‹ Zpátky na blog

Matko, ty seš dinosaurus, zaplať si radši instagramový kurz!

Poslední rok se nám zvedá věkový průměr lidí, kteří k nám chodí na konzultace a školení.

S Ondrou jsme si dlouhou dobu pokládali otázku:

„Proč vlastně školíme víc lidí, kteří jsou od nás starší, když je obecně Instagram považovaný spíš jako sociální síť pro mláďata“?

Existuje spousta mladých progresivních podnikatelů, kteří zcela upřímně Instagram „bastlí“ na koleni.

Někdy trochu líp, většinou spíš hůř, ale přesto za námi raději chodí naše generace (třicátníci) a starší čtyřicátníci, nebo klidně padesátníci.

Do mysli se nám také vkrádala otázka, jestli to tak má být nebo děláme něco špatně?

Po novém roce se nám ozvala klientka, která byla trochu otevřenější, než je obvyklé a prozradila nám větu, která jí donutila k tomu, začít hledat, kdo by jí mohl naučit s firemním Instagramem.

Když požádala o pomoc své děti, které jsou na Instagramu od rána do večera, slyšela jen: „Matko ty seš dinosaurus, zaplať si radši nějaký kurz!“

Druhou část odpovědi jsme dostali na naší vlastní akci jménem BUSINESS TERAPIE, kde jsme se zase dozvěděli, že velká část účastníků se stala našimi klienty právě z toho důvodu, že s nimi mluvíme „jejich tempem“ a „jejich řečí“, které rozumí.

To nás dovedlo k zamyšlení nad tím, v jaké jsme vlastně věkové kategorii.

 
 
 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Příspěvek sdílený BUSINESSGRAM.eu (@businessgrambykatka),

Jsme dost mladí na to, abychom stíhali nové trendy, celý zrychlený život na sociálních sítích a dokázali jsme se v tom rychle zorientovat.

A zároveň jsme dost staří na to, abychom uměli před našimi klienty zvolnit a klidně jim zopakovat 3x to, co nechápou.

Umíme si k nim najít cestu, abychom věci dokázali správně podat a oni to pochopili.

Proč se „mladým“ lidem nedaří edukovat generaci svých rodičů?

Pro odpověď jsme museli sáhnout do svého okolí právě mezi ty „mladé“. A dozvěděli jsme se, že největším problémem je, že mladé nebaví opakovaně vysvětlovat věci, které jsou pro ně naprosto přirozené.

Zkušenost mladého člověka z praxe: „Já jí to můžu ukazovat a ona mi kýve, že to chápe, ale za chvilku už jí to vyduní z hlavy a mě to nebaví jí to učit, když to zapomene. To jí radši vysvětlím, že má do omáčky nalejt smetanu a rozkvrdlat a ona to udělá, protože to zná. Ale pracovat s telefonem jí už učit nechci. Ukážu jí, že má stisknout tyhle dvě tlačítka a tohle a ona je z toho v háji a hroutí se.“

Zní vám to povědomě? Taky jste něco podobného od svých ratolestí slyšeli? Pak jim to nemějte vůbec za zlé.

Oni zkrátka vyrostli do moderní přetechnizované rychlé doby a nemůžou stejně jako vy za to, že tu dnešní dobu nestíháte pochopit hned na první dobrou.

Obě dvě strany si to pak dávají za vinu a přitom stačí najít jenom prostředníka, který bude fungovat jako „překladač“.

Po zralé úvaze jsme dospěli k tomu, že pro klienty starší, než jsme my, vlastně fungujeme z velké části jako ti, kteří jim uměle zpomalují rychlý svět a překládají jim ho do srozumitelnější řeči.

Taky vám někdo řekl: „Tohle uvidíš na feedu“ … „Odkaz najdeš v BIU“… „Musíš svajpnout nahoru“… „Pošli mi DM“.

Nebojte se, neposílali vás pro kapesníčky do drogerie, ani do prodejny se zdravou výživou.

Jenom zapomněli na to, že když jste se narodili, tak Direct Message (DM) ještě nikoho ani nenapadla a zkratka „BIO“ se používala převážně pro biograf neboli dnešní KINO!

U nás se nemusíte stydět přiznat, že některému výrazu nerozumíte, nebo nechápete, jak funguje nějaký konkrétní postup.

Naše konzultace a školení jsou tady především od toho, abychom vám vysvětlili, jak věci fungují a také s jakými výrazy se můžete potkat třeba při domlouvání spoluprací nebo zadávání úkolů pro člověka, kterého si k sobě berete na pomoc se sociálními sítěmi.

Vaši ochotní překladatelé nové doby. Katka a Ondra ?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *