‹ Zpátky na blog

Nejčastější důvody, proč se firmám a podnikatelům nedaří uspět na Instagramu

Nedaří se uspět na Instagramu

Instagram je jednou z nejoblíbenějších sociálních sítí a pro firmy a podnikatele může být velmi účinným nástrojem pro marketing a propagaci. Ne všechny firmy a podnikatelé však na Instagramu uspějí.

V tomto článku se budeme zabývat hlavními důvody, proč se vám jako podnikateli nebo firmě na Instagramu možná nedaří a co můžete udělat pro zlepšení své strategie.

Nedůslednost při zveřejňování příspěvků

Na Instagramu je klíčová konzistence. Ve chvíli, kdy nezveřejňujete své příspěvky pravidelně, můžete ztrácet sledující a jejich zapojení bude pravděpodobně postupně klesat.

Řešení je v principu velmi jednoduché, avšak poměrně závazné. Vytvořit si plán obsahu a poté ho konzistentně publikovat. Menší výpadky v publikování nejsou smrtelné, ale je nutné mít na paměti, že Instagram vyžaduje řád.

Práci si můžete usnadnit některým z nástrojů pro plánování a zveřejňování obsahu, které dnes krom jiného umí i doporučit nejlepší čas pro zveřejnění v kontextu aktivity vašeho publika.

Nečitelné poselství a nejasný vzhled značky

Pro vytvoření dobré pozice na Instagramu je důležité jasné poselství značky. Pokud nemáte jasné sdělení, váš obsah může působit nesourodě a pro vaše sledující bude matoucí.

Pro vytvoření jasného sdělení značky byste si měli určit svou vlastní a jedinečnou hodnotu nebo hodnoty a řídit se tím při tvorbě obsahové strategie.

Neměli byste zapomínat na používání konzistentních prvků značky, jako jsou barvy, písma a obrázky, abyste vás lidé identifikovali na první pohled.

Nekvalitní obsah

Kvalitní obsah je pro úspěch na Instagramu nezbytný. Pokud je váš obsah nekvalitní, nemusí zaujmout vaše publikum ani přilákat nové sledující.

Pro vytvoření kvalitního obsahu byste měli investovat do dobrého vybavení, jako je špičkový mobil a případně ho doplnit foťákem nebo kamerou (podle vašeho zaměření). Pro Instagram mezi telefony bez debat nejlépe fungují PRO verze iPhonů.

Nezapomeňte svoje záběry tvořit v dobrém světle a věnujte čas úpravě vašich fotek a videí.

Nezapomínejte, že to není jen o tom, aby byl záběr hezký pro oko.

Rozhodně by měl mít nějakou hlubší podstatu, ať už tím chcete diváka pobavit, o něčem ho informovat, inspirovat nebo ho něco nového naučit.

Chyby v používání hashtagů

Hashtagy jsou důležitým způsobem, jak zvýšit viditelnost na Instagramu. Pokud nepoužíváte hashtagy efektivně, můžete přijít o potenciální sledující a engagement.

Je nutné pravidelně prozkoumávat relevantní hashtagy ve vašem oboru, zahrnout je do vašich popisků a vyvarovat se používání příliš mnoha nerelevantních hashtagů.

Přehnaná propagace

Uživatelé Instagramu nechtějí být neustále bombardováni propagačním obsahem.

Pokud zveřejňujete pouze propagační obsah, může to vaše sledující začít unavovat a přestanou vás sledovat. Abyste se vyhnuli přílišné propagaci, měli byste vytvořit rovnováhu mezi propagačním a nepropagačním obsahem.

Měli byste se také zaměřit na vytváření hodnoty pro vaše sledující poskytováním užitečných informací, inspirace nebo zábavy.

Nedostatečná interakce se sledujícími

Pro budování vztahů a získávání věrných sledujících na Instagramu je důležitá interakce s nimi. Nestačí jen sdílet obsah, je potřeba se pravidelně zapojovat do komunikace. Jedině tak si zajistíte růst účtu a udržení pozornosti stávajícího publika.

Pro navázání kontaktu se sledujícími byste měli reagovat na komentáře, klást otázky, vytvářet ankety nebo kvízy a sdílet obsah vytvořený uživateli.

Ignorování analytik

Přehledy na Instagramu jsou cenným nástrojem pro sledování výkonnosti a pochopení toho, jaký obsah má u sledujících ohlas. Pokud ignorujete čísla, můžete propásnout příležitosti ke zlepšení své strategie a zvýšení engagementu.

Pro efektivní využití dat byste měli průběžně sledovat metriky, jako je míra zapojení, dosah a růst počtu sledujících.

Měli byste také experimentovat s různými typy obsahu a měřit jejich výkonnost, abyste zjistili, co funguje nejlépe.

Špatné používání Instagram Stories

Instagram Stories mohou být velmi významným nástrojem pro navázání kontaktu se sledujícími a propagaci obsahu, ale pokud je nevyužíváte účelně, můžete přijít o příležitost navázat kontakt se svým publikem.

Pro udržení efektivity používání Instagram Stories byste měli využívat funkce, jako jsou ankety, otázky, samolepky a GIFy, které podporují zapojení publika.

Měli byste také využívat Stories k prezentaci obsahu ze zákulisí, exkluzivních nabídek nebo upoutávek.

Přílišné zaměření na počet sledujících

I přesto, že mít na Instagramu velké množství sledujících může být na oko super, neměli byste se zaměřovat pouze na zvyšování počtu sledujících.

Kvalitní zapojení menšího, ale aktivnějšího publika může být cennější než velké, ale příliš pasivní publikum.

Mluvte s vašimi sledujícími, reagujte jim na komentáře a budujte si s nimi vztahy!

Nedostatek kreativity

Instagram je vizuální platforma a to od vás vyžaduje nutnou dávku kreativity, abyste se odlišili od ostatních.

Pokud je váš obsah jednotvárný a neinspirativní, můžete mít problém přilákat a udržet si sledující.

Abyste byli dostatečně nápadití, měli byste experimentovat s různými typy obsahu, například s fotografiemi, karusely, Reels nebo živými vysíláními.

Měli byste také používat kreativní popisky, emotikony a hashtagy, aby byl váš obsah poutavější.

Nezaměření se na správné publikum

Je nezbytně nutné identifikovat vaše skutečné cílové publikum a vytvářet obsah, který s ním bude rezonovat.

Pokud se nezaměřujete na správné publikum, váš obsah nemusí mít dostatečnou sledovanost a můžete mít problémy s růstem počtu vašich sledujících.

Proveďte průzkum trhu, určete si svého ideálního zákazníka a přizpůsobte svůj obsah jeho zájmům, potřebám a zvykům.

Nedostatek trpělivosti

Získávání sledujících a budování silné pozice na Instagramu vyžaduje čas a námahu. Pokud nejste ve svém úsilí trpěliví a důslední, můžete se nechat odradit a vzdát to dříve, než se dočkáte výsledků.

Stanovte si realistické cíle, sledujte svůj pokrok a radujte se z malých vítězství.

Stručné shrnutí na závěr

Zaměřte se na konzistenci, jasné sdělení, kvalitní obsah, efektivní používání hashtagů, zapojení sledujících, využívání analytiky, kreativitu, zacílení na správné publikum a trpělivost.

Jen díky tomu dokážete vybudovat skupinu věrných fanoušků a rozvíjet vaši značku na Instagramu.

Je však důležité mít na paměti, že úspěch na Instagramu se nedostaví přes noc.

Vyžaduje to čas, úsilí a ochotu experimentovat, učit se a nebát se využívat veškeré funkce, které vám Instagram nabízí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *