‹ Zpátky na blog

Instagram trendy pro rok 2020

Marketéři, podnikatelé a firmy se vrhají do Instagramu v naději, že se spojí se svými cílovými zákazníky. Protože však na Instagramu dochází k přesycení množstvím obsahu a konkurence je zde vysoká, může být celkem obtížné mezi všemi vyniknout.

Je proto nezbytně důležité definovat si pro Instagram jasnou marketingovou strategii a zároveň se nebát experimentovat.

Jen „být na Instagramu“ nestačí

Založit si Instagram, protože je ZDARMA, nahrát pár pěkných fotek na profil, přidat odkaz na váš web a čekat, že se budou dít velké věci – zní to jednoduše, ale takhle jednoduše to nefunguje.

S neustálými změnami algoritmů si na jednu stranu uživatelé Instagram víc užívají, na druhou stranu to pro vás (pro firmu nebo podnikatele) znamená, že byste měli využívat všech funkcí, které Instagram nabízí.

Ať jde o IGTV, Stories, sponzorované příspěvky, kartu Prozkoumat nebo funkci Nakupování.

Ideální je využít všechno. Proč?

Protože pokud vaše cílové publikum tráví svůj čas na Instagramu, je pravděpodobné, že jsou „roztroušení“ po aplikaci a jednotlivé funkci s radostí používají.

Denně.

Co na to říkají statistiky?

 

  • Každý měsíc se na Instagram připojí 1 miliarda uživatelů.
  • 80% uživatelů sleduje minimálně 1 firemní účet.
  • Denně si 500 milionů účtů prohlédne nějakou Stories.
  • V Česku máme aktuálně 2 410 000 uživatelů Instagramu.

Dělejte více Stories, než příspěvků na profilu

Stories si i nadále budou získávat popularitu uživatelů. Nacházíme se v době, kdy je naše pozornost krátká a změnil se způsob, jakým konzumujeme obsah.

Proto se Stories staly tak populárním typem obsahu.

Jsou totiž krátké, poutavé a taky dost návykové. Není proto problém, aby uživatel trávil hodiny procházením jedné Stories za druhou.

I přesto, že stále mnoho firemních účtů publikuje obsah na profil téměř každý den, v následujícím roce uvidíme přesun obsahu více do Stories. Příspěvky na profilu se stanou více estetickými, účelnými a budou lépe komunikovat vizi firmy.

Dalo by se říct, že příspěvky obecně slouží spíš k informacím o vaší firmě a vašich činnostech.

Stories zkrátka poskytují prostor pro zobrazení více zábavných věcí o vaší firmě nebo o vašem podnikání.

Stories se zvukem fungují lépe!

Poměrně často slýchám názor, že lidé si raději Stories prohlížejí bez zvuku. Pravda bude nejspíš někde uprostřed.

Ze statistik, které vyšly přímo od Facebooku, bylo potvrzeno, že až 80% Stories s nějakou formou zvuku (přímá řeč, hudební Stickerka…) vedlo k lepším výsledkům z hlediska konverzí, než obsah bez zvuku.

Facebook sám doporučuje vytvářet takové Stories, kde budete kombinovat statické a pohybové kreativity a do nich strategicky umístíte stickerky vedoucí k nějaké akci.

Toto doporučení využijete především, pokud se chystáte na placené reklamy umístěné do Stories.

Přidávání titulků do videí

Přestože v předchozím bodu zaznělo, že se uživatelé více přiklánějí k obsahu se zvukem, musíme myslet na to, že při dojíždění do práce nebo v kanceláři zkrátka konzumují obsah s vypnutým zvukem.

Vy však můžete do videí přidávat titulky nebo textové popisky, aby mohli diváci snáz pochopit záměr vašeho videa bez ohledu na prostředí, ve kterém se nacházejí.

Dá se tedy očekávat, že se v příštím roce na trhu objeví nové mobilní aplikace, které vám umožní do vašich videí přidávat titulky.

Více videí v IGTV

Příchod nového formátu IGTV se nedočkal tak vřelého přijetí ze strany uživatelů, jak se nejspíš očekávalo.

V posledních měsících ale Instagram vylepšuje IGTV a aktivně podporuje její používání napříč celou platformou.

  • Nyní můžete propagovat svá IGTV videa také na profilu, kdy se na titulní stránce zobrazí minutový úryvek, který uživatele směřuje na kartu IGTV videa, kde může pokračovat ve sledování.
  • Kromě videí na výšku můžete nahrávat také videa na šířku.

Reklamy na kartě Prozkoumat

Přes 200 milionů uživatelů Instagramu navštěvuje denně kartu Prozkoumat (ikona lupy), aby zde mohli sledovat trendy nebo účty, které souvisí s jejich zájmy.

Instagram proto v této části rozšiřuje možnost vytvořit sponzorované příspěvky.

Díky reklamám zde můžete jako značka oslovit nové uživatele, kteří o vás možná ještě nikdy neslyšeli a díky tomu mohou navštívit váš profil nebo vaše webové stránky.

Nakupování na kartě Prozkoumat

Už neplatí, že příspěvky na vašem profilu, ve kterých jste označili některý z vašich produktů pomocí funkce Nakupování, se zobrazují pouze na vašem profilu.

Na kartě Prozkoumat mají nyní uživatelé záložku „Obchod“, kde mohou procházet konkrétní prodejní příspěvky na základě jejich zájmů a chování v aplikaci.

Obchod na kartě Prozkoumat vytváří relevantnější a pečlivější zážitek z nakupování pro zákazníky a pomáhá značkám předvádět své výrobky těm, kteří mají reálný zájem si produkty procházet a kupovat.

Přímé nakupování přes Influencery

Instagram začal testovat novou funkci, která umožňuje Influencerům označovat v jejich příspěvcích a Stories přímé odkazy na vaše produkty, které jsou součástí funkce Nakupování.

Je proto nezbytně nutné, abyste ji aktivovali, pokud jste tak ještě neučinili.

Díky této funkci opadne Influencerům nutnost odpovídat na hromady otázek v Direct Message, které jim chodí v souvislosti se zveřejněnými produkty.

Influencerům se tak nabídne možnost vydělat si více peněz propagací vašich produktů a vám snadnou konverzní cestu.

Influencer marketing bude i nadále stoupat

Spolupracovat s Influencery není rozhodně žádným novým trendem a ještě to nějakou chvíli bude perfektně fungovat.

Na Instagramu tito lidé dostávají neúměrné částky za propagaci značek.

Investování do spoluprací s Influencery je mnohem levnější, než utrácení za placené reklamní kampaně a přesto přináší velmi dobré výsledky.

Influenceři vám mohou dosáhnout různých marketingových cílů a generovat potenciální zákazníky.

To jsou 2 hlavní důvody, proč je Influencer marketing stále tak populární a silný.

Podnikatelé a firmy aktuálně již nespolupracují s 1-2 velmi vlivnými Influencery, ale své aktivity rozšiřují i mezi menší, zato relevantnější Influencery.

Ti mají mnohem vyšší zapojení ze strany sledujících a stojí také méně peněz. 

V následujícím roce proto budou podnikatelé kombinovat strategii spolupráce s více menšími Influencery místo jedné velké celebrity.

Instagram navenek odstraní počet „to se mi líbí“ na příspěvcích

V posledních měsících probíhaly beta testy v různých zemích po celém světě a dá se tedy předpokládat, že Instagram globálně skryje množství lajků na příspěvcích.

Pro vás, jako majitele Instagramových účtů, se nic nemění.

Počet lajků a kdo vám je dal stále uvidíte ve statistikách jednotlivých příspěvků, ale navenek nikdo neuvidí, kolik váš příspěvek vlastně dostal srdíček.

Proč chce Instagram zavést plošné skrytí lajků?

Důvodem je především fakt, že počty lajků určují, jak jde kdo na Instagramu oblíbený a jaké má díky tomu ve společnosti postavení.

Posuzování podle počtu lajků má negativní vliv na duševní zdraví některých uživatelů na Instagramu.

Skuteční lidé namísto modelů a modelek

Bez ohledu na velikost fanouškovské základny jednotlivých značek lidé na Instagramu prahnou po těch, které ke své propagaci nevyužívají modely.

Tyto úspěšné značky využívají širokou škálu lidí, aby propagovali svoji vizi a příběh značky.

Můžete si proto všimnout příspěvků, ve kterých se zobrazují plus size ženy/muži, lidé se zdravotním postižením, transsexuálové apod.

Díky tomu se obsah některých značek stává skutečně autentickým a to je to, co lidé na Instagramu u firem nejvíc oceňují. Vystoupení z konzumu.

Je však vhodné si uvědomit, že tato doporučení mohou fungovat lépe v zahraničí, kde je myšlení lidí daleko otevřenější, než v Čechách.

Rozšířená realita

Instagram dlouhou dobu testoval svůj vlastní software pro vytváření AR efektů, nazvaný Spark AR Studio, a začátkem srpna 2019 ho zpřístupnil veřejnosti.

Platforma je pro Mac a Windows zařízení a umožní vám vytvářet vlastní AR efekty, které například využijete pro tvorbu selfie stickerek na Instagramu.

Skvělé využití vidím v oblasti módy, dekorativní kosmetiky nebo doplňků.

Lidé na Instagramu si budou moct „vyzkoušet“ nový vzhled pomocí AR efektu, než si vaše produkty koupí.

Pokud máte rozpočet, můžete zvážit vytvoření vlastních AR efektů.

Instagram rozhodně neupadá, neklesá jeho návštěvnost, ani používání.

Data poskytnutá Facebookem akorát potvrzují úspěch této platformy a vy si tak můžete snáz spočítat návratnost vašich investic, za předpokladu, že Instagram využíváte efektivně.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *