‹ Zpátky na blog

Jaký je rozdíl mezi firemním účtem a účtem tvůrce na Instagramu

31.května 2016 Instagram představil tzv. „firemní účty“, které nyní usnadňují firmám a podnikatelům prezentaci na Instagramu díky analytickým nástrojům a dalším funkcím.

V polovině dubna 2019 však Instagram nabídl nově také účty „Tvůrce“, které jsou funkcemi téměř totožné s firemním účtem, ale jsou primárně určeny pro influencery.

Pojďme se společně podívat na rozdíly v těchto účtech.

Co znamená mít firemní účet na Instagramu?

Firemní účty na Instagramu nabízejí podnikatelům, firmám nebo značkám řadu užitečných základních a doplňkových funkcí.

Analytické nástroje

  • Získáte, jak se daří vašim příspěvkům a Instagram Stories.
  • Budete vědět, jací lidé vás sledují, jak jsou staří, odkud pochází.
  • Dozvíte se také, odkud lidé přišli na váš profil a díky čemu viděli váš obsah.

Výkon vašich Stories

  • Můžete například vidět, kolik lidí si zobrazilo vaše příběhy.
  • Kolikrát se lidé vraceli tam a zpět.
  • Kolik uživatelů reagovalo na vaše příběhy.
  • Kolik uživatelů předčasně opustilo vašeho příběhy

Ke statistikám příběhů můžete přistupovat z konkrétního příběhu kliknutím na ikonu „očička“ nebo v přehledech na profilu, kde však statistiky příběhů uvidíte max. 14 dní zpátky.

Kontaktní tlačítko

  • Kontaktní tlačítko v profilu usnadňuje komunikaci mezi vámi a uživateli
  • V přehledech profilu, pod jednotlivými příspěvky a v Instagram Stories navíc uvidíte, kdy a kdo jaké tlačítko použil
Který typ účtu je ten správný
pro vaše potřeby?

V InstaPORADNĚ můžeme rychle rozlousknout třeba i tuhle  otázku. Nemusíte na to být sami! ?

Chci se s vámi poradit

Funkce Nakupování

  • V případě, že vlastníte e-shop s fyzickým zbožím, můžete zažádat o aktivaci funkce „Nakupování.
  • Ta vám umožní v jednotlivých příspěvcích a Instagram Stories označovat produkty z vašeho e-shopu, na které se lidé mohou jedním tapnutím prstu prokliknout a třeba nakoupit.

Placená reklama

  • S firemním profilem na Instagramu můžete také propagovat vaše příspěvky prostřednictvím Správce reklam na Facebooku.
  • Můžete rozjet propagační akce na jednotlivé příspěvky nebo Stories, které se pak zobrazí uživatelům, kteří vás ještě nesledují.
  • Díky tomu máte dobrou šanci na rozšířit dosah vašeho obsahu na Instagramu.

Jak můžete svůj Instagram přepnout na firemní účet?

Než se do propojení pustíte, je potřeba si stáhnout do telefonu aplikaci Facebook, přihlásit se do svého osobního účtu a v neposlední řadě být správcem (min. 7 dní) facebookové stránky, kterou budete s Instagramem propojovat.

Bez firemní stránky na Facebooku nelze získat firemní účet na Instagramu.

  • Otevřete v aplikaci Instagram nabídku účtu pomocí ikony ve tvaru sendviče v pravém horním rohu, vyberte „Nastavení“ a poté „Účet“. Přejděte na možnost „Připojené účty“, vyberte „Facebook“ a aktivujte propojení s vaší facebookovou stránku, kterou vám Instagram v aplikaci nabídne.
  • Poté se vraťte do nabídky „Účet“ a přejděte dolů na možnost „Přepnout na profesionální účet“. Zvolte variantu „Firma“ a pokračujte podle pokynů.
  • Jakmile účet propojíte s facebookovou stránkou, informace jako adresa, telefonní číslo a e-mail se automaticky přenesou z vaší facebookové stránky do vašeho profilu na Instagramu.
  • Samozřejmě můžete kontaktní údaje dodatečně změnit nebo zvolit, které zobrazovat nechcete (vždy musí být vyplněný min. 1 údaj, abyste účet přepnuli na firemní).
  • Klepněte na „hotovo“ a firemní účet je připravený k používání.

Co je účet tvůrce?

Stejně jako firemní účty nabízejí řadu užitečných funkcí, tak i účty tvůrců se jimi mohou pochlubit.

Účty tvůrců Instagram uvolnil primárně pro vlivné osoby (influencery) celebrity, bloggery apod.

Funkce jsou velmi podobné těm, jako u firemních účtů, takže máte prakticky plnohodnotné analytické nástroje.

U účtu tvůrce na Instagramu není vyžadovano založení Facebook stránky.

Jakmile se rozhodnete přepnout svůj soukromý účet na účet tvůrce, váš profil se stane veřejným. Dojde také k automatickému přijetí všech nevyřízených žádostí.

Vylepšená práce s doručenými zprávami

 

  • Nechybí rozdělení zpráv na 2 hlavní kategorie – Primární a Obecné (na firemním účtu máte stejnou možnost) podle priorit doručených zpráv (určujete si sami).
  • U žádostí o zprávy máte dvě další možnosti – „Nejrelevantnější žádosti“, které filtrují zprávy podle počtu sledujících odesílatele, což vám umožní určit, které žádosti pocházejí ze „zavedených“ a důvěryhodných účtů a druhá možnost jsou „Všechny žádosti“, což je seznam všech zpráv tak, jak jdou chronologicky po sobě.
  • V neposlední řadě zde najdete velmi prakticky nástroj na hromadné označení zpráv, což naopak chybí na firemních účtech.

Jak můžete svůj Instagram přepnout na účet tvůrce?

  • Otevřete v aplikaci Instagram nabídku účtu pomocí ikony ve tvaru sendviče v pravém horním rohu, vyberte „Nastavení“ a poté „Účet“.
  • Přejděte dolů na možnost „Přepnout na profesionální účet“. Zvolte variantu „Tvůrce“ a pokračujte podle pokynů.
  • Zvolte si, jestli se na profilu má zobrazovat štítek kategorie vašeho profilu nebo ne (např. blogger nebo veřejně známá osobnost) a případně přidejte e-mail nebo telefon, který bude veřejný.
  • Klepněte na „hotovo“ a účet tvůrce je připravený k používání.

Jak se liší účet tvůrce od firemního účtu?

Jako zásadní rozdíl vidím v tom, že účet tvůrce k propojení nevyžaduje vlastnit facebookovou stránku.

  • Bez facebookové stránky na účtu tvůrce však nemůžete spustit žádnou reklamu.
  • Účet tvůrce nemůže zažádat o funkci Nakupování.
  • Účet tvůrce nemůže používat aplikace třetích stran pro správu Instagramu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *