikaci potvrdili svůj věk. Možná si ten krok přeskočila nebo ses tam uklepla v zadávání roku narození a automat, který to kontroluje, tě vyhodnotil jako dítě. Pokud tě Instagram vyzval k nahrání dokladu totožnosti, pak to může trvat i několik dnů než se s tvým účtem něco stane. Ať už jeho obnova nebo trvalé zrušení. Bohužel ti nedokážu lépe poradit. Katka

  2. Petra píše:

    Dobrý den dnes mi přišla do žádosti o zprávy z práva že mi za 48 hodin zablokují profil nechápu vůbec proč nic jsem neporušila a chtějí mi ho zrušit co s tím ?

    • Katka Pavlíčková píše:

      Zdravím, Petro. Instagram nikdy do žádosti zpráv neposílá upozornění o tom, že by mělo dojít k blokaci. Pravděpodobně půjde o nějaký typ podvodu s účelem ukrást účet. Pokud by měl Instagram blokovat účet, tak vyskočí notifikace přes celou obrazovku telefonu. Katka

      • Petra píše:

        Dá se tomu nějak zabránit ? Víte včera jsem si dala na profil video jak tam cvičí můj pejsek a dnes ráno mi přišla divná zpráva od Meta že mi bude za 48 hodin deaktivovaný profil .vůbec nechápu proč na mém profilu nejsou zadná nevhodná videa ani fotky .PS žádné zprávy do emailu mi nepřišli

  3. Kamila Cibulková píše:

    Dobrý den, chtela bych se zeptat vcera vecer mi prislo ze bude probihat kontrola na mém účtu min do 24hod.
    Vubec nevím zda byl můj ucet smatan, blokovan, pozastaven je možné to nejak zjistit? Dekuji za zprávu

      • Katka Pavlíčková píše:

        Zdravím. Bohužel se nedá v tuhle chvíli dělat nic, než čekat. V
        rámci toho limitu 24-72 hodin Instagram rozhodne o oprávnění nahlášení a buď dodá instrukce, co je potřeba udělat, nebo o osudu účtu rozhodne sám.

      • Petra píše:

        Dobrý deň,

        dnes mi prišla správa, že mi zablokujú účet do 24 hodin. Príde mi v sms odkaz na ktorý mam kliknúť a zaslať naspäť overovací kód. Na profilové fotke ma napísané Customer Service support centre. Mam nato kliknut?

        • Katka Pavlíčková píše:

          Zdravím, Petro. Instagram nikdy takové věci neposílá přes zprávy. Pravděpodobně vás chce někdo nalákat na odcizení vašeho účtu. Pokud byste chtěla, můžeme se na to podívat. Pošlete nám to buď na e-mai info@bgram.cz nebo klidně do soukromé zprávy v Directu na Instagramu. Najdete nás tam jako @bgramcz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *