‹ Zpátky na blog

Přehled nejdůležitějších změn na Instagramu za rok 2016

Uffff, tento rok je to na Instagramu pořádná jízda. Občas jsme se doopravdy zapotili, když jsme se ráno probudili a zjistili, že je aplikace zase aktualizovaná. Věřte nám, že s aktualizacemi Instagram ještě neskončil a do konce roku nás čeká pár změn.

Pojďte si s námi zrekapitulovat všechny důležité aktualizace a možná zjistíte, že vám ještě něco uteklo.

Zdokonalení desktopové verze Instagramu

Doposud jste mohli řídit provoz na vašem Instagramu pouze z mobilní aplikace. Spoustu marketérů, agentur, ale i firem to zdržovalo od správy profilu a nemohli rychle reagovat fanouškům nebo pracovat s Instagramem na hlubší bázi z počítače.

Instagram na to velice rychle zareagoval a přinesl hned několik aktualizací.

 

  • Můžete se odtamtud stejně jako v mobilní aplikaci prokliknout na konkrétní komentář nebo profil dotyčného.
  • Zároveň můžete přímo ze stolní aplikace reagovat na komentáře.

Prozkoumat další profily (EXPLORE)

Ikona ve tvaru kompasu vám nabízí možnost “Objevit další lidi”, které byste mohli sledovat. Instagram vám pomocí algoritmu doporučí takové profily, u kterých si myslí, že by vás mohly zajímat.

Osobně tuto funkci na počítači nevyužíváme, protože nám tam nabízí neustále stejné lidi a ten výběr je oproti mobilní verzi funkce hodně okleštěný. Ale vyzkoušejte si to a třeba tam narazíte na zajímavé lidi.

Vyhledávací pole

Vynikající pomůcka, když potřebujete rychle najít nějaký profil, lokaci nebo hashtag. Můžete zadat konkrétní slovo a Instagram vám najde všechny typy, které se pod slovíčkem skrývají. Pokud například potřebujete hledat pouze klíčové slovo, zadejte do vyhledávacího pole symbol hashtagu a slovo (př. #InstagramKurz).

Vytvoření nového profilu z počítače

Vítáme, moc! Doposud jste nový profil museli založit pouze z mobilu. Urychlí to práci zejména agenturám, které se starají o více profilů klientům a také nemusíte mít obavy z toho, kolik jste už z jednoho telefonního čísla založili profilů.

Pokud z mobilu registrujete více než 5 profilů, Instagram vám již neumožní založit z jednoho zařízení další.

Rozšíření VIDEO funkcí

Instagram zcela přirozeně pochopil, že má video obrovský potenciál a proto zavedl několik příjemných změn, aby ještě více podpořil jeho používání.

Delší video

Z původní délky 15 vteřin, kdy jste toho moc nestihli ukázat, se videa prodloužila na 60 vteřin. To vám umožní být kreativnější a lépe svým fanouškům představit myšlenku vašeho obsahu.

Neznamená to, že musíte využít maximum 1 minuty. Videa samozřejmě mohou být i kratší.

Počet shlédnutí videa

Když narazíte na video, uvidíte u něj položku XXXXX Zhlednutí. Místo XXXXX vidíte kolik lidí si přehrálo celé video.

Úplně nám tento způsob nesedí, protože mnohdy dostanete spoustu lajků za video a ty nesedí s počtem shlédnutí a ani se nezobrazí na první pohled. Může to pak vypadat zkresleně.

Přepínání mezi více profily

Uvítáte to ve chvíli, kdy máte více účtů a nechcete se zdlouhavě přehlašovat a pořád datlovat vaše přihlašovací údaje.

Můžete mít až 5 účtů, mezi kterými budete přepínat jedním kliknutím v mobilní aplikaci.

 

Přepínat mezi více účty můžete dvěma způsoby, buď podržte v aplikaci déle ikonku vašeho profilu (dole napravo) nebo klikněte nahoru doprostřed na název vašeho účtu (vedle něj uvidíte zobáček dolů) a vyjede vám roletka se všemi účty (tak jak to vidíte na fotce).

Překladač textů přímo v aplikaci

Skvělá pomůcka v případě, kdy sledujete různé zahraniční profily a ne vždy jste dobří na angličtinu, ale i jiné jazyky. Musíte však překlady brát hodně s rezervou, protože se jedná o otrocký překlad 🙂

Je ale prima, když víte, o čem vaši oblíbenci hovoří. Překladač funguje jak v příspěvcích, komentářích, tak na popisu profilu.

 

Není už nutné psát vícejazyčné příspěvky nebo psát popisek vašeho profilu v cizí řeči.

Bezpečné přihlašování

Instagram během tohoto roku postupně spouští dvoufázové ověřování pomocí telefonního čísla. Snaží se tak zabránit úmyslným krádežím profilů, které jsou čím dál tím častějším jevem.

Nemusíte se bát, že byste museli pokaždé, když jdete na Instagram, zadávat kód z mobilu.

Funguje to pouze v případě, kdy se odhlásíte z profilu a chcete se znovu přihlásit.

Pokud pouze přepínáte mezi více účty, nebude vás to obtěžovat. V případě, že spravujete profil pro některého z klientů, je potřeba si na začátku s klientem odsouhlasit, že vaše telefonní číslo zadáte jako důvěryhodné a budete na něj přijímat případné SMS kódy.

Funkci si aktivujete v mobilní aplikaci v nastavení.

 

My jí zatím dostupnou nemáme – používáme českou verzi Instagramové aplikace a máme nejnovější verzi. Kolega s Android telefonem, který má však telefon nastaven v anglickém jazyce a má také aktuální verzi aplikace, již tuto funkci má.

Čas zveřejnění příspěvku

Byli jsme zvyklí, že se vždycky na fotce nahoře napravo ukázalo, kdy byla fotka publikovaná.

Dneska tam vidíte 3 puntíky, na které kliknete a nabídne vám to možnosti, co můžete s konkrétním příspěvkem udělat (sdílet na další sociální sítě, zkopírovat URL odkaz nebo si zapnout upozornění na všechny nové příspěvky konkrétního profilu).

Ale kam tedy zmizela informace o času publikování fotky?

Dolů pod popisek a komentáře – vlevo a malým šedým písmem. A co je lepší, už vám to neukazuje, že fotka byla publikovaná před týdnem, ale vidíte tam konkrétní datum nebo dokonce čas, když je moc čerstvá. Chválíme!

Spuštění firemních profilů

Když Instagram letos zveřejnil informaci o tom, že postupně spouští firemní profily, všichni z toho byli na větvi. Tyto profily vás odliší od běžných uživatelů Instagramu, nabídnou vám zlepšené možnosti kontaktu s vašimi fanoušky nebo budete moct nahlížet do analytických přehledů o vašich fanoušcích.

Můžete také jednotlivé příspěvky podpořit reklamou přímo z aplikace.

Zavedení nového algoritmu

Instagram oznámil, že již nebude řadit příspěvky podle času zveřejnění, ale podle oblíbenosti daného profilu a konkrétního příspěvku. Jinými slovy, pokud nebude tvořit atraktivní obsah, nebudete mít interakce na vašich postech a nebudete aktivně budovat vaši komunitu, nepůjdete vidět.

Nepanikařte! Opravdu stačí změnit pár věcí ve vaší strategii a můžete se vrátit zpátky do sedla.

Instagram STORIES

Snapchat pro “nás” třináctníky. Jinými slovy, to co jsme za poslední dva roky nedokázali pochopit na Snapchatu, teď Instagram integroval do aplikace a i my starší teď můžeme vysílat live-příběhy našim fanouškům, které za 24 hodin zmizí :-)))

Funkce Stories vám umožní sdílet vaše momenty z celého dne a ne jen jednu fotku nebo video, ale klidně desítky krátkých klipů po 10 vteřinách, které se za sebe postupně skládají tak, jak je nahrajete.

Můžete do nich přidat smajlíky, texty nebo dokonce malůvku v několika barvách.

Kdy může STORIES využít firma?

Jsme přesvědčeni, že kdykoliv.

Můžete zveřejňovat aktuální dění ve firmě, speciální slevové akce, pozvánky na eventy nebo další rychlovky, kterými si nechcete “zasírat” pracně stylovaný profil a potřebujete je tlačit lidem před oči.

Navíc u každého příběhu přesně vidíte, kdo se na něj podíval a můžete navazovat další kontakty.

Filtrování vulgárních komentářů

Jo, ty se nám budou hodit! ? Při stále rostoucí komunitě na této síti je opatření logické. Setkáváme se denně s útoky rasistů, prudičů, vyznavačů všeho možného i útokům naší konkurence nebo lidí, kteří nám chtějí v komentářích škodit.

Máte tedy jedinečnou šanci si svůj profil přizpůsobit a omezit tak obtěžování vašich fanoušků různými falešnými profily nebo spamboty.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *