‹ Zpátky na blog

Tipy pro úspěšné živé vysílání na Instagramu včetně návodu, jak na něj

V druhé polovině ledna 2017 Instagram globálně spustil funkci „Živé vysílání“. Od té doby jeho funkcionalitu stále vylepšuje a přidává nové nástroje.

Trend živých vysílání na sociálních sítí není rozhodně žádná novinka.

Už v roce 2015 společnost Periscope vtrhla na trh a uživatelé na Twitteru mohli živě vysílat kdekoliv po světě.

Od té doby se živá vysílání postupně zabydlela i na Facebooku nebo Youtube. Dnes se ve článku podíváme na živá vysílání v rámci Instagram Stories a ukážu vám, jak je to jednoduché.

Formát živého vysílání jsem si na mých instagramových účtech vyzkoušela už několikrát a mělo velice dobré odezvy.

Pro nejlepší efekt je však potřeba se na vysílání připravit a to samé platí i na straně vašich sledujících.

Pokud se o plánovaném živém vysílání například nedozví s dostatečným předstihem, lehce o něj přijdou a vy se tak ochuzujete o případné konverzní cesty, které můžete realizovat i přes stream.

Jak spustit živé vysílání v aplikaci Instagram?

Na titulní stránce v aplikaci Instagram (ikonka domečku) klikněte nahoře vlevo na ikonku fotoaparátu. Pod touto ikonkou se také nachází Instagram Stories.

Ihned po spuštění vysílání můžete vypnout komentáře

Ne vždy je to však dobrý nápad. Přijdete o možnost „konverzace“ s vašimi fanoušky a nedozvíte se, co je pálí. Jakmile komentáře vypnete, můžete je samozřejmě ještě během vysílání znovu aktivovat.

V případě, že byste vypnuli žádosti o účast ve vašem živém vysílání, vlastně se až tak nic nestane. Jen s nikým neuděláte interview, což vám popíšu a ukážu kousek níž.

Pokud to v případě konkrétního vysílání nemáte v plánu, můžete si nastavení vypnout, ať vás při vysílání nerozptylují případné žádosti.

Připněte komentář a díky tomu pojmenujte vaše vysílání

Není to samozřejmě povinné, nicméně vaši sledující díky tomu budou vědět, jaké téma má vaše vysílání.

Pozvěte do vašeho vysílání dalšího hosta

Pomocí split-screen funkce můžete prakticky kohokoliv, kdo se aktuálně přidal do vysílání, pozvat a obrazovka se rozdělí na dvě poloviny.

Můžete si povídat a vaši fanoušci vše uvidí.

Během vysílání tak můžete prostřídat několik hostů, kteří mohou být kdekoliv po Česku (nebo i v zahraničí).

Zamávejte vašim sledujícím nebo použijte některý z obličejových filtrů

Proč zamávat? A proč ne? Vaši fanoušci budou potěšeni, že je vidíte a je to vlastně takové rychlé přivítání ve vysílání bez nutnosti jmenovat všechny zúčastněné.

Obličejové filtry se neustále mění a tak můžete každý měsíc využít nějaký nový.

Ano, je to dost infantilní, ale Instagram je prostě takový. A někdy tyhle masky dokážou udělat velkou parádu.

Živá vysílání jsou především o zábavě, tak proč ji trošku nedokrmit?

Je čas se rozloučit a ukončit vysílání

Stisknutím tlačítka „Ukončit“ nahoře napravo jednoduše ukončíte vysílání. Jen pozor, musíte jej ještě potvrdit tlačítkem, které vyskočí hned po stisknutí „Ukončit“.

To jen varování, abyste si neodfrkli ještě dřív, než opravdu skončíte. 

Dříve to tak nebylo, ale dnes můžete dodatečně vysílání nasdílet vašim fanouškům do Stories a během 24 hodin si jej mohou pustit.

Jen pozor, pokud to ihned po skončení vysílání do Stories nenasdílíte, vysílání nadobro zmizí. Nikam se neuloží.

Jak připravit úspěšné živé vysílání?

Neexistuje žádný univerzální návod, jak dělat ty nejlepší streamy.

Úspěch je závislý především na vás samotných, na vaší připravenosti, na kvalitě vašich sledujících i na načasování, které pro vysílání zvolíte. I tak bych vám ráda předala pár tipů, které by mohly pomoct.

Zvolte správný účel živého vysílání

Živé vysílání by mělo divákům přinést něco zvláštního. Něco co běžně neuvidí na vašem profilu.

Odhalte nové produkty

„Launchování“ (představování) funguje velice dobře. Neukazujte nové produkty ve Stories ani na profilu pomocí fotek.

Nejdříve jej ukažte naživo a představte fanouškům, jak zboží funguje, kolik bude stát, kdy a kde si jej budou moct koupit apod.

Zákulisí

Tzv. koukání pod pokličku fungovalo a fungovat bude. Projděte s vašimi fanoušky váš sklad, ukažte jim jak to u vás funguje.

Vysílejte návod „jak na něco..“ nebo si připravte make-up tutoriál (super pro bloggerky).

Otázky a odpovědi

Vytipujte si otázky, na které se vás fanoušci často ptají v komentářích a připravte pro ně vysílání na nějaké téma, kde jim na ně odpovíte.

Že už jste jim odpověděli? No a? Ne všichni si odpovědi v komentáři mohli všimnout + spousta z nich vaše příspěvky ve FEEDU ani nemusí vidět.

Dejte vašim fanouškům najevo, že vám na nich záleží.

Požádejte o feedback (zpětnou vazbu)

Připravujte nový kurz, spouštíte novou službu nebo vyrábíte nový produkt? Získejte rychlou zpětnou vazbu od vašich fanoušků.

Zeptejte se jich na jejich názory a představy. Odpovědi mohou posloužit k lepšímu rozhodování a opět se víc dostanete pod kůži vašim fanouškům.

Sama moc dobře vím, jaké to je, když vám lidé neřeknou, co vlastně chtějí. Nebaví mě střílet naslepo, ráda naslouchám lidem v mém okolí.

Zkontrolujte kvalitu připojení, obrazu a zvuku

 

  • zkuste vybrat čisté a esteticky příjemné prostředí, abyste zbytečně neodváděli pozornost od sdělení (např. lampa zaražená do půlky mé hlavy není úplně ideální 🙂
  • vyberte radši menší místnost, kde je ticho a získáte tak maximum kvalitního zvuku a samozřejmě minimum rozptýlení
  • vysílání v přirozeném světle (tedy přes den) bude určitě vizuálně zajímavější. Vyhněte se tmavým scénám, kdy máte za sebou „vyflešnutou“ lampu a není to pěkně. Pokud vysílání u okna, buďte raději obličejem k oknu, abyste byli vidět. Zády k oknu určitě ne. Nepůjde vám vidět do obličeje
  • nezapomeňte si nabít telefon! Živá vysílání jsou náročná na kapacitu baterie a mohlo by vás to nepříjemně zaskočit
  • zkontrolujte si, kolik dat vám ještě zbývá. Pokud vysílání přes WIFI, kromě datového toku vás nejspíš nečekají žádná omezení. V případě mobilních dat buďte opatrní. Živé streamy rády papají data :))

Zvolte vhodnou délku vysílání

Instagram nestanovuje limity pro živá vysílání. Co vydrží baterie telefonu a mobilní data, to se počítá 🙂 Nicméně běžná živá vysílání mají zhruba kolem 10 minut.

Je to samozřejmě závislé na tématu vysílání, co od něj vaše publikum očekává a v jakou denní dobu vysíláte. Ne všichni mají 30 minut času, aby vás sledovali.

Pořádně si rozmyslete, co vlastně budete vysílat a nezapomeňte vaše vysílání s dostatečným předstihem propagovat nejen na Instagramu, ale i jiných sociálních sítích.

2 komentáře “Tipy pro úspěšné živé vysílání na Instagramu včetně návodu, jak na něj

  1. Robert píše:

    Jak se dá toto živé vysílání sledowat na webu? Když sedím doma u PC, tak nevidím důvod sledovat vysílání na displeji mobilu…….

Článek již není možné komentovat.