‹ Zpátky na blog

Jak najít vaši cílovou skupinu na Instagramu

Myslet si, že samotné nahrávání zajímavého obsahu na Instagram je samospasné a „ono se to nějak rozjede“ není zrovna strategický způsob, jak oslovit vaši cílovou skupinu.

Ale jak ji najít? Kde? Jak se k těm správným lidem sakra dostat, když je na Instagramu 500 milionů lidí?

Dneska vám prozradím pár způsobů, které skvěle fungují a jsou extra jednoduché. Jdeme na to.

Správně napsané BIO (životopis) je nutný základ!

Neznám na Instagramu nic horšího, než účet bez (jasného) popisku profilu.

Proč?

Když o sobě lidem ve 150 znacích nenapíšete KDO JSTE a ČEMU SE VĚNUJETE, můžete mít sebelepší fotky, ale je to napůl.

Noví uživatelé, kteří narazí na váš profil, se v první chvíli podívají na fotky a zároveň omrknou BIO, aby si spojili kontext vašich fotek vs. to, čemu se doopravdy věnujete.

Váš profil by měl obsahovat tyto náležitosti:

  • perfektní profilová fotka – ostrá, jasná a VYPOVÍDAJÍCÍ o tom, kdo jste
  • headline (i na Instagramu funguje vyhledávání, jděte lidem naproti – neopakujte název profilu s headlinem – plýtváte drahocenným místem)
  • klíčová slova v profilu – vyprdněte se na dlouhá souvětí – BUĎTE STRUČNÍ, věcní – ale uvědomte si, že to píšete lidem, ne vyhledávacímu robotovi na Google [hahahaha]
  • přidaná hodnota – proč by vás lidé měli sledovat, v čem jste JEDNIČKA, čím se lišíte? Nešetřete samochválou (ale bacha, ať to nesmrdí korporátním bullshitem)
  • CALL TO ACTION – důvod, proč by lidé měli kliknout na váš URL odkaz

Hashtagy z akcí

V Čechách se po celý rok pořádá hromada různých eventů – veletrhů, výstav, konferencí, přehlídek, festivalů, přednášek atd. A lidé se na Instagramu moc rádi chlubí fotkami z takových akcí.

Proto byste měli sledovat hashtagy z různých událostí, protože díky tomu můžete najít skupinu lidí, která má podobné zaměření, jako vy.

Třeba naše cílová skupina jsou podnikatelé, firmy a značky, které se účastní různých konferencí a vzdělávacích eventů a to je pro nás skvělá šance, jak oslovit někoho nového.

Třeba, když Google pořádal Digitální Garáž pro ženy, mohli jste označovat fotky hahstagem #digitalnigaraz.

Díky tomuto hashtagu jsme našli několik nových profilů ke sledování, které nám na oplátku daly také follow.

 

Sledovat hashtag nestačí! Musíte být aktivní. A je to jednoduché.

Procházejte si fotky, dejte jim lajk (pokud se vám líbí), projděte si fotky i k těm starším.

Udělejte si čas na přečtení popisků a nestyďte se zapojit do konverzace.

Položte konkrétnímu uživateli nějakou otázku týkající se dané události. Přidejte radu, tip nebo prostě rozdávejte komplimenty.

Zkrátka vyvolejte jakoukoliv interakci, aby měl dotyčný člověk důvod zvednout zrak a mrknout na váš profil.

 

Mrkněte na účty u vaší konkurence

Na začátku jedno varování: Rozhodně to nedělejte tím stylem, že byste dali najednou sledovat 150 profilů vaší konkurence během 10 minut a čekali, že se bude něco dít. Takhle se to nedělá.

Výhodou této metody je fakt, že máte na jednom místě velké množství lidí se stejným zájem. Procházejte profily fanoušků konkurence a sledujte, jaké jsou jejich zájmy a životní styl.

Pokud uvidíte, že by se tito lidé mohli podobat vaši ideální cílové skupině, olajkujte jejich zajímavé fotky, případně přidejte adekvátní komentář, začněte je sledovat.

Zapojte se do konverzace, pokud jejich fotka vyzývá k odpovědím.

Tato metoda je poměrně časově náročná, zato velice účinná. 

Zájmové hashtagy

Stejně jako fungují hashtagy k různým eventům, o kterých jsme psali, tak fungují i hashtagy související se zálibami, které jsou relevantní k vašemu oboru podnikání.

Jinými slovy, pokud třeba nabízíte potřeby pro zvířecí mazlíčky, sledujte hashtagy kolem domácích mazlíčků, doplňků pro pejsky, pamlsků apod.

Pokud nabízíte služby výživového poradce, zaměřte se na hashtagy kolem zdravé stravy, raw stravy, dietních metod nebo fitness.

Pokud nabízíte marketingové služby, zaměříte se s největší pravděpodobností na konkrétní témata, která se v marketingu řeší (PPC, tvorba webovek, digitální produkty, podnikatelské nebo motivační hashtagy).

 

Měli byste rozhodně znát svoji cílovou demografickou skupinu, abyste se mohli prochroupat jejich zálibami. Tyhle informace vám pomohou najít ty správné lidi na Instagramu.

Hlavně komunikujte! Nespoléhejte se jenom na lajkování fotek, zapojujte se!

 

Hledání ideální cílové skupina na Instagramu je dlouhodobá záležitost a činnost, kterou musíte neustále opakovat.

Je opravdu důležité, abyste se zajímali o to, kdo vás sleduje a neměli na profilu jen mrtvé duše a klikače, kteří se o vaše podnikání vlastně nezajímají a s největší pravděpodobností by u vás ani nenakoupili.

Jakmile chytnete rytmus, směr a fokus na ty správné fanoušky, ti noví budou postupně přibývat sami a uvidíte reálné výsledky vašeho firemního Instagramu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *