Ve středu 15.března 2017 jsem se vydala do Vysokých Tater, konkrétně do Tatranské Lomnice, kde probíhalo soustředění finalistek České Miss pro rok 2017, kam jsem si pro holky vezla nabušený workshop a sérii mini školení.

Můj workshop pod hlavičkou nově vznikajícího projektu Viral Academy odstartoval už ve středu večer úvodním seznamovacím meetingem, kterého se mimo finalistek zúčastnila například Simona Krainová se svým manželem Karlem Vágnerem, Petr Říbal (Snídaně s Novou, Evropa 2), celé vedení České Miss, Česká Miss World 2016 Natálie Kotková nebo hudebník a skladatel Jan Nedvěd.

V úvodu školení jsem shrnula, jak na českém vs. zahraničním trhu vlastně funguje Instagram, co od něj mohou očekávat a co naopak není reálné.

Protože většina zúčastněných už Instagram vlastní a jsou na něm poměrně aktivní, bylo to na jednu stranu jednoduché, na druhou stranu jsem vyvrátila některé mýty a špatně nastavené postupy, které byly aplikovány.

Workshop Misskám prověřil jejich fanoušky

Po vydařeném úvodním večeru jsem Misskám zadala rozehřívací úkol na snídani, který prověří, jak silná je jejich fanouškovská základna

Úkol zněl jasně: Zítra ráno vyfoťte svoji snídani, upravte ji podle zvyklostí a nahrajte na Instagram.

Zkusili jsme ovšem oproti standardnímu postupu jinou strategii a to: INSIGHTS – neboli zapojení fanoušků do akce, kdy finalistky pod svoji fotografii napsaly výzvu k akci a sledovali jsme zapojení fanoušků.

Reakce byly pozitivní a fanoušci se zapojovali do konverzací naprosto přirozeně.

 

Síla hashtagů

Dále jsme vyzkoušeli použití nového setu klíčových slov (hashtagů) se zacílením na český instagramový trh, na které Missky nebyly zvyklé a sledovali jsme, jaké interakce budou fotky generovat.

Některé dívky pocítily menší příliv „srdíček“ na fotkách, protože běžně používají pouze zahraniční klíčová slova, kde se český fanoušek nemá šanci chytit (pro velkou konkurenci se fotografie ve výpisu konkrétního hashtagu udrží jen velmi krátce).

Naopak byly dívky překvapené, že se fanoušci zapojovali do konverzace s nimi, což některé doposud na svých profilech skoro vůbec neměly.

Vyhodnocení a odměna

Nakonec porota složená z Evy Čerešňákové a Martina Ditmara vybrala Missku s nejlepší snídaňovou fotkou a ta získala členství v novém projektu Viral Academy.

2,5 milionů organického zobrazení příspěvků za jediný týden!

Následující den jsem odhalila čísla instagramového profilu České Miss, které hovoří zcela jasně za vysoký organický dosah příspěvků.

Jen za týden se obsah zobrazil bezmála 2,5 milionkrát. Strategie instagramového profilu České Miss je postavena primárně na sdílení obsahu ze zákulisí a mám radost, že na profilu velice dobře funguje video obsah.

Workshop neměl za cíl naučit Missky fotit selfíčka, ale otevřít jim hlavu pro spolupráci s firmami a značkami díky Instagramu

Celý workshop měl dívkám lépe představit možnosti Instagramu a pomoct jim uchopit síť správným směrem.

Představila jsem dívkám typ obsahu, který se hodí pro jejich propagaci, vysvětlila jim, jak fungují instagramové algoritmy nebo jaké používat aplikace pro kreativní tvorbu obsahu.

Zaměřila jsem se také na budování loajální fanouškovské základy pro budoucí využití např. při spolupráci s firmami a značkami.

Součástí workshopu bylo také individuální poradenství, kdy jsem s finalistkami jednotlivě analyzovala jejich profily, hledaly společná řešení, jak jejich profily optimalizovat a nechyběla ani dávka motivace pro zajímavější sebeprezentaci.