‹ Zpátky na blog

Instagram umožňuje mít v profilu víc než jeden odkaz. Výhody a nevýhody tohoto řešení

Instagram umožňuje zveřejnit až 5 odkazů v profilu

Odkaz ve vašem profilu na Instagramu je jedním z hlavních nástrojů, jak ze svých sledujících nebo návštěvníků můžete udělat zákazníky.

Až donedávna Instagram omezoval uživatele pouze na 1 klikatelný odkaz v profilu.

To se však nyní mění, protože přichází aktualizace v podobě možnosti přidat až 5 proklikávacích odkazů.

Pro mnoho uživatelů je tato možnost velice atraktivní a předpokládáme, že ji budou houfně používat.

Kromě možnosti přidat odkaz do Stories, je tato možnost jediným způsobem, jak uživatele odvést na vaše webovky, do aplikace nebo na nejnovější článek na blogu.

Skvělá, ale trochu neohrabaná možnost

Nyní můžete do profilu přidat až 5 klikatelných odkazů. V čem je ale háček?

Na vašem profilu se zobrazí pouze první odkaz a pro zbytek si uživatel musí kliknout.

Více odkazů v profilu na Instagramu
Více odkazů v profilu na Instagramu - seznam odkazů

Pořadí těchto čistě textových odkazů můžete lehce měnit přesunutím na pozici, která vám vyhovuje. Navíc můžete k odkazům přidat libovolný název.

Například místo jednoduché podoby webové stránky https://bgram.cz, která by se zobrazila na profilu, můžete změnit název odkazu na něco více atraktivnějšího, co uživatele vyzve k akci.

Například: “Mrkněte na naše webovky”.

Funkce je pro uživatele dostupná celosvětově od 19. dubna 2023, avšak někteří z našich sledujících nám hlásí, že ještě funkci dostupnou nemají.

Doporučujeme aktualizovat verzi Instagramu a případně vyčkat.

Jak přidat více odkazů?

Přejděte na váš profil a vyberte možnost “Upravit profil” (tato možnost funguje pouze z mobilní aplikace, nikoliv z desktopové verze) a klikněte na “Odkazy”. Poté vyberte možnost “Přidat externí odkaz”.

Následně budete moct přetahovat odkazy v pořadí, v jakém se mají lidem zobrazovat.

Ve spodní části si můžete všimnout také možnosti přidat propojení s Facebookem. Tuto možnost využijte pouze v případě, že chcete odkazovat na váš soukromý Facebook účet.

Toto propojení nenabízí možnost přesměrovat uživatele na vaši Facebook stránku.

Nevýhody použití funkce více odkazů v profilu

Podle brandingového experta Jakuba Kantora se to může zdát jako skvělá novinka, ale v ultra rychlé době, kdy každý další klik může znamenat ztrátu pozornosti, se musíme zaměřit na jednoduchost a přehlednost.

Použití více odkazů v profilu nemusí být proto správnou volbou pro každého, kdo používá Instagram pro podporu svého podnikání.

Chybí vizuální prvky
  • Odkazy v profilu postrádají jakékoliv vizuální prvky jako fotky, ikony, thumbnaily apod.
  • Chybí dynamická tlačítka.
  • Chybí možnost doporučit příspěvky s proklikem přímo na e-shop (Meta v srpnu 2023 ukončí podporu Obchodů a funkce Nakupování a proto to pravděpodobně bude pro e-shopaře složitější).
  • Můžete pracovat pouze s textovým odkazem.
Žádné možnosti vlastního brandingu

Protože můžete vkládat pouze textové odkazy, nemůžete přidat žádné z prvků vaši značky, které by propojily identitu vaší značky s těmito odkazy. Řeč je o barvách, fontech, ikonách… Chybí vzhled na míru.

Omezená analytika

Funkce je nová a chybí zásadní informace o tom, jaké detaily u prokliků bude Instagram poskytovat.

To může představovat problém z hlediska vyhodnocování výkonnosti vašeho profilu a obsahu.

Nedostatečná uživatelská přívětivost

Místo toho, abyste uživatele poslali na ucelenou vstupní stránku typu „vše v jednom“, na kterou přidáte všechny důležité odkazy a informace, bude uživatel muset ručně klikat na různé odkazy, aby se dostal k tomu, co potřebuje.

Všechny tyto kroky činí uživatelský zážitek zdlouhavým a poměrně neohrabaným.

Tato zbrusu nová funkce je určitě krok správným směrem.

Je však stále co vylepšovat a proto i nadále doporučujeme používat vlastní landing page speciálně pro Instagram, případně nástroje třetích stran.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *