Věnujete vaší propagaci na Instagramu hodiny a dny? Energii tomu obětovanou byste mohli přivážet po kamionech a stejně to pořád někde „drhne“? 😥 

Jestli jste se v té otázce „našli“, čtěte dál, protože – a to je ta míň příjemná část odpovědi – si za to dost možná tím vším přehnaným snažením můžete sami.

Perfekcionisté jsou silně motivováni a to je často zavádí ke sledování nepodstatných detailů. Přitom jim uniká, že hlavní děj se odvíjí víceméně harmonicky. 

Radkin Honzák

Tak co? Už lapáte po dechu a myslíte si cosi o blbcích? Až ten šok odezní, můžeme pokračovat.

Bohužel většinou nevidíme svoje vlastní chyby

Stejně jako všichni – ano všichni – ostatní máme svoje jednání za normální a očekáváme, že se mu okolí přizpůsobí. Mnohdy to přímo vyžadujeme.

STOP!

Tady jste ale na Instagramu. Jste ve virtuálním světě, který má svoje vlastní pravidla. Podle těch se hraje a nemá smysl si nalhávat opak.

Šli byste snad na poker s půl milionem v kapse, když umíte hrát „prší“ a ještě tak, že pokaždé musíte míchat? Asi ne, že?

Konec omáčky a jdeme zpátky na můj milovaný Instagram.

Zhoubou, ať už přímou nebo nepřímou, spousty účtů je podle naší praxe právě perfekcionismus a lpění na nedůležitých detailech.

Co vám pomůže, že mají vaše fotky naprosto perfektní histogram a kompozice se neodchýlila od optima více než o půl procenta, když k ním napíšete něco tak oduševnělého jako „dobré ráno“ nebo stokrát opakované „jak se dneska máte“? 😭  

K čemu máte dokonalou rétoriku vašich popisků, div ta díla nemusíte dělit do „příspěvků na pokračování“, když k nim pak použijete bez rozmyslu první fotku, co se vám poflakuje v telefonu a na hashtagy, ještě ke všemu smysluplně vybrané, si přes ladění dokonalého textu ani nevzpomenete? 😭 

Reels to všechno zachrání. Nebo ne?

Nechali jste se zlákat mantrou posledních měsíců – Reels – a hned jste zapomněli, že ne všichni na Instagramu chtějí koukat na víc nebo míň vtipná a „zábavná“ videa? 🤔 

A abyste udrželi krok po vzoru „přesdílecích“ nebo influencerských účtů, obětujete hromady času téhle jedné pecce?

Proč to děláte?

Efekt „sněděnýho krámu“ i na Instagramu

Zkoušíte váš účet „táhnout“ jen na dokonale vyladěných Stories, ale ve zbytku profilu to vypadá jak „u sněděnýho krámu“?

Sama to znám z reálu. Jsem pořád ještě ten typ člověka, co si chůzi v reálu užívá bez čumění do mobilu a dívá se kolem sebe. Když už mě zaujme nějaká výloha a mám čas, jdu se podívat dovnitř. A někdy je to uvnitř jen naleštěná bída. Stává se to. Na Instagramu to funguje velice podobně.

Denně kolem vašeho Instagram účtu projdou klidně desítky, stovky, možná i tisíce lidí. Když jim nemáte co nabídnout, jdou pryč. Protože hned vedle na ně čeká daleko zajímavější obchod, který má něco, co vy ne.

Jenom někteří lidé z Instagramu dělají něco víc, než ve skutečnosti je.

Chápete, kam mířím?

Instagram, ač vám to tak na první pohled nemusí vždycky připadat, je odrazem našeho světa

Ten je sice, stejně jako jakýkoliv virtuální svět „plný menšiny“ extrémů, ale veskrze je založený na rovnováze, rozmanitosti a různých emocích. 

A tady právě spousta správců firemních nebo podnikatelských účtů narazí a sami sebe doslova paralyzují.

Buď úplně a nedokáží dělat nic, nebo se naopak zaseknou na jednom typu obsahu a točí ho tak dlouho v domnění, jak perfektní je. Funguje to do chvíle, než svoje publikum, potenciální i skutečné klienty, doslova unudí k neaktivitě.

A samozřejmě za to nemůžete v žádném případě vy, ale ten „zlej Instagram, kterej zase změnil algoritmus“. 😁

„Kolik čeho a kdy mám tedy na ten Instagram dávat? A zvládnu to vůbec?“

Pokud jste dočetli až sem, asi vám bude jasné, že jeden z nejčastějších dotazů při konzultacích, auditech nebo školeních, které dostáváme, je právě výše zmíněný. 

To je ta pravá otázka za milion.

Jestli teď čekáte spásnou odpověď s jednoduchým univerzálním návodem pro všechny, zase přijde malé zklamání.

Jednoduché univerzální návody, jak na Instagram, jsou v konečném důsledku něco jako instantní nudle za desetikačku z večerky na rohu. 🍜 

Jasně, na pár desítek minut vás zbaví hladu, ale zkuste na nich vydržet půl roku, rok….

Na konci z vás bude neurotická zombie bez energie, vlastních nápadů a chuti do života. 🧟  

A když nám přijde tahle otázka, ¨startuje mnohdy až „detektivní“ činnost, pomocí které musíme zjistit:

  • co vůbec od účtu na Instagramu očekáváte (ne, lajky nejsou obchodní cíl)
  • kolik na to máte času
  • jaké jsou lidské kapacity pro správu účtu
  • jaké jsou vaše schopnosti, silné a slabé stránky
  • kolik energie a zapálení do toho dáte

a tak dále.

A pak teprve můžeme postavit mix obsahu, který vám může něco obchodně hmatatelného přinést a zároveň vám nezajistí polstrovanou místnůstku a slušivou košili s podezřele dlouhým rukávem, až vám z toho všeho honění se za dokonalostí jednoho detailu definitivně hrábne.

Indicií, jak přemýšlet, jsem vám už napověděla dost, tak přeji veselé hloubání a vytváření obsahu. 

A pokud stejně jako většina z nás trpíte – pozor oslí můstek zpátky na začátek – tím, že už sami sebe nevidíte, nezapomeňte, že jsme tu pořád pro vás.

Rádi vás, anebo spíš vaše účty, rozebereme na součástky, vyčistíme, promažeme a znovu poskládáme. 🤪 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.