‹ Zpátky na blog

Proč chtějí být firmy na Instagramu

Instagram, Instagram, Instagram! Už jste na Instagramu? Měli byste používat Instagram pro firemní marketing! Instagram je skvělý, používejte ho!

Tak přesně tyhle hlášky můžete poslední dobou slyšet ze všech stran. A není se čemu divit, je to trend, který jde strašně rychle dopředu.

Dneska bychom vám chtěli v krátkosti popsat ty nejhlavnější výhody používání aplikace, jak to vidíme my.

Facebook dneska chápeme snad úplně všichni a kdo tam není, tak je prý divný :)) A tak už to začíná být i s Instagramem. Tušíme, že bychom tam jako firma „měli být“, protože…….. (tady už si něco dosadíte sami), jenže tím to většinou končí.

No jooo, jenomže když doopravdy nevíte, proč byste na tom Instagramu měli být, je pak těžké ho uchopit tím správným způsobem a něco z něj vůbec vytřískat.

Druhý extrém je přesvědčení, že když Instagram patří Facebooku, logicky funguje na stejném principu a můžete tam sdílet věci, které vám fungují na Facebooku. A tady vás zarazíme. Nefungují!

Dneska ale nechceme probírat rozdíly mezi Facebookem a Instagramem. Dneska vám chceme předat 3 silné argumenty, proč je ten Instagram tak hrozně COOL.

Než lidé nakoupí, omrknou váš Instagram

Ty doby, kdy frčely letáky do schránek nebo reklama v časopisech jsou dávno pryč. Dneska lidé nakupují na sociálních sítích. A vy to sami moc dobře víte 🙂

Samozřejmě to neplatí pro 99,99% české populace. Instagram je primárně doménou „mladých“ lidí ve věku od „umím už držet chytrý telefon v ruce“ do věku „mám chytrý telefon a používám ho aktivně“ 🙂

Asi nemůžete čekat, že vaše 60letá babička to bude švihat od rána do večera, nicméně nevylučuje se, že za 2 roky tomu tak nebude.

Pro spoustu lidí je aktuálně první zastávkou Instagram, díky kterému můžete potenciálnímu zákazníkovi představit vaši firmu. Představit to nejlepší z toho, co umíte a nabízíte.

Podnikatel nebo firma, která je aktivní na Instagramu, na člověka udělá dobrý dojem a ten pak bude mít větší chuť u ní nakoupit.

A když na Instagramu nebudete nebo ho nevyužijete strategicky, čí to bude smůla?

Nejrychlejší oslovení cílové skupiny

Oproti jiným sítím, jako např. Facebook, je Instagram opravdu silný marketingový nástroj, díky kterému oslovíte konkrétní cílovou skupinu kdy chcete a to pomocí správných hashtagů!

A nejlepší na tom je, že si nemusíte najímat marketéra, ani drahou agenturu pro správu Instagramu (nic proti těmto lidem, jsou skvělí, ale ne všichni na ně bohužel máme rozpočet).

Všechno se to můžete naučit sami a poměrně rychle!

Sdílení emocí

Teď si asi klepete na čelo, jak vám můžou emoce vydělat peníze? Budete se divit, ale Instagram je aktuálně nejvíce osobní sociální sít.

To znamená, že lidé nenakupují, protože něco nutně potřebují (takhle to bylo před 20 lety), ale protože to chtějí.

A chtějí nakoupit od vás, protože s vámi cítí, jste jim sympatičtí a chtějí vaší značku podporovat.

Díky Instagramu máte jedinečnou šanci přirozeně, bez nátlaku a zbytečných financí za reklamu, udělat „doslova“ díru do světa.

Vy snad nestojíte o to, aby k vám lidé chodili nakupovat s radostí a sami od sebe?

Proč je tedy v Čechách takový BOOM kolem Instagramu?

Je to jednoduché. Instagram se tady zabydlel, získal si české publikum, které je víc a víc aktivní.

Facebook je okoukaný a přesycený reklamou ze všech stran a nejsou tady žádné další sítě v tak masivním měřítku, které by firmě poskytovaly tak skvělé prostředí pro prezentaci.

Navíc je dle našeho názoru Instagram extrémně jednoduchá aplikace, nenáročná a intuitivní.

A v neposlední řadě nechceme číst, chceme se inspirovat obrázky, které v nás vyvolávají pocity.

Nedávno nás oslovil jeden člověk ze společnosti, která začala zveřejňovat fotky na Instagramu a poprosil nás o názor na jejich účet.

Na první pohled „super profi fotky“, ale problém byl ten, že šlo o produktovky. A to je základní kámen úrazu spousty firem. K Instagramu přistupují jako ke katalogu produktů. „Ale vždyť je ta fotka hezká“..

Ano, hezká je, ale je to produktovka. A lidé na Instagram nechodí proto, aby je firma bombila produktovkama, ale aby je firma inspirovala právě tím, že pro ně připraví originální obsah, děj, příběh.

Pokud tenhle základní princip fungování Instagramu nepochopíte hned na začátku, budete se v tom plácat a nikdy vám to nebude fungovat tak, jak by mohlo.

Ta dřina kolem Instagramu je samozřejmě daleko širší a je potřeba na tom opravdu každý den makat, ale výsledky pak stojí za to.

2 komentáře “Proč chtějí být firmy na Instagramu

  1. Jiřina & Kristýna píše:

    Dobrý den, má pravdu ta žena. Je to makačka, ale je to super! A víte co je ještě boží?! Díky Insagramu, se i naše „stávající“ klientela dost zaradovala a společně s námi Instagram vytváří a je u toho fakt sranda. Děkujeme Kateřině, že svým konceptem nás posunula blíž k našim klientům a o to přece v podnikání jde! Jiřina & Kristýna za Beauty salon v hotelu Elysee!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *