‹ Zpátky na blog

Jsou tisíce fanoušků na Instagramu měřítkem úspěchu?

Žijeme v době čísel a konverzí a dáte mi možná za pravdu, že spousta lidí kolem vás se na sociálních sítích honí za nejvyšším počtem fanoušků. Vždyť je to přeci známka toho, že se danému profilu daří.

Nebo to tak není? 

Když začínáte na Instagramu a máte nula fanoušků, je to trošku frustrující a přemýšlíte, jak k těm fanouškům přijít – a rychle!

Protože když tam na vás někdo narazí, obvykle se rozhoduje podle počtu vašich fanoušků, jestli vás začne sledovat.

Lidé na Instagramu dost často přemýšlí stylem: „Hmmm ten má hodně followerů, ten bude hustej“!

A vy se naopak jako majitel takového profilu cítíte skvěle, když máte nasbíráno 1000 nebo 10.000 fanoušků, protože získáte pocit, že váš obsah uvidí hromada lidí. Je to ale ten správný přístup?

Rok 2017 bude doba malých konverzí a velkých dat

Digitální marketéři nyní stojí na rozcestí – buď dál prodávat všem, anebo cílit mnohem přesněji.

A takhle by se dalo přemýšlet i nad získáváním fanoušků. Buď se budete soustředit na to, abyste rychle získali tisíce fanoušků (a je fuk, co to bude za lidi) nebo se zaměříte na získávání kvalitních fanoušků, kterým budete servírovat hodnotný obsah.

Bohužel se některé profily snaží „zvýšit“ si počet fanoušků jejich nákupem. Nabízí to hromada aplikací a nabídek na internetu. 10.000 fanoušků dneska koupíte za pár desítek dolarů a hned to vypadá „hezky“. Jenže tyhle profily jsou mnohdy falešné. A jsou vám k ničemu.

Instagram už před 3 lety začal hromadně mazat neaktivní a falešné profily, takže některé účty, které si takto nahrabaly fanoušky, o ně zase hodně rychle přišly. Instagram v mazání takových profilů rozhodně nepřestává. 

Představte si, že si za hubičku nakoupíte 10.000 fanoušků (fake profily), které Instagram smaže. Trapas, když si toho všimnou vaši „reální“ stávající fanoušci. Budete za lháře!

Takové „přilepšení“ pro růst profilu se vám nevyplatí a je to zbytečné. Množství followerů vám nezaručí, jestli budete na Instagramu úspěšní.

Proč máte tak „málo“ fanoušků?

Před časem se na nás obrátil jeden člověk a zeptal se nás, jestli je Katčinách „600 fanoušků“ na Instagramu výsledkem toho, že je opravdová specialistka na Instagram.

Byla to samozřejmě narážka na to, že má málo fanoušků a bylo to přesně to uvažování typického uživatele na sociálních sítích, který kouká „jen na absolutní čísla“.

Dotyčný však netušil, kdy Katka profil založila, jaká je její obchodní strategie a že jejich 600 fanoušků jsou reální a především aktivní uživatelé.

Úspěch profilu na Instagramu nelze měřit celkovým počtem fanoušků. Je totiž extrémně jednoduché získat „nějaké fanoušky“.

Ale budou s vámi komunikovat? Zapojí se do konverzace? Prokliknou se někdy na váš web? Nakoupí?

To číslo fanoušků v konečném důsledku nemá vliv na kvalitu vašeho profilu.

4 hlavní ukazatele úspěchu na Instagramu

  • Kolik fanoušků s vámi udržuje kontakt na pravidelné bázi? (často komentují, lajkují, podívají se na web, sdílí váš obsah)
  • Kolik profilů, které jste začali sledovat, vám to oplatilo zpátky a aktivně vás sledují?
  • Jak velký traffic vám generují sociální sítě na vašem webu? (hlavně prosím měřte! přes Google Analytics)
  • Kolik konverzí získáváte díky Instagramu?

„Obsah, který tvoříte na Instagram musí mít pro vaše fanoušky přidanou hodnotu“.

Takový obsah vypráví fanouškům příběh („storytelling“), předává zajímavé informace, vtahuje fanoušky do víru dění, nutí je zapojit se do konverzace nebo přímo tvořit obsah pro vaši značku.

Získat pozornost fanoušků a budovat si vlastní komunitu je běh na dlouhou trať. Musíte se obrnit trpělivosti a zůstat vytrvalí.

Ale vyplatí se to!

Ve chvíli, kdy do tvorby obsahu dáte autentičnost a nebudete tlačit na pilu (CHCI PRODAT, CHCI PRODAT, CHCI PRODAT!!!!!) se úspěch dostaví sám.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *