‹ Zpátky na blog

Jak jako firma začít používat Instagram Stories

Instagram Stories umožňují firmám sdílet obsah daleko častěji, než na svém profilu.

Narozdíl od fotek a videí v profilu, které musí být téměř dokonalé a kvalitní, si zde můžete dovolit sdílet takové momenty, které nejsou dotažené do posledního puntíku, ale naopak fanouškům poskytují jiné benefity.

Osobně si myslím, že Stories zavedl Instagram z toho důvodu, abyste mohli sdílet daleko více obsahu, denně a zároveň to neobtěžovalo fanoušky hromadou obsahu pouze od vás, neboli tzv. „flooding“.

Tím, že jsou Stories mimo váš profil a nezatěžují dlaždicový formát vašeho profilu, můžete si dovolit sdílet tolik obsahu, kolik za den stihnete vytvořit.

Stories vám díky tomu poskytují skvělý prostor pro podporu vaší značky i vašich marketingových kampaní na Instagramu.

Autentický a důvěryhodný obsah

Stories poskytují lidem na Instagramu reálný pohled do zákulisí vaší firmy a na to, co aktuálně děláte.

Komunikace skrz Stories směrem k vašim fanouškům je daleko více autentická a fanoušci mají okamžitě přehled o tom, co se u vás děje a jestli se vůbec něco děje.

Navíc je pořizování Stories finančně daleko méně nákladné oproti tvorbě kvalitního obsahu na váš profil. To však neznamená, že by měly Stories suplovat vaši činnost na Instagramu.

Lék na nový algoritmus?

Změnou Instagramových algoritmů je daleko složitější udržet váš obsah ve feedu, protože Instagram již neřadí nové příspěvky chronologicky, ale podle jejich oblíbenosti u fanoušků.

Stories vám tak umožňují být neustále na očích vašich fanoušků a zajistit si tímto způsobem jejich pozornost.

Musíte však s obsahem ve Stories pracovat opatrně a s rozmyslem, abyste vaše fanoušky spíš neodradili.

Pokud budete sdílet zajímavý obsah i ve Stories, který bude v souladu s tím, proč vás lidé začali sledovat, nemusíte mít obavy, že fanoušky omrzíte.

 

Zapojte zvědavost vašich fanoušků

Lidé milují, když se vám mohou dívat pod ruce. Nestyďte se ukázat, co děláte v práci, jak to u vás vypadá.

Říkáte si, že u vás není nic ke koukání? Divili byste se. Fanoušci ve vaší firmě (narozdíl od vás) ještě nikdy nebyli, tak jim udělejte prohlídku. 

 

Nechte je nakouknout do zákulisí vaší výroby. Pozdravte je, popřejte jim hezký den.

Řekněte jim, co plánujete, co se chystá. Zeptejte se na jejich názor.

 

Předváděčky, launch výrobků nebo speciální akce

Chystáte nový projekt, připravujete vypuštění nového produktu do světa? Lákejte pomocí Stories vaše fanoušky a trošku je napínejte.

Vzbuďte v nich zvědavost dozvědět se o tom více. Udělejte z relativně malých věcí (pro vás) velkou show. 

Nestyďte se vysílat živě

Plánujete akci, otevíračku? Přišly vám nové vzorky, vyrábíte něco nového? Ukažte to! Zapojte vaše fanoušky do živého vysílání. Probuďte jejich zvědavost. Dejte jim šanci, aby mohli vaše emoce prožívat s vámi.

V živých vysíláních nejde o to, abyste stáli před kamerou a něco lidem kvákali. Lidé se chtějí obecně koukat a dozvědět se něco nového.

Živá vysílání jsou skvělý způsob, (například pro eventy, výstavy nebo restaurace) jak nalákat lidi přímo do akce. Zdarma!

Spolupracujte s Influencery a bloggery

Vidíme to často na zahraničních profilech malých i velkých značek. Známí bloggeři natáčejí Stories s produkty nebo při využití služeb jednotlivých firem a tyto příběhy se nahrávají na profil dotyčné značky.

Je to jako byste pozvali známého Influencera na svůj Instagram a ten vám svým jménem zajišťoval obsah.

Vaši fanoušci mohou velice rychle zbystřit pohled na známou osobu, která se náhle objeví ve vašich příbězích.

1 komentář “Jak jako firma začít používat Instagram Stories

Článek již není možné komentovat.