‹ Zpátky na blog

Instagram pro náboráře aneb jak podojit obrázkovou sociální síť, když pracujete v HR

Pohybujete se v oboru HR a něco vám vzadu v mozku říká: „Hmmm Instagram? Tam ještě nejsme, ale je tam naše cílovka. Co kdybychom ho zkusili“?

Tak já tu pomyslnou „ruskou ruletu“ dneska roztočím za vás a řeknu vám, co to obnáší „být jako HR na Instagramu“.

Co je Instagram?

  • Instagram je aplikace založená na obrázcích pro chytré telefony, která uživatelům umožňuje vylepšovat pořízené fotografie (pomocí jednoduchých barevných filtrů, díky nimž bude každý vypadat jako profesionální fotograf) a sdílet je se svými sledujícími.
  • Podobně jako na Facebooku nebo LinkedInu mohou uživatelé sledovat účty, které se jim líbí nebo komentovat obrázky, které považují za „hezké“.
  • Pokud s nimi takový obsah rezonuje, rádi jej sdílí s dalšími kamarády nebo ostatními sledujícími, případně se zapojují do konverzace.

Měl by vás Instagram zajímat?

Instagram jako obrázková sociální síť je nejoblíbenější mezi dvěma generacemi – mileniály a generací Z.

Jinými slovy, jde o kandidáty, kteří dominují v oblasti pracovní síly a s největší pravděpodobností využijí služeb pracovní agentury nebo rovnou osloví přímého zaměstnavatele.

Možná je pro vás aktuálně Facebook hlavní platformou, na kterou se vaše agentura zaměřuje při náboru, ale věděli jste, že lidé tráví na Instagramu téměř stejné množství času jako na Facebooku?

S tím rozdílem, že na Instagramu je úroveň zapojení mnohem vyšší?

Jde o obrovský trh, do kterého se můžete zapojit, pokud víte jak!

Jak můžete Instagram použít pro nábor?

Mnozí z vás si nejspíš myslí, že stačí založit Instagram a začít sdílet krásné inzeráty pracovních pozic. Tohle fungovat nebude.

Síla Instagramu jako náborového nástroje nespočívá v možnosti aktivně vyhledat zaměstnance (tak, jak to znáte např. na Linkedin).

Potenciál Instagramu se skrývá ve schopnosti přilákat jak aktivní uchazeče o práci, tak pasivní kandidáty na váš profil, odkud si je můžete při použití správných postupů jednoduše přesměrovat například na vaše webové stránky. Tam už s vámi mohou navázat konkrétní kontakt.

Pokud máte jako firma najít opravdu skvělé talenty, které zaměstnáte nebo dosadíte do firem, musíte začít investovat do brandingu zaměstnavatelů (firem, pro které hledáte zaměstnance).

Chytré firmy přišly na to, že tajemstvím získání pozornosti pasivního kandidáta je vyprávět super příběh o společnosti, ve které by mohl pracovat.

Když se navíc tyto příběhy zaměří na věci, po kterých potenciální uchazeč u firmy prahne, máte ho!

A kde jinde vyprávět takové příběhy, než na platformě, která je vizuálně založená?

Znáte to přísloví: „Jeden obrázek vydá za 1000 slov“? Instagram vám k tomu dává příležitost.

Jak přemýšlet nad obsahem pro Instagram?

S klidnou duší vám můžu říct, že Instagram nefunguje stylem „nahrajeme tam nějaké pěkné fotobankové fotky, přidáme pár hashtagů s milionem fotek a budeme čekat, až se fanoušci pohrnou“. ?

Potenciální kandidáti nechtějí vidět fotobankové fotky, nudné grafiky, ani staré fotky z archivu firmy.

Klíčem k budování značky zaměstnavatele na Instagramu je zveřejňování obrázků „ze zákulisí“, kam lidé zvenčí běžně nemají přístup.

Chcete-li upoutat pozornost lidí na Instagramu, musíte jim ukázat, jaký je každodenní život ve firmě.

Instagram je především zábavná platforma, tak se nebojte jít svým uchazečům naproti tím, že jim podáte seriózní informace trochu odlehčenou formou.

Až budete připravovat příspěvky na profil nebo do Stories, vzpomeňte si na nejznámější hlášku Jokera z filmu Temný rytíř „Why so serioussss?“ ?

Pravděpodobně vás zajímá, proč musíte ukazovat „zábavné“ věci, když chcete jen někoho najmout nebo dosadit do nějaké firmy?

Jde o to, že chcete, aby se lidé dívali na firemní kulturu a představovali si, jaké to asi je v té firmě pracovat.

Nezapomeňte však, že zábavný obsah neznamená, že to odfláknete špinavou neostrou fotkou, „jen aby tam něco bylo“.

Naopak kvalitní fotky a videa přitahují potenciální kandidáty a budují důvěru ve značku.

Při vytváření firemního účtu na Instragramu se musíte sami sebe zeptat: „Kdo je naše publikum a o co se zajímá?“

Co vás na Instagramu čeká?

Připravte se na to, že založením profilu vám začíná rutinní činnost, která by však neměla být přítěží, ale radostí.

Na našich konzultacích a školeních vás učíme pracovat s Instagramem skutečně efektivně. Abyste Instagramem nemuseli „trávit mládí“, jak se říká. Usilujeme o to, aby veškeré vaše vynaložené úsilí sklidilo co nejvíc ovoce.

Jaké možnosti zveřejňování obsahu vám Instagram nabízí? Pojďme se na to společně podívat.

Obsah na profilu

  • fotka (respektive jakýkoliv png či jpg soubor)
  • boomerang (krátká animovaná 3 vteřinová video smyčka, kterou vytvoříte nástrojem přímo v Instagramu)
  • video o maximální délce 60 vteřin
  • album až 10 fotek nebo videí v jednom příspěvku (uživatel pak prstem roluje do stran a prohlíží si jakési „fotoalbum“)

Stories

Formát obsahu orientovaný primárně na výšku (protože jsme takhle zvyklí držet telefon v ruce), který po nahrání lidé mohou vidět 24 hodin a pak se archivuje (přístup k němu poté máte pouze vy)

  • fotky na výšku i na šířku
  • koláže až 6 fotek v jednom snímku
  • speciální obličejové filtry
  • krátké 15 vteřinové video klipy
  • textová sdělení
  • boomerang (krátká animovaná 3 vteřinová video smyčka, kterou vytvoříte nástrojem přímo ve Stories)
  • živá vysílání
  • ankety, kvízy, animované gify z knihovny GIPHY, odpočty pro akce a události, dárcovské nástroje, nástroje pro pokládání otázek

…a další kreativní formáty.

IGTV

Zkratka IGTV znamená Instagram TV.

Youtube vám asi představovat nemusím. IGTV je obdobný video kanál, kde můžete zveřejňovat videa (na výšku i na šířku) o minimální délce 1 minuty a maximální délce až 60 minut.

Videa musí být ve formátu MP4.

Všechny 3 kanály jsou spolu intuitivně propojené

Lidé, kteří se za námi přijdou poradit nebo se nechat vyškolit ze začátku neví, čím by měli začít.

Jestli obsahem na profilu, vytvářením Stories nebo natáčením videí na IGTV. Mají obavy, že všechno nebudou stíhat, nebudou mít dostatek nápadů nebo dostatečné technické znalosti.

Uklidníme vás, protože jakmile vytvoříte obsah do jednoho z těchto tří kanálů, pomocí chytře nastavené strategie dokážete zasáhnout široké publikum i v ostatních kanálech.

Dokážeme vám pomoct s vyškolením v oblasti pořizování obsahu na Instagram. Díky tomu jste pak naprosto soběstační a dokážete produkovat vysoce kvalitní obsah pro Instagram.

Instagram je pro všechny, ale ne pro každého“

Proto nemusí být tou nejlepší volbou pro každou firmu. Pro některé náboráře to může být platforma pro podporu značky ve „válce“ o zaměstnance. ?

Pokud vaše firma hledá mladé ambiciózní „profesionály“, kteří jsou na sociálních sítích jako doma, máte navíc už nějaké zkušenosti s jinými sociálními sítěmi nebo minimálně chuť se do toho pustit naplno, Instagram vám může posloužit jako výborný obchodní nástroj pro hledání nových talentů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *