‹ Zpátky na blog

Vysvětlení dosahu na Instagramu

Pravděpodobně vás zajímá, co to na Instagramu znamená dosah a jaké číslo je nejlepší. Z logiky věci totiž více zobrazení vede k více lajkům, novým fanouškům a více konverzím. 

Dosah jako důležitý klíčový ukazatel výkonnosti firemního Instagramu vám zároveň říká, kolik lidí vidí vaše příspěvky.

Abyste získali přístup k číslům jako například dosah, je potřeba mít svůj účet nastavený jako profesionální – ať už jako účet tvůrce nebo firemní.

Co znamená dosah na Instagramu?

Dosah na Instagramu je počet unikátních uživatelů, kteří vidí váš obsah. Dosah můžete sledovat různými způsoby. Můžete například sledovat dosah jednotlivých příspěvků nebo vašeho profilu jako celku.

Nebo můžete sledovat dosah podle typu příspěvku, dne v týdnu nebo vypočítat průměrný dosah jakéhokoliv příspěvku.

Jak Instagram počítá dosah?

V první řadě je potřeba vědět, že číslo dosahu je Instagramem počítáno jako odhad a nelze jej brát exaktně.

Dosah = počet uživatelských účtů, které viděly váš obsah.

Pokud stejný účet vidí váš příspěvek vícekrát, neovlivňuje to váš celkový dosah.

Kdykoliv na Instagramu něco zveřejníte, je velice nepravděpodobné, že to uvidí každý váš sledující.

Někteří sledující můžou být méně aktivní, a pokud se vašemu obsahu nevěnují na pravidelné bázi, algoritmus nemusí vaše příspěvky v jejich homefeedu upřednostňovat.

Zjednodušeně řečeno, nejste schopni zasáhnout 100 % vašich sledujících.

Jaký je rozdíl v dosahu a v zobrazení?

Dosah i zobrazení jdou ruku v ruce a považují se za důležité metriky na Instagramu, které vypovídají o různých věcech.

Dosahy na Instagramu

Dosah počítá pouze unikátní zobrazení na úrovni uživatele, zatímco zobrazení je celkový počet zobrazení vašeho obsahu, což může zahrnovat i to, že si stejná osoba váš příspěvek prohlédla vícekrát.

Počet zobrazení bude vždy stejný nebo vyšší než dosah, proto se hodí tyto dvě metriky porovnávat.

Pokud jsou vaše zobrazení na Instagramu vyšší než dosah, je to známka toho, že vaše publikum sleduje váš obsah vícekrát.

Hledejte v přehledech příspěvky s vysokým poměrem zobrazení k dosahu jako ukazatel toho, co si u vás vede dobře.

Jaký je dobrý dosah na Instagramu?

Tady vás zklameme. Neexistuje žádné konkrétní číslo, které by vám řeklo, jestli jste na tom dobře nebo špatně.

Dobrý dosah bude pro každého znamenat něco jiného. Obzvlášť pokud jste firma, nebo máte soukromý účet či jste influencer. Stejně tak pokud máte účet založený půl roku nebo 5 let.

Známý server Statista zveřejnil statistiky dosahů podle toho, kolik sledujících máte. Průzkum byl celosvětový a data byla sbírána od června do října 2019.

Vzhledem k tomu, že šlo o průzkum ještě před covidovou „dvouletkou“, kdy se na Instagramu ledacos změnilo, je potřeba dnes brát tato data s velkou rezervou.

V roce 2019 měly značky s více než 200 tisíci sledujícími dosah příspěvků na Instagramu 13,8 % a dosah Instagram Stories jen 2,3 %.

Pro srovnání: Menší značky s méně než 10 tisíci sledujícími měly míru dosahu příspěvků 26,6 % a míru dosahu Stories 8,4 %.

Z průzkumu vyplývá, že účty s více sledujícími mívají nižší dosahy. To platí i tady u nás v Česku.

Stejně tak je dobré vědět, že příspěvky mají mnohem větší dosah než Stories, protože příběhy se oproti obsahu na profilu nezobrazují na kartě Explore (Prozkoumat), ani pod hashtagy.

Statista 2019 - dosahy na Instagramu

Jaký obsah generuje nejlepší dosah?

HypeAuditor; nástroj, který velmi důvěrně známe, analyzoval 77,6 miliónů příspěvků na Instagramu v průběhu července 2022, aby změřil nejnovější trendy v zapojení na základě formátu.

  • Nejčastěji zveřejňovaným typem obsahu na Instagramu zůstávají příspěvky tvořené statickými obrázky/fotkami, které tvoří 42 % všech příspěvků. Na druhém místě se umístily karusely s 26 %.
  • Druhý řádek grafu „Estimated Reach distribution“ (odhadovaný dosah) – navzdory tomu, že jsou Reels třetí nejoblíbenější variantou příspěvků, zaznamenávají na platformě největší dosah, a to s výrazným náskokem. HypeAuditor měřil relativní dosah analýzou počtu lidí, kteří viděli jednotlivé příspěvky na základě veřejných údajů
  • Reels také generují mnohem více lajků, ačkoliv obrázkové příspěvky i nadále generují více komentářů, alespoň na základě tohoto průzkumu.

Z údajů vyplývá, že momentálně jsou Reels nejlepší možností, jak maximalizovat váš dosah a zapojení na Instagramu. Přesto i přes rostoucí zájem o krátký obsah většina uživatelů Reels zatím nezveřejňuje.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *