Uspořádat soutěž na Instagramu může být fajn. Zvlášť, když chcete zvýšit míru zapojení u vašeho obsahu, podpořit prodeje vašich produktů pomocí Instagramu nebo jednoduše přijít k UGC.

Ačkoliv se uspořádání soutěže na první pohled může zdát jako poměrně jednoduchá věc, často v BGRAM narážíme na účty, které ignorují základní pravidla a dost často se pohybují na tenkém ledě.

Je potřeba si jako firma nebo podnikatel uvědomit, že když pořádáte soutěž na Instagramu, je vaší povinností dodržovat psaná pravidla.

V opačném případě váš účet uživatelé nahlásí a Instagram vám jej deaktivuje nebo zruší bez možnosti obnovy.

Jaká pravidla by tedy soutěžní příspěvek na profilu nebo Stories měla obsahovat?

  • Přidejte informaci, od kdy do kdy soutěž probíhá (např. 9.9 – 17.9.2022)
  • Uveďte případná oficiální pravidla účasti (například omezení týkající se věku a trvalého bydliště – typicky soutěž běžící pouze na území ČR)
  • Přidejte název společnosti, která soutěž na Instagramu pořádá, pokud se nejedná výhradně o vaši firmu
  • Uveďte jasné pokyny, jak může člověk do soutěže vstoupit
  • Uveďte, jak a kdy budou vybráni vítězové
  • Podělte se o podrobnosti o tom, jak a kdy budou vyhlášeni vítězové a jak/kdy by si měl vítěz vyzvednout cenu
  • Uveďte podrobnosti o tom, jak bude výhra doručena výherci, včetně toho, zda příjemce odpovídá za doručení (náklady na dopravu) nebo vyzvednutí

To jsou základní pravidla.

Poté tady máme 2 pravidla, která nám dává přímo Instagram

  • V soutěžním textu uveďte informaci, kterou vyžaduje samotný Instagram: “propagační akce není žádným způsobem sponzorována, podporována ani spravována společností Instagram a nijak s ní nesouvisí”.
  • Dále napište prohlášení o kompletním osvobození společnosti Instagram od závazků každým účastníkem.

Často zjišťujeme, že podnikatelé či firmy po účastnících chtějí aktivitu, která přímo odporuje pravidlům Instagramu.

Jde zejména o:

  • Nesmíte nesprávně označovat obsah nebo k nesprávnému označování obsahu vybízet uživatele (například nevybízejte uživatele, aby sami sebe označovali na fotkách, na kterých nejsou).
  • Nesmíte po uživatelích vyžadovat, aby do komentáře označili váš brandový, ani jakýkoliv jiný hashtag.

Jakmile máte splněny všechny body výše, je čas vymyslet, na jakém principu svoji soutěž postavíte.

Ze zkušeností můžeme říct, že není dobré zbytečně svou soutěž komplikovat, protože chcete, aby se jí zúčastnilo co nejvíce uživatelů Instagramu.

Zamyslete se nad tím, jakou cenu použijete

Měla by být lákavá a pro vaše publikum relevantní. Často se stane, že ceny s nízkou hodnotou nebo produkty, kterých se “chcete zbavit” moc dobře nezafungují.

Ukažte vašemu publiku, že vám na něm skutečně záleží a že mu to soutěží chcete jednoduše vrátit.

Nevíte si s uspořádáním soutěže rady?

Chcete to s námi probrat na krátké konzultaci nebo hledáte někoho, kdo se vám postará o komplexní marketingovou strategii na Instagramu včetně operativy?

Pak jsme pro vás těmi správnými parťáky možná právě my.

Napište nám.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.